Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین موج محکومیت این حمله از سوی کشورهای غربی و حمایت از اوکراین ادامه دارد درحالی که با گذشت سالها از تجاوز آشکار رژیم صهیئونیستی به سرزمینهای اشغالی ، این اشغالگری با سکوت مرگبار جامعه جهانی روبروست .  
به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از  پایگاه خبری عربی ۲۱ "باسم نعیم " رییس شورای روابط بین‌الملل فلسطین با مقایسه این دو واکنش گفت:  ملت فلسطین ۷۰ سال است  با اشغالگری رژیم صهیونیستی مواجه است به همین دلیل به خوبی معنای جنگ را می فهمد ولی مشاهده این معیارهای دوگانه کریه جامعه جهانی به ویژه غربیها دردآور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن محکوم کردن این عملکرد دوگانه اظهارداشت: به رغم قطعنامه های بسیار جامعه بین المللی ، ما فلسطینی ها از این حجم گسترده حمایت و همدردی بهره ای نداشتیم ، چرادفاع  ملت اوکراین _به حق- مشروع است وآنها باید به هر وسیله ای از سرزمین و حق خود دفاع کنند و دشمن آنها باید به انحای مختلف تحریم شود، درحالی که برعکس این قضیه، مقاومت مردم ما تروریسم تلقی شود و جنایتکاران بدون تنبیه آزاد گذاشته شوند، حتی جنبش بایکوت رژیم صهیونیستی نیز محکوم می شود و کشورهای غربی تمام امکانات مادی و سیاسی خود را برای ادامه فعالیتهای اشغالگران بکار می بندد، امریکا به تنهایی ، بیش از ۷۰بار از حق وتوی خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.       
نعیم گفت : یکی از پیامدهای مثبت جنگ روسیه و اوکراین ، آشکار کردن معیارهای ریاکارانه در عرصه بین المللی است که گاه تا مرز تبعیض و نژاد پرستی پیش می رود.
صلاح عبدالعاطی فعال حقوق بشر فلسطینی می گوید: آنچه دربحران اوکراین –صرفنظر از اغراض سیاسی طرفین درگیر- به چشم می آید ، تغییر گفتمان امریکا و اروپا و حتی رژیم صهیونیستی درباره حق مقاومت مشروع است ، اینجا دیگر از دید آنان مقاومت با تروریسم مترادف نیست.
وی گفت: اکنون که جامعه جهانی سیل گسیل امکانات نظامی و پشتیبانی سیاسی از مردم اوکراین را براه انداخته ، فلسطینیان نیز باید در عرصه بین الملل برای دفاع حق مشروع مردم فلسطین و مقابله با معیارهای دوگانه جهانی دست به اقدام دیپلماتیک بزنند و با شعار "اتحاد برای صلح"  از شورای عمومی سازمان ملل  بخواهند با برگزاری نشستی اضطراری تصمیمهای درستی درقبال مساله فلسطین بگیرد و دادستان کل جدید دادگاه جنایی لاهه نیز باید هرچه سریعتر برای رسیدگی حقوقی به جنایتهای جنگی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان  اقدام کند همانگونه که ظرف ۵ روز این اقدام برای اوکراین انجام شد.
"ایاد الشوربجی" نویسنده و رییس اندیشکده مطالعات استراتژیک فلسطین نیز دراین باره گفت: حاکمیت معیارهای دوگانه بر رفتار جامعه جهانی ، به دلیل اعمال قدرت قدرتهای بزرگ و در راس آنها آمریکا و کشورهای غربی است که از منفعت طلبی و مصلحت اندیشی و سودپرستی آنها نشات می گیرد.
وی ضمن اظهار ناامیدی از کوری و بیصدایی جامعه جهانی درقبال مساله فلسطین در مقایسه با اوکراین گفت: این رویکرد دوگانه، نشان می دهد که ما باید به هر شیوه به افزایش قدرت خود همت کرده و برای کسب حقوق مشروعمان تلاش کنیم و از سازمانهای بین المللی که برمبنای  منفعت اندیشی  و به نفع قدرتمندان رای می دهند ، چشمداشت کمک نداشته باشیم.
 

برچسب‌ها اوکراین سازمان ملل متحد تروریسم فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین سازمان ملل متحد تروریسم اوکراین سازمان ملل متحد تروریسم فلسطین معیارهای دوگانه رژیم صهیونیستی جامعه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است

ایسنا/البرز نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: طوفان جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و برخورد با آن، خط بطلانی بر حقوق بشر آمریکایی و عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی بود.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه) کرج با اشاره به اینکه فلسطین و غزه به مسأله اول جهان تبدیل شده است، بیان کرد: هر انسان آگاه و با وجدانی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه سکوت نخواهد کرد و طوفان جنبش دانشجویی نمونه‌ای از بینش درست دانشجویان در جهان است و کسانی به میدان آمدند که از نخبگان و برگزیدگان علمی بودند.

وی ادامه داد: برخی در داخل کشور که با بهانه‌جویی‌های غیر واقعی برای کشور آشوب ایجاد می‌کردند، حالا در برابر این رفتارهای استکبار جهانی لب به سکوت بسته‌اند که جای تأسف دارد.

او با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات همواره وظیفه‌ای ملی و شرعی بوده است، افزود: در مرحله دوم انتخابات، شهروندان کرجی با مشارکت پرشور می‌توانند نماینده‌ای قوی را با پشتوانه خوب مردمی راهی مجلس کنند.

حسینی همدانی تنها راه پیشرفت و توسعه هر کشوری را اعتماد به نخبگان جامعه و باور توانستن دانست و گفت: استکبار جهانی در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۴ و با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی، تحریم‌ها را آغاز کرد تا به خیال خام خود بتواند ایران اسلامی را با شدیدترین تحریم‌ها به انزوا و تسلیم بکشاند؛ ولی اعتماد ملی و خودباوری، ایران را در این تحریم‌ها سربلند کرد. در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ هم با خروج از برجام نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در جهان به‌عنوان جنایتکار جنگی شناخته شده است، افزود: هر عدالت‌خواه و حق‌جویی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی ساکت نخواهد ماند و باید علاوه بر این رژیم، تامین‌کنندگان مالی و اسلحه برای این غده سرطانی هم به‌عنوان جنایتکار جنگی شناخته شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • بازداشت دستکم ۲۱۰۰ نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • در روز جهانی آزادی مطبوعات یاد خبرنگاران شجاع فلسطینی را گرامی می‌داریم
  • گرامیداشت یاد خبرنگاران کشته شده فلسطینی در روز جهانی آزادی مطبوعات
  • فلسطین به مسأله اول جهان تبدیل شده است
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!