Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:09:51 GMT

تخریب محیط زیست باید برای سودجویان گران تمام شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۸۲۶۸

تخریب محیط زیست باید برای سودجویان گران تمام شود

به گزارش ایرنا، مصطفی خضری، روز یکشنبه در بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: امروز تخریب محیط زیست برای افرادی که به این کار اقدام می‌کنند، صرفه اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: امروز تخریب محیط زیست در اذهان عمومی و در واقعیات اقتصادی صرفه اقتصادی یافته است اما باید در قانونگذاری و سیاست‌های اجرایی، این معادله را که به تخریب محیط زیست می انجامد، برهم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم حرص و ولع توسعه و الزام به پیشرفت، این حق اساسی را پایمال کند و باید تدبیری برای حفظ تعادل محیط زیست اتخاد کنیم و اجازه ندهیم ضایعات محیط زیست روزبه‌روز افزایش دهد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار داشت: عقب ماندن از توسعه و پیشرفت قابل جبران اما تخریب محیط زیست غیرقابل جبران یا بسیار دشوار است.

وی اضافه کرد: حفظ محیط زیست که در قانون اساسی هم بر آن تاکید شده، مُنبعث از حقوق انسان‌هاست و انسان‌های امروز و کسانی که در آینده در این کره خاکی زندگی خواهند کرد حق دارند محیط زیست سالم داشته باشند.

خضری خاطرنشان کرد: توجه به محیط زیست و دغدغه‌های آن صرفنظر از قانون و الزام های قهری، یک امر عُقلایی و خردمندانه است.

وی با تبریک به فعالان صنعت سبز اظهار داشت: صنایعی که امروز بعنوان صنعت سبز انتخاب شدند در زمینه توسعه و پیشرفت و محیط زیست جزو واحدهای برتر محسوب می شوند.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه نگاه خوب به محیط زیست موجب انتخاب صنایع سبز شده است، افزود: نباید نگاه فانتزی به محیط زیست داشته باشیم بلکه باید به مسوولان و متولیان امروز دولت، مجلس و جامعه تذکر جدی دهیم و همه نگاه غیرفانتزی به عرصه محیط زیست داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نگاه غیرفانتزی دولت و قوه مقننه می تواند مساله تخریب محیط زیست را برای سودجویان برعکس کند و صرفه اقتصادی در این عرصه را برهم زند و هزینه تمام شده را برای تخریب کنندگان و سودجویان گران کند.  

 خضری با بیان اینکه مهمترین وظیفه دولت سیاستگذاری است و نباید تصدی گری کند، گفت: حفظ محیط زیست را باید برای سایر افراد با الزامات قانونی و گران کردن و صرفه نداشتن عواید تخریب جبران کنیم و برای کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند مُشوق هایی در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی برای صنایع سبز کافی نیست، تصریح کرد: باید مشوق‌هایی قانونی بیشتری برای فعالان صنعتی که بعنوان صنعت سبز برگزیده می شوند، پیش بینی شود

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بیان کرد: باید از طریق گفت و گو، مُطالبه‌گری و ارائه پیشنهاد به متولیان امر، پیش بینی لازم در بودجه‌های سالانه و برنامه هفتم توسعه در زمینه حفظ محیط زیست انجام شود و این امر را بعنوان یک مطالبه جدی در برنامه هفتم توسعه به دولت و مجلس پیشنهاد کنیم.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین همایش ملی تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، امروز با حضور مسوولان کشوری بمنظور تحقق نگرش زیست محیطی در میان صاحبان صنایع، معادن و خدمات، ایجاد رقابت سازنده میان صنایع، معادن و خدمات کشور، برقراری ارتباط سازنده میان سازمان حفاظت محیط زیست و بخش صنعت، معدن و خدمات، ایجاد فضا برای تبادل تجربیات و دستاوردهای زیست محیطی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی با یکدیگر در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست در تهران برگزار شد.

تشویق از مدیران صنعت، معدن و خدمات در راستای کاهش و جلوگیری از صدمات زیست محیطی و ارتقاء و گسترش فرهنگ آن به فن‌آوری های زیست محیطی و فرآیند تولید پاک از دیگر اهداف برگزاری این نشست بود.

رعایت استانداردهای زیست محیطی، ایجاد سیستم پایش لحظه‌ای، استقرار واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست، استقرار نظام مدیریت سبز، ایجاد توسعه و راهبری فضای سبز و آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی از جمله شاخص های عمومی و مدیریت انرژی، مدیریت منابع آب، مدیریت پسماند و گواهینامه مهارت‌های زیست محیطی از شاخص های اختصاصی انتخاب واحدهای صنعتی سبز محسوب می شود. 

انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز از طریق سامانه «جامع محیط زیست» انجام شده است. سامانه مجوز استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در راستای تحقق دولت الکترونیک، حذف مراجعات حضوری با رویکرد شفاف سازی و کاهش فساد اداری ذیل سامانه جامع محیط زیست طراحی شده است و پاسخگویی به استعلام متقاضیان دریافت خدمت الکترونیکی در ۳۱ استان کشور از طریق وب سرویس انجام می شود.

تعیین زمان بازدید، تعیین تعرفه‌های کارشناسی و پرداخت الکترونیک از دیگر امکانات سامانه «جامع محیط زیست» است.

هشت واحد بعنوان صنعت و خدمات برگزیده سبز ملی و ۶۷ واحد دیگر بعنوان صنعت و خدمات سبز در بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز معرفی شدند.

پنج مجموعه صنعتی فولاد امیرکبیر کاشان، ترام چاپ سپاهان، چینی زرین و فرش فرهی کاشان و مجتمع کشت و صنعت قربانیان از استان اصفهان در این مراسم که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بعنوان صنایع سبز برگزیده شدند و به آنها لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان سازمان حفاظت محیط زیست وزارت صنعت معدن و تجارت اصفهان استانداری اصفهان استانداری اصفهان تخریب محیط زیست زیست محیطی واحدهای صنعتی معدن و خدمات بعنوان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند