Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:48:45 GMT

خبرهای کوتاه اداره کل زندان‌های کردستان

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۷۸۰۶

خبرهای کوتاه اداره کل زندان‌های کردستان

به گزارش ایرنا رییس کل دادگستری و رییس هیات امناء ستاد دیه در جلسه برنامه ریزی جشن گلریزان سال ۱۴۰۱ گفت: کاهش آمار محکومان مالی نسبت به سال گذشته مدیون اقدامات ارزشمند ستاد دیه ، همت خیرین و مساعدت دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی افزود: آگاهی از وضعیت زندانیان مالی و جرایم غیر عمد و شفاف سازی و معرفی اهداف انسان دوستانه ستاد  مردمی دیه نیازمند بستر و ظرفیت رسانه ملی و اثرگذاری این رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن قدر دانی از صدا و سیما در اجرای ویژه برنامه‌های گلریزان در سال جاری،  ابراز امیدواری کرد که در رمضان ۱۴۰۱ نیز با برنامه ریزی و معرفی اهداف ستاد دیه و مراسم گلریزان با دعوت و مشارکت استاندار و مدیران کل استانی و استفاده از ظرفیت های اصناف و واحد های تولیدی با شکوه تر از قبل برگزار شود و شاهد خلق حماسه ای دیگر از نوع دوستی مردم خیر اندیش کردستان در کمک به آزادی سازی زندانیان جرائم غیر عمد باشیم.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ستاد دیه رسالت انسانی و مردمی دارد اما مدیران حاکمیتی در رفع آسیب های اجتماعی پیش آمده برای خانواده زندانیان باید دخالت و همراه اهداف این ستاد مردمی باشند.

رییس هیات امناء ستاد دیه تاکید کرد: برای پیشبرد اهداف ستاد دیه و برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم گلریزان لازم است کمیته اجرایی مستقلی تشکیل شود تا به صورت مستمر درگیر اجرای برنامه های گسترده و ورود میدانی برای توسعه این اقدامات شود.

۱۸۰ محکوم مالی در کردستان چشم انتظار همراهی خیرین  

مدیر کل زندانهای کردستان و نایب رییس ستاد مردمی دیه در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات اعضای هیات امناء و همراهی خیرین و مساعدت دستگاه قضایی اظهار داشت: سال گذشته تعداد ۲۲۹ زندانی محکوم مالی با مبلغ بدهی ۴۵ میلیارد تومان با همت و همراهی خیرین کردستانی از زندانهای استان آزاد شدند.

مراد فتحی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۸۰ محکوم مالی با مبلغ بدهی ۱۱۵ میلیارد تومان در زندانهای استان تحمل حبس می کنند که امیدواریم با توکل به خداوند متعال و همراهی نیکوکاران و خیرین استانی امسال نیز شاهد آزادی جمع کثیری از این محکومان از زندانهای استان باشیم.

افزایش ۳۸ درصدی آمار آزادی محکومان مالی نسبت به سال گذشته

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز ضمن ارائه عملکرد ستاد دیه در سال ۱۴۰۰ و با اشاره به تعداد آزادی های محکومان مالی و جرائم غیر عمد گفت: ۳۸ درصد افزایش تعداد آزادی ها نسبت به سال گذشته نشان از همراهی ارزشمند خیرین و مساعدت دستگاه قضایی استان در این ستاد مردمی است.

 محمد خسروی با اشاره مبالغ اهدایی و کمک های ستاد دیه مرکز، سازمان زندانها و ستاد دیه استان در سال گذشته و مقایسه آن با سال جاری گفت: عملکرد این ستاد در سال جاری نسبت به مدت  مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: آمار اعطای وام های بانک های عامل و جذب تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد و قبولی اعسار در دستگاه قضایی استان نسبت به سال گذشته ۱۷۴ درصد افزایش داشته است .

تحقق اهداف ستاد دیه نیازمند همراهی مسوولین و معرفی خیرین است

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان به اتفاق مدیر کل زندانهای کردستان در دیدار با مدیر کل جدید جهاد کشاورزی خواستار همکاری این ارگان با معرفی پیمانکاران بخش  خصوصی مرتبط ، به منظور پیشبرد اهداف انسانی و مردمی ستاد دیه شد.

محمد خسروی افزود: علیرغم تمام محدودیتهای بهداشتی و عدم امکان برگزاری جشن های همدلی ستاد در استان، امسال نیز شاهد حماسه نوع دوستی خیرین و همراهی مسوولین برای کمک و آزادی زندانیان محکوم مالی و جرائم غیر عمد در استان بودیم که این همراهی مسبب آزادی تعداد ۲۲۹ محکوم مالی از زندانهای سطح استان بوده است .

مدیر نمایندگی ستاد دیه خواستار همراهی آن مجموعه و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری هرچه باشکوه تر گلریزان رمضان سال آتی در فروردین ۱۴۰۱ شد .

مدیر کل جهاد کشاورزی نیز ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند و خیرخواهانه این ستاد مردمی قول مساعد جهت همکاری مجموعه تحت مدیریت را با این نهاد مردمی داد.

معاون استاندار: می‌توان زندان‌ها را بوسیله تهاتر زمین به خارج از شهر انتقال داد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در جریان دیدار مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به کمبودهای مکانی و فضای محدود در اختیار زندانها در استان گفت: امید است درآینده با تهاتر املاک در اختیار این مرکز اصلاحی و تربیتی و همراهی دستگاه های دولتی  مرتبط، شاهد احداث و انتقال زندانها در یک بستر استاندار و مناسب  باشیم که این امر را پیگیری می‌کنیم.

 عبدالله رشیدی پور با اشاره به اینکه مدیریت زندانها از جمله کارهای سخت و نیازمند صرف زمان و توان مضاعف است، اظهار داشت: اقدامات اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندانها با هدف بازاجتماعی کردن زندانیان و اقدامات حمایتی و مراقبتی برای کمک به این قشر آسیب دیده صورت می‌گیرد و کاری ارزشمند است.

وی ادامه داد: زندان مکان مناسبی نیست اما قطعا برای رعایت قوانین و مقررات و جلوگیری از هنجار شکنی ها یک ضرورت اجتماعی است.

رشیدی‌پور افزود: مدیریت در زندانها نیازمند دانش خاص و توان کافی است زیرا هدف اصلی در این مجموعه اصلاح رفتار ی افراد خطا کار است و تحقق آن نیاز به تخصص ، امکانات و فضای مناسب دارد.

 مدیر کل زندانهای کردستان هم در این دیدار خواستار توجه ویژه به زندانها در زمینه های کمبود فضای فیزیکی، انتقال زندانها به خارج از محدوده شهری و همچنین کمبود نیروی انسانی شاغل در زندانها و توجه ویژه به خانواده زندانیان با گسترش اهداف و  برنامه های حمایتی در استان شد.

مراد فتحی اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی در تحقق اهداف اصلاحی در زندانهای استان صورت پذیرفته است که از جمله آن می توان به مهارت آموزی نزدیک به ۲ هزار زندانی در رشته های مختلف و با همکاری فنی حرفه ای ، صنایع دستی و جهاد دانشگاهی استان در سطح زندانهای استان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: زندانهای استان به لحاظ فضای مناسب آموزشی ، نگهداری و بازپروری جوابگوی جمعیت کیفری موجود نیست و نیازمند توجه ویژه استانداری و تعامل دستگاه های مرتبط برای اختصاص زمین مناسب و اعتبار کافی برای احداث و انتقال آنها به خارج از بافت شهری است .

برچسب‌ها کردستان سنندج اداره کل زندان های استان کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج اداره کل زندان های استان کردستان کردستان سنندج اداره کل زندان های استان کردستان نسبت به سال گذشته زندانهای استان دستگاه قضایی محکوم مالی ستاد مردمی ستاد دیه زندان ها کل زندان غیر عمد مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، در شرایط کنونی ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت قرار دارند.

موسسات حقوقی فلسطینی در گزارشی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۵۳ خبرنگار از جمله ۴ نفر در غزه را به اسارت گرفته است.

این ۴ خبرنگار سرنوشتی نامعلوم دارند و محل بازداشت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

کد خبر 6095807 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • جنایات کومله به روایت تنها معلم بازمانده زندان «برده سور»