Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در یافتن راهکارهای مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران اوکراین بر اهمیت اتخاذ تدابیر فوری برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس، ایجاد کریدورهای بشردوستانه و امضای توافقنامه صلح در این کشور تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در این تماس تلفنی که امروز یکشنبه و برای بررسی تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین و تقویت روابط دوجانبه انجام شد، خطاب به پوتین افزود: آتش بس و توقف فوری درگیری‌ها در اوکراین از نگرانی‌های بشردوستانه در منطقه می کاهد و زمینه را برای ابجاد راه حل های سیاسی بحران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است همه با هم زمینه را برای برقراری صلح فراهم کنیم، گفت با طرف اوکراینی و سایر کشورها در تماس و ارتباط دائم است و تمام تلاش خود را برای برگزاری مذاکرات فراگیر و نتیجه بخش به کار خواهد گرفت.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین نیز در این تماس تلفنی اردوغان را از روند عملیات نظامی در اوکراین مطلع کرد و اهداف تعیین شده در این عملیات را شرح داد.

وی همچنین تاکید کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مطابق برنامه پیش می‌رود.

پوتین همچنین در گفتگو با اردوغان، از آمادگی روسیه برای گفتگو با مقامات اوکراینی و شرکای خارجی برای حل درگیری‌ها سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که کی یف در دور جدید مذاکرات که احتمالاً فردا دوشنبه برگزار می‌شود، رویکرد سازنده‌تری را با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، از خود نشان دهد.

کد خبر 5440415

منبع: مهر

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین جنگ اوکراین روسیه اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین ایالات متحده امریکا عراق ولادیمیر پوتین رژیم صهیونیستی فلسطین ناتو مذاکرات وین پاکستان لبنان درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ +فیلم
  • لیورپول با توقف مقابل وستهام از قهرمانی‌ دور شد؛ درگیری لفظی صلاح و کلوپ
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند