Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدصولت مرتضوی از طرح جامع تصفیه خانه فاضلاب این شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای آن قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور طرح جامع تصفیه خانه فاضلاب آبادان را مورد بازدید قرار داد و در این بازدید بر تسریع در روند احداث این پروژه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز در این بازدید گفت: این تصفیه خانه هم اکنون به ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا تیرماه سال ۱۴۰۱ بهره برداری و وارد مدار خواهد شد. وی افزود: همچنین برای توسعه و بهسازی شبکه فاضلاب در شهر آبادان قرارداد پنج هزار میلیارد ریالی با پیمانکار منعقد شده که بزودی عمیات اجرایی آن آغاز می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: اجرای تصفیه خانه در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر طی قراردادی سه جانبه با مشارکت یک شرکت چینی یکم خرداد سال ۹۴ امضا و روند احداث این طرح ها با ۴۶ میلیون یورو فاینانس آغاز و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ تکمیل شود که تاکنون به دلایلی این موضوع محقق نشد. کرمی نژاد بیان کرد: عملیات تکمیل احداث پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر که از سال ۹۷ با پیشرفت ۷۱ درصدی متوقف شده بود آغاز شده که در بهمن ماه تصفیه خانه شادگان به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: ظرفیت این تصفیه خانه‌ها در فاز اول ۲۲۹ هزار مترمکعب در شبانه روز است که با اجرای فاز دوم این ظرفیت به ۳۰۰ هزار مترکعب در شبانه روز افزایش می یابد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان مهمترین دلیل در تاخیر اجرای تصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهرستان‌های استان خوزستان را تخصیص اعتبارات اندک در سال‌های اخیر دانست و افزود: طرح‌های تصفیه خانه هزینه‌های بسیار زیادی نیاز دارند و این در حالی است که در سال‌های اخیر بودجه تخصیصی به این طرح‌ها بسیار ناچیز بوده است. کرمی نژاد عنوان کرد: در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد ریال پروژه ماده ۵۶ در استان خوزستان تعریف شده ولی برای اجرای آن نیاز است سازمان برنامه و بودجه تضمین نامه را به بانک‌ها صادر کند تا شاهد آغاز پروژه‌های فاضلاب در این استان باشیم.   انتهای پیام/    

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تصفیه خانه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع سفرهای رئیس جمهور به استان خوزستان، یکی از محل‌های تأمین اعتبار پروژه ها، مسئولیت‌های اجتماعی نفت است که امروز با حضور مشاور وزیر و مدیر پروژه های نظارت بر طرح‌های عمرانی و تک تک دستگاه‌های اجرایی بر آخرین وضعیت پروژه‌ها در سطح استان مروری داشتیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در این جلسه توصیه شده تا در راستای جذب حداکثری اعتبارات تلاش و شتاب خوبی در استان صورت گیرد. عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود و این گونه نباشد که در یکی دو شهر تمرکز داشته باشیم.

وی بیان کرد: امید است با کمکی که مجموعه وزارت نفت انجام می‌دهد شاهد خواهیم بود بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان خوزستان تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

کد خبر 6093562

دیگر خبرها

  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور