Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:58:04 GMT

۵۰۰ نهال به‌یاد شهدای قرچک غرس شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۸۰۰۶

۵۰۰ نهال به‌یاد شهدای قرچک غرس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، به مناسبت ۱۵ اسفندماه روز درختکاری، ظهر امروز مراسم غرس نهال ایثار با عنوان به یاد هر شهید یک درخت با حضور فاتحی نژاد فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، سپه وند رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های ورامین و قرچک، خرمی شریف شهردار، مرتضوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، آزمان کاری رئیس بنیاد شهید قرچک، روسای ادارات و خانواده های شهدا و ایثارگران در پارک خیام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا فاتحی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک در این مراسم گفت: موضوع درخت کاری چندین سال است که در کشور باب شده که یک امر پربرکت و پرخیری در جمهوری اسلامی محسوب می شود که برکات و خیر آن برای مردم و کشور ما یک امر لازم و ضروری است.

وی گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته به موضوع درختکاری و توجه به فضای سبز نگاه ها آنچنان که باشد نبوده اما در دورانی که نظام جمهوری اسلامی ایران سکاندار مدیریت کشور شده الحمدالله بحث درختکاری مورد توجه همه مسؤولین و شخص مقام مقام معظم رهبری بوده است.

سرپرست فرمانداری قرچک افزود: در این سال ها اقدامات خوبی در این راستا انجام شده اما نیاز و ضروری است توجه بیشتری به موضوع درختکاری و فضای سبز انجام گیرد.

فاتحی نژاد بیان کرد: مهم ترین افرادی که در این حوزه می توانند تاثیرگذار باشند مردم هستند، باید از درختان موجود حفاظت و صیانت کنیم زیرا هستند کسانی که بخواهند به درخت و جنگل ها آسیب برسانند و باید در این راستا بتوانیم در حفظ منابع طبیعی و صیانت از آن کوشا باشیم.

عبدالله مرتضی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در ادامه این مراسم، اظهار کرد: ما انواع درخت داریم که می توانیم بکاریم، کاشت درخت اثرات و برکات فروانی دارد.

وی گفت: درخت نهضت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی که امام خمینی(ره) در سال ۴۲ در همین دیار و سرزمین آن را به عنوان‌ یک نهال کوچک کاشت و امروز که به عنوان یک درخت تنومند ریشه های آن در جهان رشد می کند، نشان از این دارد که اخلاص امام و کاشت این درخت و نهضت چقدر مهم و موثر بوده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران افزود: امام راحل فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت پاک است، بنابراین کاشت یک درخت می‌تواند اهل بیت نبوت که پیامبر آن را کاشت باشد، می تواند کاشت نهضت امام باشد و می‌تواند بسیجی باشد که امام آن را به عنوان شجره طیبه تاسیس و نام نهاد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: امروز که قرار است بنام هر شهید این شهرستان درختی کاشته شود نام شهید در هر درخت یادآور جمله مقام معظم رهبری خواهد بود که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

محسن خرمی شریف شهردار قرچک نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی و فضای آرام و امن امروزمان بی‌شک مدیون ازخودگذشتگی شهدا و فداکاری‌های تمام ایثارگران است.

وی گفت: شهدا چه در زمان حیات خود و چه با شهادتشان حیات ما را تضمین کردند و امروز نام و یاد این عزیزان به صورت نمادین و با کاشت نهال زنده نگه داشته شد تا ضمن پاسداشت آنان گامی در جهت سالم‌سازی محیط برداشته شود.
شهردار قرچک در پایان افزود: در این طرح به یاد هر شهید شهرستان قرچک، یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال به تعداد ۵۰۰ اصله توسط خانواده معظم شهدا و کاشت ۵ هزار اصله نهال در سطح شهر غرس خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

منبع: فارس

کلیدواژه: غرس نهال ایثار هر شهید یک درخت روز درختکاری بنیاد شهید یک درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛همزمان با هفته سلامت،دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک در یک گردهمایی،ضمن اجرای برنامه های گوناگون آموزشی،از فعالان این عرصه به ویژه نوجوانان تجلیل کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر