Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا سنگاری با اشاره به ادامه عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری دریا گفت: ۱۰کیلومتر از سواحل غرب مازندران که محدود به استفاده نهاد‌ها و ادارات و بعضا اشخاص شده بود، در اختیار مردم قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، عبدالرضا سنگاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود سه هزار کیلومتر مرز مشترک با اشخاص و مستثنیات اشخاص از جمله مشکلات است و بهترین کار برای تثبیت مرز نصب بنچ مارک است که در نصب آن در کشور پیشگام هستیم و از ۳ هزار کیلومتر مرز مشترک اراضی ملی و مستثنیات بیش از ۶۰۰ کیلومتر کمربند حفاظتی با بنچ مارک علامت گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سنگاری با اشاره به ادامه عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری دریا گفت: ۱۰کیلومتر از سواحل غرب استان که محدود به استفاده نهاد‌ها و ادارات و بعضا اشخاص شده بود، دراختیار مردم قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: ۱۲۳ متصرف در ۴ کیلومتر از مناطق  آزادسازی شده سواحل در منطقه غرب مازندران وجود داشت که تا قبل از دستور رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی حریم ساحلی حدود ۱۰۶ کیلومتر از حریم آزاد شده بود.
مدیرکل منابع طبیعی مازندران _ نوشهر تصریح کرد: بعد از این دستور حدود ۱۰ کیلومتر از حریم ۶۰ متری اعم از دولتی و شخصی آزادسازی شد.
سنگاری یادآور شد: قانون شفاف است و هیچ دستگاهی حق ندارد به حریم ۶۰ متری تصرف کند و مکان هایی در غرب مازندران وجود دارد که حریم ۶۰ متر در آب قرار گرفته است و ما مجبوریم استعلام‌ها را بر اساس سال ۴۲ انجام دهیم و همچنین در برخی مکان ها حرایم به بالای ۶۰ متر می رسد.
این مسئول افزود: با توجه به حجم گستردگی منابع طبیعی اما همکاران به صورت شبانه روزی برای حفاظت از عرصه ها مستقر و از قاچاق چوب جلوگیری می کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ نوشهر گفت: از ابتدای امسال تا هم اکنون بیش از ۱۱۷ هکتار از اراضی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود به منابع طبیعی بازگردانده شد.
سنگاری ضمن اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ سال خوب گردشگری در غرب مازندران است، افزود: استاندار و دستگاه های اجرایی با جدیت در حال ورود به صنعت گردشگری است و منابع طبیعی آمادگی لازم را دارد.
معاون امور جنگل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر نیز اظهار داشت: امسال تاکنون ۲۷۰ هزار اصله نهال کاشت و توزیع شده و در هفته منابع طبیعی نیز ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان صنوبر در غرب مازندران توزیع می شود.
ایرج شاه‌حسینی سهم منابع طبیعی غرب مازندران در اجرای طرح زراعت چوب در سال جاری را ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ هکتار اراضی مستثنیات اشخاص در نقاط مختلف روستایی و اراضی ملی که قابلیت اجرای این طرح را داشتند اجرا شده و تا پایان امسال نیز به ۱۲۰ هکتار خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: غرب مازندران حریم ۶۰ متری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، در حالی که در دومین ماه از فصل بهار هستیم ارتفاع برف در این محور به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن با اشاره به اینکه جاده سه هزار تنکابن هرساله با بارش نخستین برف به مدت ۵ ماه بسته می‌شود گفت: بازگشایی این محور نسبت به سال گذشته ۱۰ روز زودتر با تلاش ۸ راهدار و ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین آغاز شد.

عادل منصورکیایی با اشاره به اینکه برف در مناطق سلج انبار و بشم سر به حدود ۱۰ متر می‌رسد افزود: با بازگشایی محور سه هزار تنکابن به الموت قزوین مدت زمان مسافت از ۱۰ ساعت به ۳ ساعت کاهش پیدا کرده است.

وی بازگشایی این محور را در توسعه اقتصادی و رونق گردشگری منطقه بسیار مهم دانست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تنکابن گفت: نیرو‌های راهداری استان قزوین هم از روستای پیچ بن و کاروانسرا الموت قزوین شروع به بازگشایی محور کردند.

یادآور می‌شود طول این محور در محدوده تنکابن ۷۰ و استان قزوین ۹۰ کیلومتر است. ۱۲ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر طول این محور در محدوده تنکابن برف گیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم