Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که هر کاری مردمی باشد پایدار خواهد بود، گفت: کرونا، قدرت واقعی ملت‌ها را نشان داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، روز یکشنبه در همایش مشارکت خیرین در حوزه سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: هر کشوری به هویت و تاریخ خودش نگاه می‌کند و ایران نیز از کشور‌های با هویت است که به آن افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تاریخ بسیار غنی و پرافتخار ایران، گفت: بعد از انقلاب، تاریخ ایران دچار شکوفایی شد.

وزیر بهداشت به مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در پیشبرد امور اشاره کرد و افزود: هر کاری که مردمی باشد، پایدار خواهد ماند و کار‌های دستوری قطعاً از بین خواهند رفت.

عین اللهی به پاندمی کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: کرونا، قدرت واقعی ملت‌ها را نشان داد.

وی افزود: کرونا نشان داد کشوری قدرتمند است مردم آن با حکومت آن کشور سازگار باشند.

عین اللهی ادامه داد: در موج پنجم کرونا شاهد وضعیت ناگواری بودیم، به طوری که روزانه ۵۰ هزار مراجعه و ۷۰۰ مرگ و میر داشتیم. اما، این مردم بودند که با مشارکت در برنامه واکسیناسیون، باعث شدند کشور از بحران کرونا نجات پیدا کند.

وی افزود: حمایت مردم از واکسیناسیون جلوه‌ای از قدرت و هویت مردمی ایرانیان بود. در سایه مشارکت مردمی و تلاش‌ها بیش از ۹۲ درصد ایرانیان دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند در حالی که این میزان در آمریکا ۶۰ درصد است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: کشور‌های ثروتمند غربی در کرونا تلفات بسیار زیادی دادند، چون همراهی مردم را با خود نداشتند. همراهی مردم موجب میزان بالای واکسیناسیون در کشور و پشت سر گذاشتن بحران کرونا شد.

عین‌اللهی با مقایسه موج پنجم و ششم کرونا، اظهار داشت: موج ششم با وجود ۱۰ برابر شدن مراجعات به دلیل همراهی مردم با حاکمیت و واکسیناسیون بالای جمعیت، تلفات بسیار کمتری داشتیم.

وی تصریح کرد: حمایت مردم از برنامه‌های ما در کرونا نشان داد باید به مردم فرصت داد در حل مشکلات دخیل شوند.

عین اللهی با ستایش کادر بهداشت و درمان و شهادت حدود ۳۰۰ مدافع سلامت در جریان اپیدمی کرونا، گفت: در حالی که در بسیاری از کشور‌های به اصطلاح پیشرفته بیماران کرونایی روی زمین می‌ماندند در ایران نه تنها چنین نبود بلکه مدافعان سلامت جان خود را هم فدای بیماران می‌کردند.

وزیر بهداشت، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به شرایط سفر‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: اگر رانندگان یک یا ٢ دوز واکسن تزریق کرده باشند و جریمه شوند، با ارائه تست منفی کرونا جریمه آن‌ها لغو خواهد شد.

وی افزود: پیش از مصوبه ستاد کرونا، همه خودرو‌هایی که از شهر‌های قرمز خارج می‌شدند، جریمه می‌شدند؛ اما اکنون با توجه به انجام واکسیناسیون فقط کسانی که واکسن نزده اند، جریمه خواهند شد.

عین اللهی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرده است که شرط سفر نوروزی مسافران با خودرو، تزریق ۳ دوز واکسن مالک خودرو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر بهداشت سفرهای نوروزی کرونا وزیر بهداشت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال