Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:23:48 GMT

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در بجنورد آغاز شد 

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۷۲۹۳

توزیع ۱۰ هزار اصله نهال در بجنورد آغاز شد 

عباسعلی مهماندوست روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهال های غیرمثمر با رویکرد مشارکت دادن شهروندان به توسعه فضای سبز به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد و این درختان شامل گونه های مختلف از جمله زبان گنجشک، اقاقیا و افرا است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: امید می رود شهروندان با دریافت نهال و غرس آن در نگهداری آن کوشا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در بخش دیگر سخنان خود از غرس پنج هزار اصله نهال میوه در شهر بجنورد خبر داد و گفت: این نهال ها شامل گونه های مختلف از جمله آلبالو، عناب، بادام و گوجه سبز است.

وی افزود: رویکرد ما این است که در هر خیابان یک گونه از درختان میوه غرس شود و از پراکندگی گونه های درختان جلوگیری شود تا هزینه های نگهداری و مدیریت آن کاهش یافته و آسان شود. 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد اظهار داشت: در سال های اخیر کاشت درختان سازگار با اقلیم شهر بجنورد مورد توجه قرار دارد و تلاش داریم تا درختان همچون بادام در شهر غرس شود.

استقبال از بهار با ۴۵۰ هزار گلدان 

مهماندوست از کاشت ۴۱۷ هزار گل گلدان در فضای سبز مرکز استان در آستانه سال نو خبر داد و گفت: گلدان ها شامل گونه های مختلف گل از جمله شب بو، بنفشه، همیشه بهار، میناچمنی و شمعدانی است.

وی افزود: برگزاری کارناوال گل در مرکز استان در ۲۳ اسفندماه وهمزمان با سالروز میلاد امام زمان(ع) از دیگر برنامه های شهرداری در آستانه سال نو است.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو بوستان دانشجو در مرکز استان به عنوان بوستان شاخص شهر با فرشی از گل تزیین می شود. 

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد اظهار داشت: همچنین ۶۰ المان که با سازه های مختلف ایجاد شده، با استفاده از گونه های مختلف گل آرایی و در شهر نصب می شود. 

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

برچسب‌ها بجنورد روز درختکاری خراسان شمالی شهرداری بجنورد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد روز درختکاری خراسان شمالی بجنورد روز درختکاری خراسان شمالی شهرداری بجنورد شهرداری بجنورد گونه های مختلف فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد

مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی  در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

  گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک ها برای برسی های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار بیان کرد: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گردید و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ این همه اصرار برای چی؟
  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • (عکس) ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز