Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:45:06 GMT

سه واحد سبز و حامی محیط زیست استان کرمانشاه معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۸۴۲۸

سه واحد سبز و حامی محیط زیست استان کرمانشاه معرفی شد

به گزارش ایرنا، بیست و سومین همایش تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز در سازمان حفاظت محیط زیست روز یکشنبه با حضور «علی سلاجقه» معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان محیط زیست، مدیران کل محیط‌زیست استان های کشور و برگزیدگان این حوزه به صورت ارتباط زنده تلویزیونی برگزار شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این همایش، ارتقا وضعیت محیط زیستی صنایع و واحدهای خدماتی را بعنوان رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه برشمرد و گفت: با ارائه رهنمودهای لازم تعداد واحدهای سبز در آینده را افزایش می دهیم و این مهم، اهتمام واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی استان کرمانشاه را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «احد جلیلیان» کسب عنوان واحد سبز را نتیجه تلاش صنایع و واحدهای خدماتی در مسیر رعایت مباحث زیست محیطی دانست.

وی افزود: از جمله معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز می توان به بهبود سیستم های مدیریت حذف آلودگی و گسترش فضای سبز و توسعه آموزش های محیط زیستی، بکارگیری انرژی های نو و انجام مسئولیت های اجتماعی و محیط زیستی اشاره کرد.

در این همایش نمایندگان صنایع برتر و سبز استان کرمانشاه، گزارشی از اهداف و عملکرد محیط زیستی واحد خود را ارائه کردند.

در بیست و سومین همایش ملی برگزیدگان واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز ۳۰۴ واحد برای شرکت در فرایند ارزیابی ثبت نام کردند که ۷۵ واحد بعنوان واحدهای سبز و برگزیده معرفی و مشمول دریافت لوح زرین و تندیس شدند.

در این ارزیابی از هشت واحد شرکت کننده استان کرمانشاه نیز سه واحد آن مشمول دریافت لوح زرین و تندیس بعنوان واحد صنعتی و خدماتی سبز معرفی بودند که شرکت های صنایع سیمان سامان غرب و پالایش نفت کرمانشاه بعنوان صنعت سبز و بیمارستان حضرت معصومه(س) بعنوان واحد خدماتی سبز برگزیده شدند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه کرمانشاه صنایع سبز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه کرمانشاه سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه کرمانشاه صنایع سبز محیط زیست استان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه معدنی و خدماتی واحدهای صنعتی خدماتی سبز محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در نشست هم اندیشی دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه که با حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد زیست محیطی و جایگاه محیط زیست شهری در زندگی روزمره شهروندان گفت: امروزه توجه به مسائل زیست محیطی در برنامه ریزی‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات توسعه در شهرها می‌تواند گامی مؤثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان باشد.

حسینی از دبیران خانه‌ها و کانون‌های محیط زیست مناطق به عنوان رابطین بین مجموعه مدیریت شهری و شهروندان یاد کرد.

وی در ادامه خطاب به دبیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه با بیان اینکه فعالیت دبیران محیط زیست به عنوان سفیران محیط زیستی در سطح مناطق می‌تواند با شناسایی چالش‌ها و معضلات محیط زیستی در سطح منطقه بسیار راهگشا باشد گفت: شما می‌توانید با تعیین راهکار مؤثر در جهت مدیریت، زمینه ساز ارتقای کیفیت محیط زیست شهری شد.

کد خبر 6090290 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده