Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات پس از قطع حدود‬ ۴۰۰‬ گیگ ظرفیت اینترنت بین‌الملل در پی جنگ اوکراین و احتمال اختلال در تامین پهنای باند بین‌الملل از مسیر این کشور، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت جایگزین در شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته مهدی سالم، مشاور وزیر ارتباطات و رئیس مرکز روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «‎بنا به اعلام مرکز عملیات شبکه، 400 گیگ ظرفیت که از طریق شرکت روس تلکام و از مسیر کشور اوکراین تامین می‌شود، از ساعت 18 امروز 14 اسفند ماه قطع شده است و با توجه به تداوم اختلالات مسیر شبکه از اوکراین، وزارت ارتباطات در حال برقراری لینک‌های جایگزین از طریق سایر مسیرهای بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 »

تأثیر جنگ اوکراین بر اینترنت ایران/ 400گیگ ظرفیت پهنای باند کشور از دسترس خارج شد

ساعتی پس از این اتفاق، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و با بیان اینکه وزارت ارتبطات از زمان آغاز بحران اوکراین، احتمال اختلال در تامین پهنای باند بین‌الملل از مسیر این کشور را پیش بینی کرده بود در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «همان‌طور که همکارانم نیز اطلاع داده‌اند، یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند قطع شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود.»

او در راستای برنامه‌ریزی‌هایی که پیش از این برای مدیریت این موضوع انجام شده نوشت: «به دلیل زمان‌بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به سرعت در حال انجام است.»

وزیر ارتباطات همچنین نوشت: «تنوع بخشیدن به منابع و مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل و تأمین ظرفیت پشتیبان برای مواقع این‌چنینی از سیاست‌های دولت مردمی است که به صورت جدی درحال دنبال شدن است.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر ارتباطات پهنای باند بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که خودروی حاییم بیتون وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی واژگون شده و پدر او در این حادثه به شدت آسیب دیده است.

روز جمعه نیز خودروی ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در شهر رمله واژگون شد و او برای مداوا به بیمارستان هداسا عین کارم در قدس انتقال داده شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی استخوان دنده بن گویر در این سانحه شکسته شده و او باید یک شب دیگر در بیمارستان بستری بماند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • خودروی یک وزیر صهیونیست دیگر واژگون شد
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز