Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز -شنبه- در میانه تنش‌های روسیه و اوکراین وارد مسکو شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از جروزالم‌پست، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز -شنبه- در میانه تنش‌های روسیه و اوکراین وارد مسکو شد.
«ایال هولاتا» مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی نیز بنت را در این سفر همراهی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنت پیش از این از آمادگی رژیم صهیونیستی برای میانجی‌گیری میان روسیه و اوکراین خبر داده بود.

سومین گفتگوی تلفنی بنت و زلنسکی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سومین بار ظرف 24 ساعت اخیر با رئیس‌جمهور اوکراین گفتگوی تلفنی کرد.
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس‌از بازگشت از سفر کوتاهش به مسکو،  روز یکشنبه بار دیگر با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، تلفنی گفت‌وگو کرد.
سخنگوی بنت بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعلام کرد که این سومین گفت‌وگوی نخست وزیر اسرائیل با ولودیمیر زلنسکی طی 24 ساعت گذشته بوده است.
روز شنبه، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد که نفتالی بنت برای گفت‌وگو درباره بحران اوکراین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، سفری غیرمنتظره به مسکو داشته است. نخست‌وزیر اسرائیل پس از دیدار با پوتین راهی برلین شد و با اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، دیدار و گفت‌وگو کرد.
اسرائیل پیش‌تر برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرده بود.
به گفته یک مقام اسرائیلی، بنت تلاش‌ها در راستای حل بحران اوکراین را با ایالات متحده، فرانسه و آلمان هماهنگ می‌کند.

واکنش دوپهلوی رژیم صهیونیستی به جنگ در اوکراین
علی رغم صحنه سازی رژیم صهیونیستی برای القای بی طرفی در جنگ روسیه و اوکراین , برخی نشانه ها از نقش تل آویو در تحریک زلنسکی برای گام نهادن در مسیر پیوستن به ناتو و کمک تسلیحاتی به کی یف برای طولانی شدن جنگ حکایت دارد.
وقتی جنگ اوکراین شروع شد رژیم صهیونیستی در ظاهر اعلام بی طرفی کرد و مجله نشنال اینترست در مقاله ای درباره چرایی اتخاذ این رویکرد و الزامات آن نوشت:" در حالی که اسرائیل سعی می کند بی طرفی خود را حفظ کند، در عین حال باید در یک میدان مین دیپلماتیک حرکت کند تا روابط عملیاتی خود را با نیروهای روسیه در سوریه حفظ کند، انتظارات غرب را برآورده کند و به خواسته های جامعه خود که از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارند، توجه کند. در واقع، موضع اسرائیل منحصر به فرد است". دولت بنت برای اینکه نشان دهد به سیاست بی طرفی وفادار است پیشنهاد میانجی گری بین روسیه و اوکراین را مطرح کرد چراکه یکی از شروط میانجی گری بی طرفی بین دولت های درگیر است.
 اما رد این پیشنهاد از طرف روسیه نشان داد که از دید مسکو ، تل آویو بی طرف نبوده است.
به نظر می رسد از نظر روس ها،  رژیم صهیونیستی نقش اساسی در تشویق رئیس جمهوریهودی تبار اوکراین به عضویت در ناتو علی رغم حساسیت و اخطار شدید روسیه و همچنین تشویق آن به مقاومت در برابر تهاجم روسیه داشته است که گفته می شود محاسبه نکردن آن از سوی روسیه راهبرد نظامی این کشور را در جنگ اوکراین با اختلال روبرو کرده و توسل روسیه به شیوه های غیرمرسوم همچون تهدید هسته ای از فرسایشی شدن جنگ نشات می گیرد.
نقض بی طرفی تل آویو تنها به تحریک و تشویق زلنسکی محدود نشده و با گذشت زمان و طولانی شدن جنگ ابعاد دیگری از آن آشکار می شود. از جمله اینکه  به نوشته پایگاه شبکه خبری قدس سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی, عزیمت شماری از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را برای شرکت در جنگ اوکراین تأیید کرد و گفت «در جنگ جهانی دوم، اوکراینی ها برای نجات یهودیان کمک کردند و اکنون ما به کمک شما نیاز داریم."افزون بر اینها این احتمال وجود دارد که رژیم صهیونیستی در پوشش کمک های بهداشتی و انسانی به انتقال سلاح و بخصوص  سلاح های تک تیرانداز به مسلحین اوکراینی کرده باشد.
همچنین به نوشته پایگاه خبری اکسیوس تل آویو به درخواست آمریکا برای حمایت از قطعنامه سازمان ملل در محکومیت تهاجم روسیه، امارات را تحت فشار قرار داد. همچنین در داخل اسرائیل نیز برخلاف سیاست اعلامی بی طرفی مخالفت های گسترده داخلی با این سیاست وجود دارد.
روزنامه اسرائیلی جروزالم پست خواستار کنار گذاشتن بی طرفی شد و تاکید کرد که تل آویو باید روشن کند که با هرگونه اقدام تهاجمی مخالف است. با توجه به این موارد می توان گفت که هرچند تل آویو برای همراهی با غرب و ناتو و همچنین جلوگیری از تحریک روسیه به  فعال کردن سامانه های دفاع موشکی خود در سوریه به اعمال سیاست بی طرفی در جنگ اوکراین تظاهر می کند اما در عمل بی طرف نبوده و نیست و جانب دولت زلنسکی را گرفته و با کمک به آغاز جنگ و استمرار آن به بهره برداری گسترده از آن اقدام کرده که این در نهایت می تواند خشم و واکنش مسکو را به مانند ببر زخمی به همراه داشته باشد.

 جنگ اوکراین دردسری بزرگ برای اسرائیل
به گزارش یورونیوز،یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل با شروع جنگ در اوکراین به تحولات جاری در کشور واکنش نشان داد و تهاجم نظامی روسیه به خاک همسایه تحت حمایت غرب را محکوم کرد.
این موضع در حالی اعلام شده که وزیر خارجه اسرائیل همزمان با محکوم کردن تجاوز نظامی به خاک اوکراین، بر «روابط عمیق و پایدار» کشورش با روسیه تاکید کرده است.
سکوت تل‌آویو پیش از حمله روسیه و در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان مسکو و غرب بر سر بحران اوکراین، برخی کارشناسان و حتی رسانه‌های داخلی اسرائیل را بر آن داشته بود تا تردید مقامات اسرائیلی برای موضع گیری در این خصوص را با نیاز شدید این کشور به جلب حمایت روسیه برای انجام عملیات نظامی در خاک سوریه مرتبط بدانند.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی که توسط سامی بوخلیفه، خبرنگار رادیو بین‌المللی فرانسه تهیه شده به دردسر بزرگ اسرائیل برای نحوه برخورد با این بحران و اتخاذ موضعی شفاف در قبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین پرداخته است.
در این گزارش آمده است که مسکو برای اسرائیل یک متحد قوی و تزلزل ناپذیر در خاورمیانه محسوب می‌شود زیرا روسیه که از متحدان دمشق نیز به شمار می‌رود کنترل آسمان سوریه را در دست دارد.
امانوئل ناوُن، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه تل آویو به خبرنگار رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید: «به نظر می‌رسد که اسرائیل نمی‌خواهد آزادی عمل خود را در سوریه از دست بدهد؛ این آزادی عمل بستگی زیادی به موافقت ولادیمیر پوتین دارد. اسرائیل در کل نمی‌خواهد ولادیمیر پوتین را از خود دور کند.»

«واکنش محتطانه» نفتالی بنت
این کارشناس روابط بین‌الملل در عین حال از اسرائیل می‌خواهد که موضع قاطعانه‌تری در قبال حمله نظامی به اوکراین اتخاد کند و اقدام روسیه را با قاطعیت بیشتری محکوم کند.
وی در این خصوص می‌گوید: «به نظر من، ما به دلیل موقعیتی که در اردوگاه غرب داریم و بویژه به لحاظ روابط خاص با آمریکا و اروپا؛ حتی از منظر اصول سیاست واقع‌گرایانه هم نمی‌توان انتظار داشت که اسرائیل از این لحن و موضع مبهم و خفیف در قبال روسیه سودی ببرد؛ زیرا در هر صورت، روزی که ولادیمیر پوتین بخواهد به آزادی عمل ما در سوریه پایان دهد، بدون توجه به موضع و موقعیت ما این کار را انجام خواهد داد. پوتین به هیچ وجه فردی نیست که بتوان به او تکیه کرد.»
با توجه به اینکه نفتالی بنت هنوز از اتخاذ موضعی روشن در محکوم کردن حمله روسیه خودداری کرده، مطبوعات اسرائیل روز جمعه همچنان به آنچه واکنش محتاطانه نفتالی بنت در قبال بحران اوکراین خوانده شده، اشاره کردند.

رژیم صهیونیستی به دنبال مهاجرت یهودیان اوکراین به سرزمین های اشغالی
به گزارش روز یکشنبه روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، رژیم صهیونیستی سعی دارد با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده برای ملت اوکراین به ویژه یهودیان ساکن شرق اروپا و وقوع جنگ در این کشور بحران یاد شده را به یک فرصت استثنایی برای خود جهت تقویت فرآیند مهاجرت یهود به فلسطین اشغالی و توسعه شهرک های صهیونیست نشین تبدیل نماید.
به گزارش العالم،رژیم صهیونیستی درحالی از شرایط و موقعیت جاری ذوق زده شده است که یهودیان اوکراین کمترین تمایل را برای مهاجرت به اسراییل از هنگام تاسیس این رژیم جعلی در میان یهودیان جهان داشته اند.
در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی به بهانه اسکان یهودیان مهاجرت کرده از اوکراین در صدد مشروعیت بخشیدن به روند شهرک سازی خود برآمده است و دفاتر آژانس مهاجرت یهود برای تشویق یهود در اوکراین و کشورهای شرق اروپا و روسیه جهت هجرت به سرزمین های اشغالی فعال شده اند.
بسیاری از مقامات اسراییل تا کنون آمادگی خود را برای پذیرش یهودیان ساکن اوکراین اعلام کرده اند.
ایلیت شاکید وزیر کشور رژیم صهیونیستی در همین رابطه از رسیدن بیش از هزار شهروند اوکراینی به سرزمین های اشغالی فلسطین از آغاز حمله روسیه به اوکراین تاکنون خبر داده است.
شاکید اعلام کرده که یک هزار و 500 شهروند اوکراینی وارد اسراییل شده اند که در میان آنها بر اساس قانون بازگشت 150 تن می توانند شناسنامه اسراییلی دریافت کنند.
شاکید همچنین مدعی شد که اسراییل برای پذیرش بیش از 100 هزار یهودی اوکراینی آمادگی دارد . از سوی دیگر آژانس هجرت یهود آمادگی خود را برای پذیرش ده ها هزار مهاجر جدید از اوکراین اعلام کرده است .
آژانس اسراییلی ویژه مهاجرت یهود از روسیه و شرق اروپا پیش بینی کرد که بین 20 تا 30 هزار یهودی فقط از اوکراین به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند.
رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که درخواست مهاجرت از سوی یهودیان روسیه به طور میانگین روزانه 500 مورد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی با پذیرفتن شمار بسیاری از یهودیان مهاجر به بهانه مسائل بشردوستانه و بدون هیچ انتقادی از سوی کشورهای غربی روند شهرک سازی در کرانه باختری را گسترش می بخشد.
در همین راستا "لیؤور خیاط" سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار داشت هر یهودی که بخواهد به اسراییل مهاجرت کند ، مورد استقبال تل آویو قرار خواهد گرفت. وی شمار یهودیان اوکراین را تقریبا 120 تا 150 هزار تن تخمین زده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین ناتو روسیه آمریکا رژیم صهیونیستی نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی روسیه و اوکراین ولادیمیر پوتین بحران اوکراین مهاجرت یهود جنگ اوکراین نفتالی بنت تل آویو بی طرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری «عمون» اردن، «محمود عباس» امروز (یکشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض درباره هر گونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر اسرائیل به رفح حمله کند، بزرگ‌ترین فاجعه در تاریخ ملت فلسطین اتفاق می‌افتد، از آمریکا خواست تا مانع یورش رژیم صهیونیستی به رفح شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اوضاع کرانه باختری نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: بیم آن می‌رود که اسرائیل به کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به سمت اردن روی آورد، اما ما تحت هیچ شرایطی کوچاندن اجباری فلسطینیان از وطنشان را نمی‌پذیریم.

وی افزود که اردن و مصر قاطعانه با کوچاندن فلسطینیان به این کشور‌ها مخالفت کرده‌اند.

محمود عباس ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

از سوی دیگر منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از موافقت «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به رفح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات