Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@13:22:15 GMT

ژاپن از احتمال اتخاذ اقدامات بیشتر علیه روسیه خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۸۳۳۳

ژاپن از احتمال اتخاذ اقدامات بیشتر علیه روسیه خبر داد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، «هیروشیگه سکو» که از اعضای برجسته حزب لیبرال دموکرات ژاپن است، گفت که تحریم ها علیه مسکو همچون مسدود کردن دارایی ها، منع صادرات کالاهایی با فناوری پیشرفته و محروم کردن برخی بانک های روسی از شبکه پرداخت بین المللی سوئیفت، تاثیری بزرگ دارد.

وی افزود: آنچه بیش از همه اهمیت دارد، این است که اجازه دهیم روسیه تغییر رفتار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احتمال وجود دارد که تحریم های بیشتری را اعمال کنیم که ممکن است پیامدهایی بر بخش انرژی از طریق موسسات مالی دخیل در معاملات داشته باشد.

سکو گفت: تحریم ها ممکن است تاثیر زیادی بر معیشت مردم ژاپن داشته باشد، از اینرو ما باید به خاطر همبستگی با اوکراین، درصدد درک آنها باشیم.

حمله روسیه به اوکراین باعث شده است برخی شرکت های بزرگ از ادامه معاملات تجاری با مسکو خودداری کنند.

شرکت های ژاپنی سهامدار در پروژه های نقت و گاز طبیعی مایع در روسیه برای خروج از این پروژه ها اعلام آمادگی کرده اند.

ژاپن روز پنجشنبه تصمیم گرفت دارایی های چهار بانک روسی را مسدود کند که در مجموع تعداد کل نهادهای مشمول تحریم توکیو به هفت مورد رسیده است.

دولت ژاپن دارایی های الیگارش های روسیه و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس را که حامی تهاجم روسیه می باشد، مسدود کرده است. ژاپن همچنین قصد دارد صادرات به مقصد بلاروس را ممنوع اعلام کند.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند) ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • ناتو برای درگیری با روسیه آماده می شود؟ | پشت پرده رزمایش‌های ۴ماهه مدافع استوار
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم