Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:28:58 GMT

توانمند سازی اولویت بهزیستی/ مدیران پیگیر وعده ها باشند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۰۰۸۱

توانمند سازی اولویت بهزیستی/ مدیران پیگیر وعده ها باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی ظهر یکشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل بعد از برعهده گرفتن این مسئولیت در خصوص مطالبه گری خود از همکارانش در ستاد و شهرستان‌های استان اظهار کرد: پیگیری و جدیت لازم در خصوص جذب اعتبارات در حوزه‌های تخصصی و لزوم رصد و پیگیری روزانه تابل های اعتباری ارسالی در شهرستان‌ها و ارسال به موقع اسناد مالی به ستاد بابت پیشگیری از چالش‌های مالی در حوزه‌ها و دفاتر تخصصی در پایان سال مالی را باید مورد توجه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پیگیری برای شناسایی مددجویان و معلولان نیازمند و مستحق دریافت سبدهای معیشتی و فاقد مسکن به خصوص در خانواده‌های دو معلولیتی و بالاتر توسط شهرستان‌ها با توجه به سفر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و نیکزاد رئیس بنیاد مسکن به استان و قول مساعد آنها برای ساخت ۳۵۰ مسکن برای خانواده‌های دو معلولیتی و بالاتر و اهدای سبدهای غذایی که با محوریت فرمانداری‌ها انجام خواهد شد، طوری برنامه‌ریزی شود که جامعه هدف به صورت شایسته‌ای حداکثر بهره‌مندی را داشته باشند.

به گفته وی باید رعایت احترام ارباب رجوع و برخورد همراه با سعه‌صدر در برخورد با توان‌خواهان و مددجویان مراجعه کننده به ادارات شهرستان‌ها به عنوان نوک پیکان ارائه‌ی خدمات به جامعه هدف بهزیستی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از روز مرگی و خمودگی در انجام فعالیت‌ها و وظایف محوله با تفویض و تقسیم درست وظایف بین کارشناسان دارای توانمندی‌های لازم و مرتبط با کار باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: برنامه‌ریزی و مطالبه گری معاونت‌ها و رؤسا برای زیر مجموعه را باید از خود به عنوان الگوی کاری در مجموعه تحت مدیریت آغاز کنید.

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: برطرف کردن ضعف تعاملات بین سازمانی برای پیشبرد بهتر وظایف سازمانی و بهبود فرآیندها با ارتباط مستمر و مداوم با دستگاه‌های همکار در شهرستان‌ها و تشکیل جلسات فرعی برای تشریح وظایف و توجیه مسئولان دستگاه‌های عضو کار گروه‌های تخصصی که با دبیری و ریاست بهزیستی و.... برگزار می‌شود، از جمله ارتباط با حوزه‌های عمرانی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای پیگیری برنامه‌های ستاد مناسب سازی و یا دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر که منجر به مطالبه گری بهتر در جلسات رسمی شود.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسه با فرمانداران شهرستان‌ها که به تازگی منصوب شده‌اند برای تشریح وظایف و فعالیت‌های مرتبط با حوزه کاری بهزیستی و مطالبه گری لازم از سوی فرمانداران برای تأثیرگذاری بیشتر بر دستگاه‌های اجرای همسو و غیره در مجموعه شهرستان باید اجرایی شود.

وی به همکاری لازم در شهرستان‌هایی که برای اجرای طرح و برنامه مورد نظر یا به صورت پایلوت در نظر گرفته می‌شوند و عدم مقاومت از پذیرش برنامه‌هایی که شاید ظاهراً به نوعی جدا و فراتر از وظایف محوله می‌باشد، تاکید کرد.

وی شناسایی و جذب خیران در شهرستان‌ها برای همراه کردن در برنامه‌های بهزیستی و بهبود فرایند خیر جمعی، همچنین در ستاد، فرایند برنامه‌ریزی شناسایی خیران درون و برون استانی و ترتیب برگزاری جلسات دیدار و گفتگوی اقناعی با مؤسسات خیریه و خیران را از جمله مواردی ذکر کرد که باید به آنها توجه جدی شود.

به گفته وی در خصوص راه اندازی مراکز روزانه و شبانه روزی که شهرستان‌ها پیگیری می‌کنند، برای پرهیز از عدم هماهنگی و مطالبه‌ی غیر منطقی از سوی مسئولان شهرستان‌ها باید قبل از مطرح شدن و پیگیری از سوی شهرستان بر اساس ساختار و سلسله مراتب و با هماهنگی حوزه تخصصی در ستاد اقدام شود.

وی بر حضور فعال رؤسای بهزیستی شهرستان‌های استان در مساجد و نماز جمعه برای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردمی و تشریح و تبیین وظایف تخصصی با استفاده از فرصت موجود با حضور مردم و نمازگزاران تاکید کرد.

وی همچنین خواستار توانمند سازی جامعه هدف با استفاده از برنامه‌های مختلف توانمند سازی سازمان از قبیل آموزه‌ای مختلف، اشتغال و حتی مسکن که از مؤلفه‌های توانمندی جامعه هدف می‌باشد و ایجاد خودباوری و عزت نفس در توان‌خواهان و مددجویان با ایجاد توانمندسازی که از مهمترین برنامه‌های در این دوره است، شد.

کد خبر 5440450

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی خراسان جنوبی حسن شرفی بیرجند ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا سفر استانی خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گردشگری درختکاری گرد و غبار مشهد عکس استانها خراسان رضوی شهرستان ها مطالبه گری جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد

 آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای تشکل‌های کارگری و جمعی از دستگاه‌های تابعه وزارت کار در سیستان و بلوچستان اظهار کرد کرد: جایگاه کار در منظومه معارف اسلامی ویژه است و آنچه از مضامین اسلام به دست می‌آید این است که اسلام بیکاری فردی که توانایی کار را دارد نمی‌پسندد و در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) مشاهده می‌کنیم که از یک طرف کارگران را مورد تکریم قرار داده و در مقابل از فرد بیکار پرهیز دارند.

️امام جمعه زاهدان افزود: روایتی وجود دارد که یک جوانی از جلوی پیامبر اکرم(ص) عبور کرد، جوان برازنده‌ای بود، و امام از این جوان خوششان آمد، صدایش کردند و از او سوال کردند کار تو چیست؟ گفت بیکارم؛ حضرت فرمودند: سَقَطَ مِن عَینی؛ این جوان از چشمم افتاد و این نشان از اهمیت کار در معارف اسلامی است و بیکاری را نمی‌پسندند.

وی بیان کرد: در دوران امام علی(ع) نیز همین گونه بود و در زمانی که مدیریت جامعه اسلامی فراهم نبود ایشان بیکار ننشسته و اقدام به کشاورزی و حفر چاه می کرد و پس از اینکه چاه به آب می‌رسید آن را برای مردم وقف می‌کردند.

️آیت‌الله محامی ادامه داد: نامگذاری یک روز تحت عنوان کار و کارگر تنها جهت تکریم این قشر زحمت‌کش است اما نکته مهم اینست که کاری برای این افراد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: بنده در گذشته هم عنوان کرده‌ام که باید مهمترین مشکلات حوزه کارگران و کارفرمایان احصا شود و سپس‌ هر یک از مشکلات را اولویت بندی و برای حل اولویت‌ها تلاش کنیم و با این وجود در پایان سال می‌توانیم عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ا️مام جمعه زاهدان گفت: در حال حاضر درخواست ما از مدیران و مسوولان متولی کار مشخص کردن همین اولویت‌هاست.

وی بیان کرد: گام دوم این است که کارگران و کارفرمایان به تشریح وضعیت کاری خود و میزان پیشرفت‌ها یا پس‌رفت‌ها نسبت به سال‌های گذشته بپردازند.
️نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در کنار این مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید چند اقدام شاخصی که جهت حل مشکلات جامعه کارگران و کارفرمایان صورت گرفته را نیز بیان کنند چرا که جزئی از خدمات نظام اسلامی است.

️وی افزود: جامعه کارگران و کارفرمایان نیز باید مطالبات خود را به طور مشخص فهرست کنند تا مورد پیگیری مسوولان قرار گیرد و نتیجه پیگیری‌ها را بیان کنند و این وظیفه ذاتی دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آ️یت الله محامی اظهار کرد: در حال حاضر استاندار نگاه مثبتی نسبت به حوزه‌های اقتصادی دارند و از طرفی با اهتمام رئیس جمهور نسبت به سیستان و بلوچستان فضا برای پیگیری مشکلات و مطالبات جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم است و در صورت لزوم بنده هم آمادگی لازم جهت پیگیری مشکلات را دارم و البته باید امورات به صورت کارشناسی شده به بنده ارائه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است