Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد محمدی زاده روز یکشنبه در آیین روز درختکاری و کاشت ۱۱۱ اصله نهال به نام شهدای دانش آموز در اردوگاه دانش‌آموزی در روستای احمدی شهرستان بوشهر افزود: در همین راستا با تقویت آبخیزداری و آبخوان‌داری باید اقدام اساسی برای مهار آب در این استان انجام شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در منابع طبیعی این استان یک حرکت گسترده و قوی برای ایجاد هزاران هکتار جنگل در ۲ سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی‌زاده از ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: کشت گسترده درخت و ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر از برنامه‌های ۲ سال آینده منابع طبیعی این استان است. 

استاتدار بوشهر ادامه داد: در عرصه فاضلاب، شهرستان بوشهر روزانه ۳۵ هزار متر مکعب و در گناوه و دیلم نیز روزانه ۱۳ هزار متر مکعب پساب فاضلاب تولید می‌شود.

محمدی‌زاده افزود: این پساب فاضلاب چنانچه رهاسازی و به دریا ریخته نشود، می‌توان در درختکاری و فضای سبز از آن استفاده کرد.

وی بیان کرد: باید حرکت گسترده‌ای در عرصه درختکاری و جنگل‌کاری داشته باشیم و به‌جای ۴۰ هزار درخت حرا، سالانه ۴۰۰ هزار درخت کاشته شود و این ظرفیت موجود است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز  اردیبهشت ماه سال آینده در این استان برگزار می شود اظهار کرد: در آستانه برگزاری این کنگره، به نام و یاد شهدا  در سراسر استان نهال کاشته می‌شود.
علی موحدی افزود: در آیین امروز با همکاری اداره کل منابع طبیعی ۱۱۱ نهال به نام ۱۱۱ شهید فرهنگی استان بوشهر کاشته شد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر ۲ اردوگاه استانی در کازرون و چاهکوتاه دارد، اظهار کرد: در تلاش برای تبدیل اردوگاه استانی الغدیر به اردوگاه ملی و اردوگاه استانی امام خمینی (ره) چاهکوتاه به اردوگاه قطب جنوب کشور هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی ۴۰ هزار اصله نهال بین دوستداران طبیعت توزیع و کاشته می‌شود.

غلامرضا منتظری افزود: بیشتر گونه های کاشته شده  کنار، اکالیپتوس، اکاسیا، کهور ایرانی و درختان حرا که مناسب اقلیم استان بوشهر است، کاشته می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر تصفیه خانه دیلم منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تصفیه خانه دیلم بوشهر تصفیه خانه دیلم منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری گناوه منابع طبیعی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی

 بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است