Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید باجلان گفت : بیش از چهار دهه از فعالیت کمیته امداد می گذرد این نهاد مقدس درست ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب در ۱۴ اسفند ماه تشکیل شد و طی چهار دهه فعالیت خود توانسته خدمات ارزنده‌ای به محرومان و نیازمندان که، ولی نعمتان این انقلاب هستند، ارائه کند.

به گفته معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این چهار دهه تلاش بر این بوده که خدمات کمیته امداد تکامل یابد و اکنون این نهاد عهده دار ۱۷ ماموریت اصلی با بیش از ۱۲۰ فعالیت زیرمجموعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان در سال آینده تحویل داده می شود

معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی این نهاد بحث توانمندسازی خانوار‌های امداد است که در این زمینه که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، کمیته امداد اقدامات خوبی انجام داده و امسال توانسته‌ایم به یاری خداوند جشن توانمندسازی ۵۴ هزار خانوار مددجو را برگزار کنیم.

در این زمینه هم اقدامات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه‌های بسیاری با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، سپاه، بسیج و... بسته شده است.

امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته ظرف امسال و سال آینده بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان کشور می‌شود.

بخش دیگر فعالیت‌های امداد کشور تامین کالا‌های اساسی برای خانوار‌های نیازمند است در این زمینه در فصل گرما ۲۵ هزار کولر آبی و ۱۰ هزار کولر گازی میان مددجویان توزیع شده است.

در فصل سرما نیز توزیع ۵۰ هزار بخاری گازی و ۲۵ هزار آبگرمکن را میان خانوار‌های مددجو داشته ایم.

در بحث ازدواج مددجویان علاوه بر انجام مشاوره، تامین جهیزیه را هم برعهده داریم که در این زمینه امسال ۴۵ هزار سری جهیزیه میان زوجین مددجو توزیع شده است.

تمام اقلام جهیزیه‌های توزیع شده تولید داخل است و پنج کالای اساسی یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی را شامل می‌شود.

برای خرید هر سری جهیزیه ۲۰ میلیون تومان هزینه شده که در بازار آزاد بسیار بیشتر از این قیمت‌ها ارزش دارد.

در مجموع برای خرید ۴۵ هزار سری جهیزیه ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

تا پایان سال تمام پشت نوبتی‌های جهیزیه در کشور صفر می‌شود و هیچ زوج مددجویی نداریم که ازدواج یا ثبت نام کرده باشد، اما جهیزیه دریافت نکرده باشد.

ترکمانه می گوید: طی دو سال شیوع کرونا بیش از ۷۰ هزار دستگاه تبلت میان دانش آموزان مددجو توزیع شده است.

اهدای جهیزیه به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال آمار اهدای جهیزیه به مددجویان کمیته امداد استان به دو هزار سری می‌رسد.

پیمان ترکمانه گفت: از ابتدای امسال ۱۷۰۰ سری جهیزیه به زوجین مددجو اهدا شده، تا پایان سال ۳۰۰ سری جهیزیه به زوجین مددجو اهدا می‌شود.

در مجموع امسال دو هزار سری جهیزیه با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به زوجین مددجو اهدا خواهد شد.

هزینه خرید هر سری جهیزیه ۲۰ میلیون تومان است اقلام هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی است.

با اهدای این دو هزار سری جهیزیه تا پایان سال، پشت نوبتی‌ها در این زمینه صفر می‌شود.

ترکمانه می گوید: امسال ۱۸۰۰ خانوار مددجوی استان توانمند شده و از چرخه کمک‌های مالی امداد خارج شدند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد مددجویان کمیته امداد کمک های مردمی حمایت مالی هزار سری جهیزیه تا پایان سال کمیته امداد توزیع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد