Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف کردند تا میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال  نسبت به گازرسانی روستاها با اولویت استان سیستان و بلوچستان، استان‌های رویشی زاگرس و مناطق کوهستانی و صعب‌العبور اقدام نماید.

به گزارش «انرژی امروز» از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با اصلاح بند (د) تبصره (1) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند مصوب (د) تبصره (1) ماده واحده لایحه آمده است: وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم چهارده و نیم‌درصد (5/14%) شرکت مذکور تا میزان سی هزار میلیارد (30.000.000.000.000)ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح (پروژه)‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز، استان‌های رویشی زاگرس (با اولویت روستاها و مناطق در حاشیه و محاط در جنگل‌ها و مناطق بحرانی)، مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند و همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی، سردسیر و صعب­العبور حداقل چهار برابر سرانه اقدامات لازم را به‌عمل آورد. شرکت مذکور موظف به گاز‌رسانی تا درب مدارس و مساجد روستایی است.

معصومه پاشایی بهرام در جریان بررسی این بند از تبصره (1) گفت: استفاده از انرژی گاز و تأمین سوخت مورد نیاز از مهمترین راهکارهای موثر در کاهش قطع درختان و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب است. مهمترین مشکل مناطق رویشی زاگرس نیز سیلاب‌های مخربی است که به دلیل قطع درختان شکل گرفته است، 11 استان از شمال غرب و غرب کشور اطراف زاگرس هستند و 167 هزار خانوار در این مناطق زندگی می‌کنند که زندگی آنها هم ارتباط مستقیمی با منابع طبیعی دارد.

وی افزود: سالیانه 500 هزار مترمکعب چوب ناشی از قطع درختان جنگل‌های زاگرس صرف تأمین سوخت روستاهای محروم و در حاشیه جنگل می شود لذا برای اینکه مانع قطع درختان شویم لازم است این بند اصلاح شود و در آن عبارت «با اولویت روستاها و مناطق در حاشیه و محاط در جنگل‌ها و مناطق بحرانی» افزوده شود.

نحوه تدوین الگوی مصرف گاز طبیعی برای اقلیم‌های مختلف کشور مشخص شد

نمایندگان مجلس نحوه تدوین الگوی مصرف گاز طبیعی برای اقلیم‌های مختلف را تعیین کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 15 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (م) تبصره (1) ماده واحده لایحه مذکور با 212 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (م) تبصره (1) ماده واحده لایحه آمده است: الگوی مصرف گاز طبیعی برای اقلیم‌های مختلف کشور حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت نفت و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

برچسب هاالگوی مصرف بودجه 1401 زاگرس سیستان و بلوچستان (استان سیستان و بلوچستان) طرح گازرسانی مجلس شورای اسلامی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: الگوی مصرف بودجه 1401 زاگرس سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان طرح گازرسانی مجلس شورای اسلامی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو برای اقلیم های مختلف سیستان و بلوچستان ماده واحده لایحه الگوی مصرف گاز قطع درختان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌ از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش افزون بر ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

سید محمدرضا سید حسینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

سیدحسینی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد