Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاد گفت: پرداختن به مسئله مهم پشتوانه سازی نیروی انسانی در حوزه رسانه یکی از رسالت های جدی بسیج رسانه است و اگر به دنبال حکمرانی رسانه ای هستیم باید در نیروسازی با جدیت بیشتری تلاش کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛  مهدی شاد، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه کاشمر که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: مشکل بزرگ جامعه این است که از روایت هراس داریم و هر زمان به یک مشکل و رویداد سیاسی و اجتماعی برخورد می کنیم از روایت کردن منع می کنیم و به آن میزان که ما از روایت کردن منع داریم ولی جریان معاند و مخالف نظام در روایت مهارت و تسلط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال 98 دچار یک چالش سیاسی و اجتماعی بودیم و در آن زمان روایتی از جریان انقلاب صورت نگرفت و دشمن برای نظام، روایت های غلط زیادی انجام داد، خاطرنشان کرد: زمانی که ما روایت نکنیم مطمئناً دشمن هر آن طور که خود می پسندد روایت می کند و برچسب هایی را به نظام و انقلاب می زند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به تجمعات مربوط به آب در زاینده رود، تصریح کرد: در ماجرای آب زاینده رود به دنبال روایت ماجرا رفتیم و صدا و سیما و خبرنگاران به صورت زنده از این ماجرا روایت کردند و مردم اصل موضوع را از رسانه های داخلی به صورت دقیق شنیدند و حال آن این بود که به یک مدل اعتراضات اجتماعی رسیدیم که بدون تعارضات سیاسی و امنیتی ماجرا را حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه صاحبان قلم، خبرنگاران و اصحاب رسانه مطمئناً روایت گران جنگ نرم در هر شهرستانی هستند، اذعان کرد: پشتوانه صاحبان قلم در هر شهری مطمئناً امام جمعه آن شهرستان است که می تواند به خبرنگاران و صاحبان قلم جرأت نقد و روایت کردن بدهند.

شاد با تاکید بر اینکه نباید از تربیت نیروی رسانه ای غافل شویم، عنوان کرد: پرداختن به مسئله مهم پشتوانه سازی نیروی انسانی در حوزه رسانه یکی از رسالت های جدی بسیج رسانه است و اگر به دنبال حکمرانی رسانه ای هستیم باید در نیروسازی با جدیت بیشتری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان مومن انقلابی باید در حوزه رسانه حرفی برای گفتن داشته باشد و در این حوزه باید پشتوانه سازی شود، تشریح کرد:ظرفیت های مهمی نظیر دانش آموزی، آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی دانش آموزی، دانشگاه ها، فعالان اجتماعی و مذهبی داریم که باید برای رشد این قشرها در حوزه رسانه گام های مهمی را برداریم.

 

نماز جمعه یک رسانه قوی و موثر است

حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر در این نشست با بیان اینکه تکرار روایت غلط باعث تحت تاثیر قراردادن افراد می شود، اظهار داشت: امروز در جنگ واقعی تحمیل اراده ها هستیم که در پی جنگ روایت ها به وجود می آید.

وی با تاکید بر اینکه ترس از حرکت های کور در جوامع امروزی وجود دارد و این نوع حرکت آسیب زیادی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به موقع جوابگو نباشد و واقعیت را به خوبی به مردم منتقل کنند مطمئنا مردم به میدان می آیند ولی حرکت های کور یک جنگ محسوب می شود و اگر این خلا به واسطه رسانه و بسیج رسانه پر شود و واقعیت های جامعه منتقل شود مطمئنا در جلوگیری از حرکت های کور موثر خواهد بود.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه به دنبال تقویت جبهه رسانه ای شهرستان کاشمر هستیم، تصریح کرد: نماز جمعه یک رسانه قوی و موثری است که خبرنگاران به خصوص بسیج رسانه می توانند ارتباط قوی با این نهاد داشته باشد.

انتهای پیام/4001

منبع: دانا

کلیدواژه: حوزه رسانه پشتوانه سازی بسیج رسانه امام جمعه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب