Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد فرهنگی اربعین، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین از برگزاری کنفرانس بین‌المللی «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» در عراق خبر داد و گفت: این کنفرانس به منظور تبیین ارزش‌ها و معارف نهضت بزرگ و الهی امام حسین علیه السلام به ابتکار ستاد فرهنگی اربعین و با مشارکت نقیب آکادمیین دانشگاه‌های کربلا، و بنیاد بین‌المللی اربعین، دانشگاه اهل‌البیت علیهم السلام در کربلا، دانشگاه امیر المومنین علیه السلام و پژوهشگاه امام صادق علیه السلام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مشارکت برخی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی ایران و عراق در کنفرانس دو روزه کرامت انسانی در گفتمان حسینی اشاره کرد و یادآور شد: این کنفرانس از سلسله کنفرانس‌های معرفت و رسالت حسینی است که همزمان با سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام در دانشگاه اهل‌البیت علیهم السلام در کربلای معلا برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: برای برگزاری این کنفرانس هیئت اجرایی با عضویت ۱۳ نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین هیئت علمی و عضویت ۱۱ نفر از شخصیت‌های علمی از دانشگاه‌های تهران، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام، معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، دانشگاه امیر المومنین علیه السلام، دانشگاه امام صادق علیه السلام، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه کربلا، دانشگاه بغداد، دانشگاه وارث الانبیا علیه السلام، دانشگاه مستنصریه تشکیل شده و فراخوان مقالات نیز از پاییز امسال انجام گرفت.

وی درباره تعداد مقالات و نحوه ارزیابی آنها بیان کرد: در مجموع حدود ۲۲۰ چکیده مقاله از طریق سایت کنفرانس دریافت شد که ۱۸۰ چکیده مقاله پذیرفته شد. حدود ۱۵۰ مقاله از جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان و عراق واصل شد که در چند مرحله ارزیابی از سوی داوران حدود ۱۱۰ مقاله قابل قبول اعلام شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اظهار کرد: حدود ۳۰ نفر از اساتید و اندیشمندان از جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه مباحث در این کنفرانس شرکت خواهند کرد و سه جلد مجموعه مقالات پذیرفته شده در دست تدوین است که امیدواریم جلد اول و چکیده مقالات برای کنفرانس ارائه شود.

وی میزبان این کنفرانس را دانشگاه اهل‌البیت علیهم السلام که از دانشگاه‌های غیر دولتی عراق و دارای دانشکده‌های متعددی همانند طب، حقوق، معارف اسلامی است معرفی کرد و از مشارکت فعال نمایندگی اساتید دانشگاه‌های کربلا و بنیاد بین‌المللی اربعین در عراق در برگزاری این کنفرانس و همچنین مساعدت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام احمدی برنامه افتتاحیه کنفرانس را سخنرانی شخصیت‌های علمی و فرهنگی از جمهوری اسلامی ایران و عراق اعلام کرد که به ریاست دکتر حمید النجدی رئیس دانشگاه اهل‌البیت برگزار و در عصر مقالات منتخب ارائه و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. روز دوم کنفرانس، گزارش مباحث و سخنرانی شخصیت‌های علمی و ارائه دهندگان آثار ادامه خواهد یافت.

وی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، استاندار کربلا، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و دکتر عادل دعمی نقیب آکادمی اساتید دانشگاه‌ها و رئیس هیئت اجرایی را از سخنرانان این همایش عنوان کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در خصوص اهداف این کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی مشترک که در موسم اربعین هم شاهد آن بودیم را، برقراری تعامل و ارتباط سازنده بین دانشگاهیان و اندیشمندان و علمای جمهوری اسلامی ایران و عراق در گام نخست و در مرحله بعد بین اندیشمندان جهان اسلام بیان کرد و گفت: اربعین حسینی به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی ظرفیت‌های جدیدی را در جهان گشود که با مشارکت نخبگان و دانشمندان و علما باید شناسایی و از آن برای حل مسائل و اعتلای فرهنگی جهان اسلام بهره برد.

وی حضور شخصیت‌های برجسته علمی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اساتید و صاحب نظران در این نشست‌ها را نشانگر درک درست و احساس مسئولیت ایشان دانست و آن را مطلعی مبارک برای گسترش و تعمیق تعاملات علمی و فرهنگی بین ملت‌های ایران و عراق بیان کرد.

رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین، نقش کمیته فرهنگی را حسب سیاست‌های اعلامی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین، حمایت و تسهیل گری در توسعه ارتباطات و فراهم آوردن زمینه اقدام‌ها و فعالیت‌های مشترک از سوی اساتید و مراکز علمی و فرهنگی و پژوهشی برشمرد اعلام کرد: ما از دخالت، اجرا و تولیت این امور پرهیز داریم. زیرا ماندگاری و اثر بخشی برنامه‌ها در عرصه فرهنگ و دانش و پژوهش تنها از این مسیر ممکن خواهد بود. بنابراین از مشارکت و ایده‌ها و طرح‌های تحقق این اهداف استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، این کنفرانس در پنج محور؛ معرفتی اعتقادی، معنویت و عرفان، فقهی و حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و ادب و هنر در ۳۱ موضوع برنامه‌ریزی و در هفته آینده برگزار می‌شود.

کد خبر 5440374 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مرکزی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه کربلا حجت الاسلام احمدی دانشگاه بغداد اربعین حسینی قرآن کریم قرآن فعالیت های قرآنی تالار اندیشه حوزه هنری ایران مبعث ماه شعبان جهان اسلام انقلاب اسلامی ایران الجزایر امام حسین ع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعیاد شعبانیه جمهوری اسلامی ایران رئیس کمیته فرهنگی دانشگاه اهل البیت دانشگاه ها ایران و عراق علیه السلام بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است

به  گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا جواد کریمی‌ثابت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهش‌ماه) در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به‌صورت گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

رییس انجمن هسته‌ای ایران درباره تعداد آثار ارایه شده به این کنفرانس عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ مقاله در سطح علمی بسیار بالا را دریافت کردیم که از میان آن‌ها، ۴۲۰ مقاله توسط داوران پذیرفته شد.

وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.

کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارایه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به‌صورت مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارایه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.

رییس مرکز ملی نظام کیفیت و استانداردهای اتمی ایران تصریح کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903385

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟