Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ابوطالبی، مشاور سیاسی سابق روحانی در توئیتی در واکنش به درخواست روسیه از آمریکا برای تضمین در خصوص برجام و همکاری با ایران، نوشت: ‏دوسال است که شرق‌گرایی افراطی در کشور رونقی ویژه گرفته، و تعادل سیاست خارجی را برهم زده است؛ ادعای ناصحیح داشتن روابط استراتژیک با روسیه هم شرایطی را پدید آورده که افراط‌گرایی درسیاستِ نامتعادلِ نگاه به شرق، ایران را درگیر بحرانی تازه‌ و منفعت طلبیِ بازیگری دیگر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراکه اینک روسیه به این باور رسیده که«عدم اشاعه هسته‌ای» ومذاکرات ‎#برجام بهترین محمل برای حل بحران تحریم‌های روسیه و بهترین راه جهت ایجادفشار بر غرب وتأمین روزنه‌ای به منظور نفس کشیدن اقتصاد تحریمی روسیه (اوکراین) است؛ همان روسیه‌ای که رأیش ایران را تحت فصل هفتم منشور قرارداد

‏روسیه میداند که فقط کنگره‌ آمریکاقادربه ارائه تضمین واقعی است،ووزیرخارجه نه قادراست تضمینی دهدو نه تضمین کتبی او ارزشی دارد؛ بلکه فقط بهانه ای میشودکه روسیه بارتحریم‌های خودرابر دوش ایران نهاده وباتهدید ایران به استفاده از«مکانیزم ماشه»،کشوررا درراستای منافعش به قهقرا‌بکشاند.

‏ایران نه میتواند ‌ونه باید بار خطای استراتژیک حمله‌ روسیه به اوکراین رابه دوش بکشد؛ و نباید اجازه دهد تا بخشی ازاین بازی پیچیده شود. لذا،وبرای نیفتادن در دامِ روسیه، فقط میتواندبا برقراری «تعادل استراتژیک» از طریق مذاکره مستقیم با آمریکا، بازی خطرناک روس‌ها رابه بن‌بست بکشاند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه برجام حمید ابوطالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید

ایلان ماسک در توییتی برای مقابله با معترضان آمریکایی پیشنهادی داد.

به گزارش ایلنا، ماسک در ایکس نوشت: «قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

وی این نظر‌سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانه
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • بایدبه بهترین شکل لیگ رابه اتمام برسانیم/دیدار با پیکان دشوار است
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟