Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-فرمانده سپاه استان البرز از پایان عملیات کاشت ۴۱ هزار درخت مثمر در کرج خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا  عصر امروز در آئین افتتاح پروژه درختکاری 150 هکتار از اراضی شمالی لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع)، ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز میلاد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)  اظهار داشت: احساس خوبی است زمانی که نام مبارک امام حسین (ع) بر لب جاری و از سالروز ولادت ایشان به عنوان روز پاسدار یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه افتخار ما خادمی در لباس سبز پاسداری و خدمتگزاری به مردم، نظام و انقلابی است که ان شاالله زمینه ساز ظهور ولایت عظما خواهد شد، افزود : هر جا که یادی از سبزه، گل، درخت و منابع طبیعی می‌شود، ناخودآگاه احساس خوشایند و خوبی به انسان دست می‌دهد.  

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بیان کرد: قریب به 15 ماه کار عملیاتی و جهادی همکاران بنده در سپاه، بسیجیان، مسئولین و مدیران کل استان، سبب شد این وسعت 150 هکتاری با کاشت بیش از 41 هزار اصله درخت مثمر در گذرگاه شمالی کلانشهر کرج، به یک مکان تنفسی برای تصفیه هوای آلوده شهر تبدیل شود.

سردار حیدرنیا عنوان کرد : این فضای سبزی هم روح و روان انسان را تازه کرده و هم تنفس ما را سهل و دیدگان بصری ما را خوشایند می کند .

وی با اشاره به اینکه  نیروهای مخلص سپاه و بسیج به عنوان خادمان همه مردم، در هر جا که  احساس کنند این نظام، انقلاب و مردم ب خدمات آن ها نیاز دارند گفت: در همه ادیان و به خصوص دین مبین اسلام، درخت و درختکاری و فضای سبز از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و بزرگان دین ما و ائمه اطهار (ع) توصیه‌های بسیاری در رابطه با درختکاری، پرورش گل و گیاه و گسترش فضای سبز دارند.

سردار حیدرنیا افزود: اواخر سال 1398 پروژه ای مبنی بر درختکاری اراضی شمالی پادگان لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) و کمربند سبز شمالی شهر کرج به همت سپاه و بسیج و شهرداری کرج آغاز شد و پس از گذشت دو سال اتفاقات خوبی در این منطقه رقم خورد که از جمله آن‌ها می توان به درختکاری بیش از 150 هکتار از این منطقه با کاشت بیش از 40 هزار اصله درخت مثمر و در نظر گرفتن 4 هزار و 100 مترمربع خطوط انتقال آب برای آبیاری درختان اشاره کرد.

وی از زیرسازی و اجرای یک شبکه توزیع آب خام به وسعت 150 هکتار برای این درختان و تعبیه یک مخزن یک هزار متر مکعبی برای آبیاری خبر داد و بیان کرد: سه حلقه چاه عمیق با دبی آب مناسب نیز در این منطقه احیا و در منطقه ماهی سرا خط انتقال آبی با دبی آب 32 لیتر بر ثانیه برای آبیاری این درختان در نظر گرفته شد و این منطقه در سال آینده تبدیل به جنگل انبوهی می شود که همه مردم از برکات این فضای سبز بهره مند خواهند شد.

مراسم روز درختکاری در بندرعباس برگزار شد+تصویرحاشیه دیدار پیکان ـ نساجی| راهکار پیکانی‌ها برای فرار از ناکامی با یک قربانی/ درختکاری به‌یاد شهدای ورزشکارامام جمعه اصفهان: درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی به سلامت جامعه و اقتصاد کمک می‌کند

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ادامه داد: این فضای سبز، فیلتری برای تصفیه آلودگی های کلانشهر کرج است و موجب تلطیف فضا و هوای استان و علاوه بر این، سبب  جلوگیری از زمین خواری و کوه خواری توسط افراد سودجو و منفعت طلب خواهد شد. 

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درخت مثمر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد

به گزارش صدای ایران،سردار علی فدوی شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت در آیین نخستین سالگرد شهید حمیدرضا الداغی در گلزار شهدای سبزوار افزود: عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرد، چنانکه این اتفاق در فضای رسانه‌ای و اعتراف سران این رژیم نمایان است.

وی تصریح کرد: با اراده حیدری رهبر انقلاب و قوت سپاه پس از اقدام غرورآفرین عملیات "وعده صادق" مضحکه همه دنیا شدند که این رویداد بیانگر قدرت انقلاب اسلامی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با وجود اینکه دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد و سپاه پاسداران به مثابه یاوران و سربازان حیدر عمل کرد و آنها را به خفت نشاندیم.

وی اظهار کرد: هر وقت خبیثان صهیونیست بخواهند فرزندان انقلاب اسلامی را تهدید کنند، تنبیه می‌شوند. این قاعده جدید است که برقرار شده و دیگر نمی‌توانند از دست آنها جان سالم به در ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید محمد رضا زاهدی در کنار همرزمان خود بار‌ها تا پای شهادت رفته و مجروح شده بود ولی ایستاد و در همه جبهه‌ها سرافرازانه فرماندهی کرد و شهادت او طوفان به پا کرد و دشمن با اقتدار تنبیه شد.

‌سردار فدوی افزود: یکی از مقاطع ویژه انقلاب اسلامی سال گذشته رخ داد، خبیثان عالم و شیاطین در طول سال‌ها پس از پیروزی انقلاب از هر راهی وارد شدند شکست خوردند، اما سال گذشته بر روال دیگری گام برداشته ولی باز هم شکست خوردند، چون وقتی قدرت انقلاب تجلی کند آنها همچون کف روی آب فوری محو می‌شوند.

وی اظهار کرد: اگر همواره در اتفاقات دشمن شکست می‌خورد به این دلیل است که دلدادگان پای حق و انقلاب ایستاده‌اند و جمهوری اسلامی متکی به محبت و دوستی اهل بیت (ع) به عنوان مقتدرترین حکومت برابر شیطان بزرگ ایستاده و آمریکا را به خاک ذلت کشانده و می‌کشانیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تجلی بی‌نظیر شهید الداغی تمام کشور را به حرکت آورد، در یک لحظه خاص بصیرت و غیرت وی به حرکت درآمد و می‌دانست پای جان در میان است، اما جان خود را تقدیم کرد تا یک الگو در مسیر حفظ عفاف و حجاب شود.


دیگر خبرها

  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد