Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، چندین بانک روسی امروز اعلام کردند در نظر دارند صدور کارت با استفاده از سامانه اپراتور چینی «یونیون‌پی» کارت را آغاز کنند.

این اقدام اندکی پس از اینکه «مسترکارت» و «ویزا» اعلام کردند فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف و تمامی بانک‌های این کشور را از سامانه پرداخت‌شان جدا می‌کنند، صورت گرفت و مالکان این کارت‌های جدید قادر خواهد بود تا از این کارت‌ها برای پرداخت و برداشت وجه در خارج از کشور استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز، ارائه دهندگان خدمات مالی بین‌المللی «ویزا» و «مسترکارت» اعلام کردند فعالیت‌های خود در روسیه را طی چند روز آتی به علت جدیدترین تحریم‌های غرب علیه روسیه متوقف خواهند کرد.

اقدامی که استفاده از کارت‌های صادر شده در روسیه را در خارج از این کشور غیرقابل استفاده می‌کند و به همین ترتیب، کارت‌هایی که در خارج از روسیه صادر شده‌اند در روسیه کار نمی‌کنند.

پیش از «ویزا» و «مسترکارت»، شرکت‌های «پی پال»، «نتفلیکس»، «اینتل»، «ایندیتکس»، «ایربی ان بی»، « رولز رویس» بازار این کشور را ترک کرده بودند.

بانک‌های روسیه از جمله «اسبربنک»، بزرگ‌ترین بانک این کشور و «آلفا بنک» و «Tinkoff » بیانیه‌هایی در ارتباط با تغییر به «یونیون‌پی» منتشر کردند. برخی بانک‌های دیگر روسیه نظیر «گزپروم بنک» قبلا از این سامانه استفاده می‌کردند.

«یونیون‌پی»، یک سامانه پرداخت بین‌المللی است که در سال 2002 فعالیت خود را آغاز و در سال 2005 جایگاه بین‌المللی پیدا کرد. دفتر اصلی آن در شانگهای است و 180 کشور در سراسر جهان از جمله سوئیس، یونان، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و غیره فعالیت دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین تحریم مسترکارت ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه