Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معاف در دومین جلسه شورای برنامه ریزی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: بی شک شکل گیری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از برکات انقلاب است و در صورت کسب اجازه از ستاد ملی مقابله با کرونا و موافقت آن ستاد با حفظ تمام دستورالعمل های بهداشتی امسال شاهد برگزاری آن به شکل حضوری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم بسیج و گسیل حداکثری در استفاده از ظرفیت های جامعه قرآنی در حوزه های حاکمیتی و مردم نهاد در امر برگزاری هر چه با شکوه نمایشگاه قرآن کریم و ضمن تشریح بخش های مختلف نمایشگاه، بر لزوم برنامه ریزی منسجم تاکید کرد. 

حامد منیری مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج امور قرآن و عترت (ع) معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اوایل بهمن ماه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفته بود: تاکنون چند جلسه برای برپایی نمایشگاه قرآن کریم برگزار شده و نقاط قوت و ضعف را بررسی کرده ایم. البته فقط بحث مجازی و حقیقی برگزار شدن آن مطرح است. در هر صورت ما برای برگزاری نمایشگاه قرآن چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی آمادگی داریم و اگر مانعی وجود نداشته باشد، این نمایشگاه حضوری خواهد بود.

وی درباره فعالیت بخش بین الملل در نمایشگاه قرآن گفت: این موضوع از حوزه کاری ما خارج است و مربوط به اداره کل ارتباطات و هماهنگی و در نهایت معاونت قرآن است. البته دبیرخانه نمایشگاه قرآن از ابتدا در سطح معاونت قرآن تشکیل شده است و اکنون نیز در دفتر تبلیغ و ترویج فعال است و قبل از این نیز در معاونت بوده است اما این که در آینده چه سیاستی باشد، هنوز مشخص نیست.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار «قرآن، کتاب رشد و رویش» در اردیبهشت ماه سال جاری مصادف با دهه آخر ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار شد که در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی در نظر گرفته شده بود. بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص داشت و بخش محتوایی نیز در ۱۵ محور مانند مشاوره، معرفی موسسات و سایت های قرآنی، نرم افزارها و پیام رسان های قرآنی، نگارخانه، نشست ها، آواها و نغمات، برترین محصولات و ترجمه و تفسیر قرآن فعال بود. 

برچسب‌ها معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم علیرضا معاف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم علیرضا معاف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم علیرضا معاف نمایشگاه قرآن معاونت قرآن وزارت فرهنگ قرآن و عترت قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف