Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در مراسم روز درختکاری گفت: مدیر کاخ گلستان گفت: در برنامه‌های کاخ گلستان، فضایی برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی نداشتیم، خوشبختانه با تلاش همکارانم و حمایت اداره‌کل موزه‌ها و امور پایگاه‌ها، چادرخانه کاخ گلستان به عنوان فضای موزه‌ای در نظر گرفته شده است و امروز نمایشگاهی از آثار کمتر دیده شده کاخ گلستان با محوریت درخت به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باغ ایرانی مفهومی گسترده با قدمتی به در ازنای زندگی در فلات ایران و به دشواری پهنه سکونت در این سرزمین است و چنان که پیداست دارای نظم‌یافتگی سنجیده و قوام‌یافته‌ای است که می‌تواند تعبیرهایی ملموس نیز به دست دهد.

او ادامه داد: باغ کاخ گلستان خیال‌انگیز است. مجلسی موزون از انواع گل‌های رنگارنگ و عرضه‌کننده نمونه‌ای قابل توجه از باغ ایرانی است. ثبت قصر گلستان در میراث بشری علاوه بر توجه به شاخصه‌های باغ ایرانی، تأکیدی بر موجودیت باغ گلستان از دیدگاه نگهداری و بهره‌وری در فضایی لجام‌گسیخته و نامانوس با اوست.

امامی تصریح کرد: درخت به‌عنوان عنصر اساسی باغ ایرانی نشانه‌ای از حیات و نمودی در اشارت به زندگی به مثابه امر متعالی در سپهر اندیشه ایرانیان است.

کد خبر 5440367 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: درختکاری کاخ گلستان روز درختکاری شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا مهدی چمران کمیته امداد امام خمینی آموزش و پرورش قوه قضاییه اورژانس روز درختکاری یوسف نوری وضعیت معابر پلیس راهور شرکت کنترل کیفیت هوای تهران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی باغ ایرانی کاخ گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ پرتراکم‌ترین نقطه در دنیا از نظر نسبت جمعیت پلنگ ایرانی به سطح واحد در خراسان شمالی قرار دارد.
پلنگ ایرانی دارای بزرگترین جسه بین زیر گونه‌های پلنگ در جهان است و در راس هرم گوشتخواران قرار دارد.
حضور پلنگ در طبیعت سبب کنترل جمعیت گراز و گرگ خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان