Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی  روز یکشنبه در جلسه گام پنجم سردار سلیمانی و ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس استان اردبیل اعلام کرد: برای پیشگیری از افزایش دوباره  آمار مبتلایان کرونا در استان انجام اقدامات پیشگیرانه در طول ایام تعطیلات نوروزی ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: تشکیل جلسات مشترک ستاد مقابله با کروتا و خدمات سفر در سطح شهرستانهای مختلف استان از سوی فرمانداران برای انجام اقدامات لازم جهت پیشگیری از شیوع دوباره بیماری کووید- ۱۹ و افزایش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل گفت:با توجه به پیش‌بینی ورود انبوه گردشگران ،مسافران و میهمانان نوروزی به استان و پس از دو سال خانه نشینی مردم، سطح نظارت بر ورود مسافران و نحوه اقامت در سطح مراکز اقامتی از جمله هتل ها ،هتل اپارتمان ها ،و مراکز رسمی پذیش میهمان از سوی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری  و همچنین نحوه نظارت بر پایانه های مسافربری و فرودگاه ها از سوی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای باید بطور چشمگیری افزایش پیدا کند.

به گفته وی، همه بازاریان و اصناف استان اردبیل ملزم به تهیه و برخورداری از کدکیو آر (پاسخ سریع) برای ادامه فعالیت صنفی خود در بازار بوده و سازمان صمت ،اتاق اصناف و سایر دستگاه های نظارتی همچنین اکیپ‌های مشترک بازرسی ضمن افزایش سطح بازدید از سطح بازار مرکز استان و شهرستانها از ادامه کار اصناف فاقد این کد که مربوط به کلیه اطلاعات صنفی و واکنیسایون صاحب واحد صنفی است باید جلوگیری کنند .

وی با اشاره به کسب رتبه دوازدهم استان اردبیل در کشور از لحاظ واکسیناسیون دز سوم واکسن کرونا خواستار راه اندازی پویش واکسیناسیون دز سوم کرونا در استان اردبیل با همکاری آموزش و پرورش و سایر سازمانها و نهادهای تاثیرگذار در این کار شد .

در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اعضای ستادهای شهرستانی مقابله کرونا برگزار شد ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز گفت: آمار بستری‌ها و فوتی‌های پیک ششم کرونا در این استان رو به کاهش گذاشته و در کنار آن آمار موارد مثبت ابتلا به این ویروس نیز از ۸۰ درصد روزهای اوج این پیک به ۴۰ درصد در هفته جاری کاهش یافته است.

دکتر علی محمدیان اردی، کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی چند روز گذشته را نشان دهنده اثرگذاری مثبت واکسیناسیون دانست وافزود:در حالی که استان اردبیل با پوشش ۹۸ درصدی واکسیناسیون دز اول رتبه نخست کشور و همچنین با پوشش ۸۷ درصدی دز دوم رتبه دوم ایران اسلامی را کسب کرده است ولی در پوشش دز سوم واکسن کرونا با ۳۵ درصد پوشش جمعیت استان جایگاه دوازدهم را در بین استانهای مختلف کشور به خود اختصاص داده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از شهرستانهای استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونا قرارندارند، افزود: هم‌اکنون و همزمان با روز شانزدهم اسفند ماه شهرستان‌های اردبیل ،مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، بیله‌سوار ،کوثر ،نمین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال،اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمدیان‌اردی در ادامه با هشدار به احتمال شیوع گسترده کرونا با ورود میهمانان ،مسافرین و گردشگران نوروزی به استان اردبیل اظهار کرد: ما همچنان نگران سفرهای نوروزی هستیم و برای پیشگیری از افزایش مجدد امار بستری وفوتی کرونا ،همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: دریافت شناسه یکتا برای صاحبان واحدهای صنفی و کسب وکارها هیچ ربطی با افزایش مالیات ندارد و در این زمینه انتظار می‌رود به شایعات توجهی نشود. - اخبار استانها -

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: شناسه یکتا که آخرین مهلت دریافت آن برای صاحبان حرف و واحدهای صنفی تا 25 اردیبهشت ماه است، جز ضرورت‌ها و الزامات فضای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از هشت هزار و 758 مورد شناسه یکتا در سطح استان اردبیل صادر شده تا دارندگان پروانه‌های کسب و کار قدیمی بتوانند مجوزهای خود را از حالت کاغذی به الکترونیکی درآورند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: آخرین مهلت برای دریافت شناسه یکتا 25 اردیبهشت ماه است و صاحبان کسب و کار و صنوف مختلف باید در سریعترین زمان نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

نژادمحمد افزود: از طریق گوشی تلفن همراه با ورود سه کد شماره سریال کارت ملی، شناسه و کد صنفی و کد پستی محل کسب به راحتی می‌توان در درگاه ملی مجوزها شناسه یکتا را رایگان دریافت کرده و به صورت غیرحضوری مجوز الکترونیکی دریافت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این به بعد خدمات تنها برای دارندگان شناسه یکتا از سوی اتحادیه‌ها و نظام صنفی ارائه می‌شود و افرادی که نسبت به مجوز شناسه یکتا اقدام نکنند، از هرگونه فعالیت و حمایت محروم خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: در 2 سال اخیر برای بیش از 71 هزار درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان اردبیل رسیدگی شده و مجوز قانونی و لازم صادر شده است. 47 هزار مجوز صادر شده ثبت محور و مابقی کسب و کارهای خدماتی بوده است.

نژادمحمد یادآور شد: تمام تلاش مجموعه امور اقتصادی و دارایی بر این است تا مجوزهای کاغذی از رده خارج شده و تبدیل به مجوزهای الکترونیکی با شناسه یکتا شوند تا امکان حمایت از این واحدها با شرایط بهتر فراهم آید.

انتهای پیام/131

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد