Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:37:26 GMT

لزوم تکمیل واکسیناسیون پیش از آغاز سفرهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۷۱۶۲

لزوم تکمیل واکسیناسیون پیش از آغاز سفرهای نوروزی

ایسنا/خراسان رضوی دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقط افراد واکسینه شده کامل مجاز به رفتن به سفرهای نوروزی هستند، ضمن اینکه رعایت تمامی نکات بهداشتی در طول سفر الزامی است.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختاته در روزهای اخیر شاهد توقف روند افزایشی بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بودیم و این موضوع امیدواری‌هایی در خصوص رسیدن به وضعیت بهتر در روزهای آینده را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۷۷۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۲۳ درصد آنان در بخش‌های icu کرونا تحت مراقبت ویژه قرار دارند، ضمن اینکه روزانه نزدیک به ۱۷۹ بیمار جدید داریم که در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که نگرانی ما در آستانه رسیدن به ایام نوروز کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی با برگزاری دورهمی‌ها و حضور بیشتر در اماکن عمومی است، تاکید کرد: دو خطر جدی که در این ایام وجود دارد تکثیر ویروس کرونا است که پیش از رفتن به سفر نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون اقدام کرده و در طول سفر نیز تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فقط افراد واکسینه شده کامل مجاز به رفتن به سفرهای نوروزی هستند، اما مسافران نوروزی باید بدانند که رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی در جهت حفظ سلامت جامعه الزامی بوده، ضمن اینکه تشدید نظارت‌های بازرسان و ناظران بهداشتی را هم در ایام نوروز ۱۴۰۱ خواهیم داشت.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وقتی که صحبت از انجام واکسیناسیون کامل است یعنی افراد ۳ دوُز را دریافت کرده باشند، در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد گروه هدف دوُز سوم را دریافت کرده‌اند و هنوز فاصله ایده‌آلی تا واکسیناسیون کامل گروه‌های هدف باقی مانده است. از کسانی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجیدنی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در ایام نوروز ۱۴۰۱ زائران و مجاوران نه بیمار شده و نه بیماری را به دیگران منتقل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون کرونا نوروز 1401 سفر در نوروز 1401 سفر به مشهد پروتکل های بهداشتی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 

ایسنا/خوزستان دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان از  برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان با امنیت کامل خبر داد. 

دکتر رحیم پیغان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  آزمون سراسری ۱۴۰۳ در نوبت اول، صبح و عصر روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در ۴۷ حوزه استان خوزستان برگزار شد.

وی افزود: داوطلبان آزمون سراسری امسال در گروه‌های «علوم انسانی»، «علوم ریاضی و فنی»، «هنر»، «زبان خارجه» و «علوم تجربی» به رقابت با یکدیگر پرداختند. از مجموع ۷۱ هزار و ۶۴۹ نفر ۴۶ هزار و ۷۴۳ نفر دختر و ۲۴ هزار و ۹۰۶ نفر پسر بودند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در این دوره، آزمون گروه‌های «علوم انسانی» و «علوم ریاضی و فنی» صبح روز پنج‌شنبه، آزمون گروه‌های «هنر» عصر روز پنج‌شنبه و آزمون گروه «علوم تجربی» صبح روز جمعه برگزار شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان کرد: در آزمون امسال، دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان ۱۰ هزار و ۱۲۲ داوطلب بود.
 
دبیر ستاد آزمون استانی خوزستان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری در امنیت کامل گفت: در آزمون مرحله اول، خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت و به جز دو مورد ضبط و گرفتن وسایل غیر مجاز، اشکال خاصی مشاهده نشد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل