Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه جنگ روسیه علیه اوکراین ممکن است چند ماه یا چند سال به طول انجامد، گفت مقام‌های ارتش پوتین در اوکراین در صورت پیروی از دستورات "غیرقانونی" رئیس‌جمهوری روسیه بابت ارتکاب "جرایم جنگی به او در زندان ملحق خواهند شد."

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، «دومینیک راب» معاون نخست وزیر انگلیس همچنین هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است چندین ماه یا چندین سال به طول بینجامد و افزود: تحریم‌های اقتصادی باعث اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شده و او را مجبور می‌کند تا از تاکتیک‌های وحشیانه بیشتری برای دستیابی به نتیجه‌ای سریع استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس قبلا و با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر استفاده دولت مسکو از تسلیحات "غیرقانونی" مانند بمب‌های خوشه‌ای و احتمالا بمب خلاء اعلام کرده که پوتین که با پیگرد "جنایات جنگی" مواجه می‌شود.

راب همچنین گفت: نیروهای اوکراینی عملکرد قاطعانه‌تری از آنچه پوتین انتظار داشت، نشان داده‌اند و آن دسته از فرماندهان نظامی روس نیز در صورت انجام دستورات رئیس جمهوری کشورشان، می‌توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. به نظرم هیچ شکی نیست که ماموریت ما با متحدانمان تضمین شکست پوتین در اوکراین است و این هم زمان می‌برد.

وی افزود: اگر مساله چندین سال نباشد، حتما چندین ماه به طول می‌انجامد و بعد از آن ما باید استقامت استراتژیک خود را نشان دهیم چون مساله ظرف چند روز حل نمی‌شود. تمامی فرماندهان ارتش روسیه در اوکراین و تمامی افراد و نزدیکان پوتین در کرملین باید بدانند که در صورت پیروی از دستورات او باید پاسخگو باشند.

معاون نخست وزیر انگلیس بار دیگر اجرای منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرده و گفت: این مساله به افزایش تنش منجر می‌شود و به اقدامات پوتین درباره اوکراین دامن می‌زند. ما به دنبال وارد کردن خود به یک درگیری مستقیم نظامی با پوتین نیستیم چون این مساله به افزایش تنش منجر خواهد شد. پوتین می‌خواهد بگوید که در واقع اوست که با غرب درگیر است، اما اینطور نیست.

دومینیک راب همچنین منطقه پرواز ممنوع را بسیار دشوار و چالش برانگیز دانست و ادامه داد: هرکاری برای حمایت از اوکراینی‌ها انجام می‌دهیم.

در این میان، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یک طرح شش بندی را برای "شکست" پوتین ترسیم کرده و خواستار ایجاد یک ائتلاف کمک رسان بین المللی برای اوکراین، تقویت دفاع شخصی ارتش کی‌یف، افزایش تحریم‌ها بر مسکو، تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش بحران و کمپین سریع برای تقویت امنیت و انعطاف پذیری در سراسر منطقه اروپا-آتلانتیک شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنش در مرز اوکراین و روسیه حمله روسيه به اوكراين مذاکرات روسیه اوکراین انگليس پوتين نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: پاکسازی آوار در غزه ممکن است ۱۴ سال طول بکشد

یک مقام سازمان ملل امروز گفت که برداشتن حجم عظیمی از آوار از جمله مهمات منفجر نشده به جای مانده از حملات ویرانگر اسرائیل در نوار غزه ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان ملل اعلام کرد: کمپین نظامی اسرائیل علیه غزه، بخش بزرگی از قلمرو باریک و ساحلی ۲.۳ میلیون نفری غزه را به زمینی بایر تبدیل کرده است که اکثر غیرنظامیان آن بی خانمان، گرسنه و در معرض خطر بیماری هستند.

پهر لودهمار (Pehr Lodhammar)، افسر ارشد در سرویس مبارزه با مین سازمان ملل متحد (UNMAS)، در یک نشست توجیهی در ژنو گفت که جنگ حدود ۳۷ میلیون تن زباله در منطقه غزه به جا گذاشته است.

او گفت که اگرچه تعیین تعداد دقیق مهمات منفجر نشده در غزه غیرممکن است، اما پیش‌بینی می‌شود که پاکسازی آوار‌ها از جمله آوار ساختمان‌های ویران‌شده تحت شرایط خاص ۱۴ سال طول بکشد.

او گفت: ما می‌دانیم که معمولاً حداقل ۱۰ درصد مهماتی که شلیک می‌شود و کار نمی‌کند در غزه وجود دارد. ما در مورد ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون صحبت می‌کنیم.

حداقل ۳۴۳۰۵ فلسطینی در حمله نظامی اسرائیل به غزه شهید و ۷۷۲۹۳ زخمی شده اند و ده‌ها هزار نفر مفقود هستند که گمان می‌رود در زیر آوار خانه‌های خود محبوس شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • سازمان ملل: پاکسازی آوار در غزه ممکن است ۱۴ سال طول بکشد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه