Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به آخرین خبرها از مذاکرات وین گفت: مذاکرات فعلی در وین چند مبنا و موضوع باقی مانده دارد.

وی افزود: مبنای اول این است که آمریکایی ها چه اقداماتی را باید انجام دهند تا مجددا بتوانند در جایگاه سابق خود به عنوان عضو برجام مطرح باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا خواسته اساسی ایران در این مرحله لغو تحریم ها و امکان ایجاد همکاری های بین المللی بر اساس پاراگراف 29 توافقنامه برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر دریافت تضمین از آمریکا خاطرنشان کرد: نکته ای که اخیرا طرف روس مطرح کرده مطالبه ای است که روسیه از آمریکا دارد و ایران در این زمینه درخواستی مطرح نکرده و در حقیقت موضوعی است که باید روسیه و آمریکا بین خودشان حل و فصل کنند چرا که مرتبط با مناسبات دو جانبه ای است که امروز بین این دو کشور در اوکراین در جریان است.

عمویی گفت: ایران نهایت تلاش خود را کرده تا مذاکرات وین از مناسباتی که در اوراسیا، شرق اروپا و تحولات اوکراین در جریان است دور کند و از این جهت آمریکایی ها باید بتوانند همه طرف ها را به نیت های خودشان راضی کنند.

وی افزود: واقعیت این است امروز نگرانی نسبت به اجرای تعهدات آمریکا یک نگرانی فراتر از ایران است و کشورهای مختلفی نگران این هستند که آیا در صورت احیای برجام آمریکایی ها به تعهدات خود ذیل این توافقنامه عمل خواهند کرد یا خیر. در همین راستا نیز خواسته ایران برای گرفتن تضمین مطالبه ای منطقی است و از این بابت جمهوری اسلامی بر گرفتن تضمین برای اجرای پایدار برجام اصرار و تاکید دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: با وجود اینکه متن اصلی توافقنامه احتمالی آماده شده اما سر یکی دو موضوع هنوز اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات حل نشود ایران آمادگی برای امضای هیچ توافقنامه ای را نخواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مذاکرات وین برجام احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی

دانشگاه‌های ایران امروز با برگزاری تجمع در فضای آموزشی به حمایت از دانشگاهیان آمریکایی خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، ورود نیروهای مسلح به فضای دانشگاهی به عنوان یک بدعت شوم و برخلاف پروتکل‌های آموزشی نقاب از چهره حاکمیت آمریکا برداشت،‌ کشوری که خود را به عنوان مهد دموکراسی و حامی حقوق بشر معرفی می‌کند؛ اما تحمل یک تجمع مسالت‌آمیز برای حمایت از مردم غزه از سوی دانشجویان آمریکا را ندارد و با استفاده از نیروهای مسلح این حرکت مدنی را  سرکوب می‌کند،‌ این سرکوب وحشیانه با لابی‌گری رژیم صهیونیست صورت گرفته و نشان می‌دهد که دولت آمریکا به عنوان نماد استکبار کاملا تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و برای رضایت این اقلیت حاضر است که تمام پروتکل‌های بین المللی را زیر پا بگذارد و دانشجویان و اساتید را در فضای آموزشی و دانشگاهی سرکوب کند.

حمایت از مردم بی‌گناه فلسطین به حلقه اتصال میان آزادی‌خواهان در سرتاسر جهان تبدیل شده است،‌ به طوری که امروز در دانشگاهای ایران تجمعات فراوانی در خصوص حمایت از اقدام دانشجویان و اساتید دانشگاهی شکل گرفته است که مطابق برنامه ذیل برگزار می‌شود.

در دانشگاه تبریز امروز بعد از نماز ظهر و عصر از صحن مسجد پیامبر اکرم تجمعی با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های خوزستان در محکومیت تعرض به دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا نیز در قالب برنامه‌ای با عنوان وجدان بیدار برگزار خواهد شد.

اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران نیز تجمعی در جهت حمایش از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا برگزار می‌کنند، این تجمع امروز بعد از نماز ظهر در مقابل سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود،‌ نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

دانشگاه امیرکبیر نیز با طی بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روزهای اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تجمع دانشگاه‌های ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش در بین عمو‌های فیتیله‌ای‌ روشن شد!