Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:02:04 GMT

۳۰ هزار اصله درخت در تربت‌حیدریه کاشته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۹۶۶۴

۳۰ هزار اصله درخت در تربت‌حیدریه کاشته شد

علیرضا قادری روز یکشنبه در مراسمی به مناسبت "هفته منابع طبیعی" افزود: طرح پویش سبز امسال با همراهی مردم در هفته بسیج آغاز شد و تا پایان هفته منابع طبیعی در شهرستان تربت حیدریه ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: ۵۰ هزار اصله درخت در چارچوب این طرح در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان تربت‌حیدریه کاشته می‌شود که تاکنون ۳۰ هزار اصله آن غرس شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه همچنین گفت: تداوم پدیده خشکسالی‌ ظرف دو دهه اخیر، منطقه "الله‌آباد" واقع در جنوب شهر تربت‌حیدریه را در معرض فرسایش بادی قرار داده است.

وی به پهنه وسیع عرصه منابع طبیعی در تربت‌حیدریه که ۷۰ درصد مساحت این شهرستان را شامل می‌شود اشاره و بیان کرد: بحران خاک به مراتب بدتر و خطرناک‌تر از بحران آب و گواه این مهم وجود ریزگردها در جنوب و غرب کشور است که حاصل آن تاکنون انهدام پوشش گیاهی در آن خطه بوده است.

قادری گفت: هم‌اکنون شدت فرسایش خاک در سطح کشور ۱۵.۵ تن فرسایش به ازای هر هکتار خاک است که مردم و مسوولان همه دستگاههای اجرایی باید برای حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی تلاش کنند.

یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۵۱۱ هکتار از زمینهای خراسان رضوی در مناطق بیابانی متاثر از کانونهای فرسایش بادی قرار دارد که شامل حدود ۳۰ درصد از وسعت این استان است. همچنین خراسان رضوی دارای ۱۵ کانون بحرانی فرسایش بادی در ۱۷ منطقه و ۱۵ شهرستان است.

حفظ منابع طبیعی باید به فرهنگ  عمومی تبدیل شود

امام جمعه تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: حفظ و توسعه منابع طبیعی زمانی به طور کامل محقق می‌شود که موضوع  حفظ منابع طبیعی، به فرهنگ  عمومی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: زمانی که این امر محقق شود، مردم به صورت خودجوش، خودشان وارد عمل خواهند شد و حفظ منابع طبیعی به عنوان یک تکلیف که خداوند برای ما مشخص کرده، وارد زندگی می‌شود و همه خود را مقید به انجام تکلیف الهی می‌دانند. 

کاشت درخت به یاد شهدا

شهردار تربت‌حیدریه هم در این مراسم گفت: امروز به یاد هزار و ۱۰۳ شهید این خطه، همین تعداد درخت در این شهر کاشته می‌شود.

وحید فرخ‌تبار سرانه کنونی فضای سبز تربت‌حیدریه را با احتساب بوستان جنگلی "پیشکوه" واقع در حومه این شهر را ۸.۵ مترمربع  ذکر و بیان کرد: این میزان ۲.۵ متر مربع کمتر از میانگین کشوری فضای سبز در اختیار شهروندان است. 
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. 

برچسب‌ها روز درختکاری تربت حیدریه منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز درختکاری تربت حیدریه منابع طبیعی روز درختکاری تربت حیدریه منابع طبیعی تربت حیدریه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین

حجت مرادی گفت: این اراضی مربوط به پلاک ۶ بخش ۱۷ فارس حومه شهر قیر است که بر اساس حکم صادره ۲۴ دادگاه تجدید نظر استان و با پیگیری‌های قضایی و تلاش مستمر نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان به انفال برگشت و سند آن به نام سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صادر شد.

او افزود: متصرف این اراضی با جمع‌آوری اسناد جعلی و اخذ رای قضایی این بخش از اراضی ملی شهرستان قیر را به مستثنیات تبدیل کرده و مدعی مالکیت آن می‌شود که سرانجام با تلاش و پیگیری مستمر نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این اراضی به نفع دولت آزاد و به بیت‌المال اعاده داده شد. 

مرادی، این اقدام شایسته را دستاوردی بی نظیر و نوید بخش برای طبیعت دوستان و مردم شهرستان دانست و افزود: عرصه‌های منابع طبیعی امانتی که از گذشتگان به دست ما سپرده شده و امروز بیش از هر زمان دیگری می‌بایست در حفظ و صیانت از این موهبت و سرمایه الهی اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه حمایت‌های دستگاه قضایی در جلوگیری از زمین‌خواری و تلاش جهت رفع بعضی از تداخلات اراضی قابل تقدیر است، گفت: حفاظت از انفال مهم‌ترین وظیفه کارکنان این مجموعه است و مسئولیت حفاظت از منابع طبیعی به عنوان اولین و مهمترین اولویت‌ها از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از مردم و شهروندان طبیعت دوست شهرستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را به شماره تلفن شبانه‌روزی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی