Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسین حسینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای سیاستهای دستگاه قضایی و تاکیدات موکد ریاست قوه قضاییه در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها و با ورود جدی و مستمر دستگاه قضایی استان کردستان ، بزودی بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج به طول هشت  کیلومتر آزادسازی و رفع تصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود :  هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ، جرم محسوب شده و از سوی دیگر این امر باعث بروز خطرات ناشی از طغیان رودخانه در بارندگی‌های فصلی برای ساکنان مناطق پایین دست شهرستان سنندج می‌شود و نیز آلودگی زیست محیطی و آب سد قشلاق که منبع آب شرب مردم است با خروج فاضلاب بناهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه قشلاق مورد تهدید جدی است.

رییس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در بازدیدهای بعمل آمده توسط شورای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال استان کردستان و همچنین قرارگاه جهادی متشکله در این خصوص ، مختصات دقیق جغرافیایی بستر این رودخانه طی دستور قضایی دادستانی مرکز استان در تیرماه سال جاری مورد بازبینی کمیسیون موضوع ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب قرار گرفت .

وی علت این بازبینی را حفظ حقوق بیت المال و در عین حال جلوگیری از هرگونه اجحاف احتمالی به زارعین محل که مدعی مالکیت به استناد اسناد ارائه شده بودند، بیان کرد و افزود: با توجه به حجم کمی و کیفی این موضوع ، بازبینی مذکور حدود سه ماه طول کشید و در نهایت پس از تعیین دقیق حد بستر این رودخانه و طی مراحل قانونی و با انجام اخطارهای لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و زمان بندی و برنامه ریزی دقیق برای آزادسازی بستر رودخانه انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی اخطار قانونی به متصرفین در بستر و حریم این رودخانه داده شده است و این افراد باید در زمان مشخص شده از این حریم رفع تصرف کنند و در غیر اینصورت این اراضی توسط دستگاه قضایی استان رفع تصرف شده و به بیت المال بازخواهد گشت .

وی با اشاره به تعیین فرصت 2 هفته ای به افرادی که ادعای داشتن اسناد مالکیتی در بستر این رودخانه را دارند ، تاکید کرد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت المال با قاطعیت برخورد می‌کند و هیچگونه مماشاتی با کسی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی افزود: در صورت احراز تخلف یا وقوع جرم از سوی هر شخص یا اشخاص و یا مسوول در هر جایگاه مسوولیتی حتی در مسوولیت‌های گذشته با تشکیل پرونده پیگرد قضایی صورت خواهد گرفت و هر گونه تعلل و سنگ اندازی در اجرای این تصمیم تعقیب کیفری به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها کردستان قشلاق سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان قشلاق سنندج کردستان قشلاق سنندج استان کردستان بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، پس از گذشت ۲۰ ماه از جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، قسمت‌هایی از جنوب استان خوزستان را به خود درآورد.

بامداد اردیبهشت سال ۱۳۶۱ بود که رزمندگان اسلام عملیات جدیدی با نام بیت المقدس را برای مقابله با دشمن آغاز کردند.

هدف از اجرای این عملیات، آزادسازی بیش از ۵ هزار کیلومتر از خاک ایران بود.

در مقابل، صدام حسین ۴ لشکر خود را در جاده اهواز-خرمشهر قرار داد، چون احتمال می‌داد ایرانی‌ها از همین نقطه ورود کنند.

رزمندگان اسلام باعبور از رودخانه کارون موفق شدند ضلع غربی رودخانه را تصرف کند و با فداکردن جان و مالشان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برداشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا