Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هالیبرتون از راه‌اندازی یک مجتمع شیمیایی برای تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی برای کل زنجیره ارزش نفت خام، گاز طبیعی و صنایع دیگر در شهر صنعتی جبیل عربستان خبر داد.

به گزارش اویل ریویو میدل‌ایست، شرکت آمریکایی هالیبرتون یک مجتمع واکنش شیمیایی راه‌اندازی کرد که نخستین الگو در عربستان برای تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی برای کل زنجیره ارزش نفت خام، گاز طبیعی و بسیاری از صنایع دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارخانه شیمیایی در پارک پلاس‌کم (PlasChem) در شهر صنعتی جبیل واقع شده است. جف میلر، رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل هالیبرتون در این باره گفت: این کارخانه در سطح جهانی بخشی از تعهد بیش از یک میلیارد دلاری ما به عربستان طی 10 سال گذشته است.

وی افزود: راه‌اندازی این کارخانه سبب گسترش حضور ما در عربستان می‌شود و با ارائه فرصت‌های تازه به تأمین‌کنندگان محلی، فروشندگان، دیگر شریکان بخش تولید و جذب نیروی کار بومی، از برنامه ارزش افزوده کلی در عربستان پشتیبانی می‌کند.

صنایع پایین دستی جدیدی که برای پارک شیمیایی پلاس‌کم پیش بینی شده‌اند، برای آینده صنایع شیمیایی و پتروشیمی عربستان حیاتی هستند.

فیصل الفقیر، مدیرعامل شرکت شیمیایی صدرا (Sadara Chemical) هم در این باره گفت: افتتاح واحد شیمیایی هالیبرتون و پروژه‌های آینده، به توسعه صنایع تکمیلی عربستان با استفاده از تخصص‌های جهانی که صدرا برای تولید مواد شیمیایی به کار می‌گیرد، به نفع بازارهای محلی، منطقه‌ای و جهانی خواهد بود.

برچسب هاپارک پلاس‌کم (PlasChem) زنجیره ارزش شرکت شیمیایی صدرا (Sadara Chemical) عربستان سعودی هالیبرتون (Halliburton)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: زنجیره ارزش عربستان سعودی هالیبرتون Halliburton آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو زنجیره ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴؛ بازدید وزیر کشور از غرفه فارس
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود