Web Analytics Made Easy - Statcounter

دلایل صدای زیاد موتور یخچال فریزر سامسونگ را بشناسید

یخچال فریزرهای برند سامسونگ دارای کیفیت بالایی هستند. اما ممکن است در مواقعی به دلیل استفاده نادرست یا حتی استهلاک طبیعی قطعات، شما با مشکلاتی مواجه شوید. در بسیاری از مواقع در صورت خرابی یخچال فریزرهای این برند، صداهای اضافی به گوش می‌رسند که معمولا هم از سمت موتور یا همان کمپرسور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود صدای اضافی در یخچال فریزر سامسونگ آن هم در بخش موتور می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به خرابی فن کمپرسور اشاره کرد. البته در برخی مواقع نیز ممکن است شما به اشتباه تصور کنید که صدای اضافی از سمت موتور است و مشکل خرابی یک بخش دیگر باشد. از این رو، در این مطلب قصد داریم تا شما با دلایل و راهکارهای حل مشکل بروز صدای زیاد موتور یخچال سامسونگ آشنا کنیم.

صدای نرمال یخچال فریزر سامسونگ چقدر است

شاید ابتدا تصور کنید که دلیلی  ندارد یک یخچال فریزر صدا داشته باشد. اما اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که یخچال فریزرهای امروزی از دو بخش الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده‌اند. به همین خاطر، در حین کارکردن یخچال فریزر، شما صداهایی را از بخش‌های مختلف یخچال می‌شنوید. به طور کلی می‌توان گفت که صدای نرمال یخچال فریزرهای برند سامسونگ بسته به مدل و قطعات به‌کار رفته در آن‌ها، از ۳۲ الی ۴۷ دسیبل متغیر است. اگر شما صدایی بیشتر از این میزان را در یخچال فریزر خود داشتید، احتمالا یکی از بخش‌های یخچال شما دچار مشکل شده است.

صدای زیاد موتور یخچال فریزر؛ موضوعی که نباید از آن بگذریم

همانطور که گفته شد، در یک یخچال فریزر قطعات مختلف مکانیکی و الکترونیکی به‌کار گرفته می‌شوند. به طور کلی قطعات الکتریکی از خود صدایی ندارند. اما در صورتی که خطایی در بخش‌های مختلف آن‌ها مانند جریان برق ورودی رخ بدهد، ممکن است صداهای اضافی نیز از این بخش‌ها شنیده شود. در ادامه با برخی دلایل و راهکارهای رفع مشکل صدای زیاد موتور یخچال فریزر سامسونگ آشنا می‌شویم:

کمبود گاز در یخچال فریزر خرابی فن موتور سوختن یا نیم‌سوزشدن کمپرسور نشتی گاز در یخچال فریزر عدم اتصال صحیح پیچ‌ها به بدنه مشکل کمبود گاز در یخچال

یخچال فریزر سامسونگ به کمک گازی خاص می‌تواند دمای محیط خود را کاهش دهد. این گاز در گذر زمان ممکن است بنا به دلایل مختلفی حجم اولیه خود را از دست بدهد. در این صورت، کمپرسور و بخش‌های دیگر یخچال شما مانند کندانسور و اواپراتور نیاز دارند تا با قدرت بیشتری کار کنند. این کار باعث می‌شود که یخچال فریزر شما فشار زیادی را تحمل کند و در نتیجه صداهای اضافی زیادی را از موتور و بخش‌های دیگر بشنوید.

اگر گاز داخل کمپرسور یخچال شما کم شده باشد و به موقع برای رفع این مشکل اقدام نکنید، ممکن است که در آینده با مشکلاتی مانند سوختن مدار کمپرسور نیز مواجه شوید. تشخیص کمبود گاز در یخچال نیز بر عهده یک فرد متخصص تعمیرات یخچال سامسونگ از نمایندگی‌ های مجاز یخچال سامسونگ مانند دیبا پشتیبان است. از این رو، پیشنهاد می‌کنیم که در صورت شنیدن صدای اضافی در یخچال و شک‌کردن به مشکل کمبود گاز، به سرعت برای رفع این مشکل اقدام کنید. در نظر داشته باشید که هر نوع یخچال فریزر گاز خاص خود را دارد. در یخچال فریزرهای برند سامسونگ نیز معمولا از گاز R۱۳۴A استفاده می‌شود.

نشتی گاز از سمت کمپرسور

احساس صدای زیاد موتور یخچال فریزر سامسونگ الزاما نمی‌تواند مربوط به خرابی مکانیکی یا الکتریکی باشد. شاید یک نشتی ساده باعث می‌شود که شما صدای اضافی در یخچال خود احساس کنید. در نظر داشته باشید که موضوع نشتی از پشت یخچال می‌تواند بسیار خطرناک باشد. نشتی در یخچال‌ها نیز معمولا نشتی گاز است که از لوله‌های متصل به کمپرسور رخ می‌دهد.

گازهایی که در یخچال فریزرها استفاده می‌شوند، بسیار اشتعال‌زا هستند و در صورت نشتی می‌توانند بسیار خطرساز باشد. برای تشخیص نشتی گاز نیز روش‌های مختلفی وجود دارند. اول اینکه در زمان کارکرد یخچال به صدای اضافی گوش کنید. در صورتی که این صدا شبیه به صدای نشتی بود، با یک کارشناس نمایندگی‌های سامسونگ تماس بگیرید.

همچنین برای بررسی دقیق‌تر مشکل نشتی گاز نیز می‌توانید پشت یخچال را کمی بو کنید. در صورتی که بو احساس کرده و صدای نشتی نیز احساس کردید، تقریبا می‌توان مطمئن شد که مشکل صدای زیاد موتور یخچال فریزر سامسونگ شما مربوط به نشتی گاز است.

خرابی فن کمپرسور؛ از جمله دلایل صدای زیاد موتور یخچال فریزر سامسونگ

در پشت موتور یا همان کمپرسور یخچال فریزرهای سامسونگ فنی قرار دارد که موتور را خنک می‌کند. این فن ممکن است در گذر زمان با مشکلاتی مواجه شود که از جمله آن‌ها می‌توان به شل‌شدن نگهدارنده و تولید صدا اشاره کرد.

خرابی فن کمپرسور در بسیاری از مواقع به دلیل استهلاک طبیعی آن رخ می‌دهد. در بسیاری از مواقع نیز صدای اضافی آن مربوط به شل‌شدن پروانه است که با کمی سفت‌کردن آن مشکل برطرف می‌شود. اما در برخی مواقع نیز ممکن است موتور فن آسیب دیده باشد. در این صورت نیز با توجه به نوع مشکل می‌توان آن را تعمیر کرد. در برخی مواقعی نیز موتور فن باید تعویض شود. پیشنهاد می‌کنیم به دلیل حساسیت بالای فن و موتور آن بدون دانش تخصصی به این قطعه دست نزنید.

عدم اتصال صحیح پیچ‌های کمپسور به بدنه

کمپرسور با پیچ‌ها و ضربه‌گیرهای مختلفی به بدنه و کف یخچال فریزر متصل شده است. به دلیل جنس لاستیکی قطعات یخچال فریزرهای سامسونگ، در گذر زمان، این قطعات بافت خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر، ممکن است این موضوع را مشاهده کنید که یخچال فریزر شما علاوه بر صداهای زیاد، لرزش‌هایی نیز دارد.

برای بررسی پیچ‌ها و لاستیک‌های ضربه‌گیر یخچال فریزر نیز می‌توانید به راحتی و با دست خالی آن‌ها را بررسی کنید. ابتدا دنبال ترک‌خوردگی یا پارگی در ضربه‌گیرها بگردید. سپس به آرامی کمپرسور را تکان دهید تا متوجه شوید که لق می‌زند یا خیر. پس از بررسی این موارد، در صورت وجود لقی، پیچ را سفت کنید و در صورت نیاز، لاستیک‌های ضربه‌گیر را تعویض کنید. پیشنهاد می‌کنیم که این کار را با نهایت دقت انجام دهید تا به بخش‌های مختلف کمپرسور و لوله‌های آن آسیبی وارد نشود.

رفع مشکل صدای زیاد موتور یخچال سامسونگ را به تعمیرکار بسپارید

یخچال فریزرهای برند سامسونگ به خودی خود دارای صدایی در بازه ۳۲ تا ۴۷ دسیبل هستند. اگر صدای یخچال شما بیش از این میزان بود و این صدا را از سمت موتور یا بخش‌های دیگر احساس کردید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کارشناس از تعمیرگاه های مجاز و یا نمایندگی تعمیرات سامسونگ مانند دیبا پشتیبان ( samsungposhtiban.com ) تماس بگیرید. چرا که این صدا می‌تواند از بخش‌های مختلفی مانند خرابی خود کمپرسور، نشتی گاز یا خرابی رله‌های متصل به موتور باشد.

کد خبر 1609829

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پیشنهاد می کنیم یخچال فریزر یخچال سامسونگ بخش های مختلف گاز در یخچال صدای اضافی یخچال شما کمبود گاز نشتی گاز پیچ ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، ردمی A ۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A ۰۵ s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A ۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X ۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸

هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۳۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • سنجش قند خون با گلکسی واچ 7
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو