Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسمی به مناسبت روز درختکاری اقشار مختلف مردم اراک با حضور در پارک آبخیزداری منطقه گردو اراک به نام شهدا درخت کاشتند.

پارک آبخیزداری گردو اراک اولین پارک آبخیزداری کشور واقع  در منطقه گردشگری گردو اراک با یک هزار و ۴۱۳ هکتار وسعت اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک آبخیز یک فضای بسیار مناسب و خیلی جذاب است و از نظر گردشگری هم مورد اهمیت است و هدف از ایجاد این پارک‌ها اعمال کنترل سیل در مناطقی است که مشرف به شهر هستند که با کنترل این پارک آبخیز‌ها مردم و شهر از سیل نجات می‌یابند.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان مرکزی در این مراسم گفت: در فصل درختکاری امسال بیش از یک میلیون و۳۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان بین مردم توزیع خواهد شد.

محمدی به تشریح فعالیت‌های آبخیز داری در حوزه آبخیز گردو پرداخت و گفت: با احداث سازه‌های آبخیز شرایط مهار بیش از ۳۰ درصد از روان آب‌های این حوزه آبخیز فراهم شده است.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در حاشیه این مراسم گفت: در دین مبین اسلام به درختکاری و پاسداشت درخت توصیه فراوان شده و نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در بهبود محیط زیست وارتقا کیفیت زندگی شهری تاثیر فراوان دارد.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم محیط زیست و آلودگی هوا را چالش مهم و اساسی پیش روی استان مرکزی، کشور و دنیا دانست و با تجلیل از اقدامات آبخیزداری انجام شده در پارک آبخیز گردو گفت: اجرای عملیات ترکیبی آبخیزداری و درختکاری در ایجاد شرایط دلنشین طبیعی و زیست محیطی اثر گذاری مطلوبی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روزدرختکاری پارک آبخیزداری پارک آبخیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن در پایین دست این بند خاکی کم عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع آوری می‌کند.

کد خبر 6096603

دیگر خبرها

  • اردیبهشت ماه، زمان کنترل و کاهش خسارت کرم خراط درختان گردو
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی