Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@22:04:12 GMT

پرداختن به معارف مسجد گامی محکم برای بقای اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۰۲۲۰

پرداختن به معارف مسجد گامی محکم برای بقای اسلام است

گروه استانها_نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ادامه حیات انقلاب اسلامی در سایه مسجد امکان‎پذیر است پرداختن به معارف و ابعاد و زوایای مختلف مسجد، گامی محکم و استوار در راستای استمرار و بقای اسلام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با نخبگان کانون مساجد استان مازندران امروز اظهار داشت: مساجد همواره در مبارزه با استکبار نقش مهمی ایفا کرده و در شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن اعزام داوطلبان به جبهه‌های جنگ نقش برجسته‌ای داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای انجام کارهای فرهنگی است افزود: خدمت در سنگر مسجد توفیقی الهی است و امام جماعت و هیئت امنای مسجد برای رفع مشکلات مردم و محله تلاش و اقدام موثر داشته باشند و زمینه حضور حداکثری  نوجوانان و جوانان را فراهم کنند.

لائنی گفت: مسجد درخدمت فرهنگ و عبادت است در زمان انقلاب کارکرد مسجد را در زایش، پایش حفظ و دفاع از انقلاب دیدیم و امام جماعت مسجد فعالیت فرهنگی را به کانون فرهنگی،اجرایی و پشتیبانی به هیات امنا،برگزاری مناسبتها ومجالس به هیات های مذهبی و امنیت را  به پایگاه بسیج واگذار کند. 

فاصله اجتماعی در مسجد الحرام لغو شد4 هکتار منطقه مسکونی در بجنورد که مسجد ندارد/ بی‌توجهی به احداث اماکن مذهبی در پروژه‌های مسکونی + فیلمتسلیت وزیر کشور در پی انفجار در مسجد شیعیان پاکستان

 وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی،عبادی و اجتماعی با امور مسجد است و پیوند مسجد مدرسه و خانه مهم است اگر در تعامل باشند تا آسیب‌های اخلاقی اجتماعی اقتصادی کاهش یابد.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم

ایسنا/خراسان شمالی امام جمعه بجنورد گفت: شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل که توسط دانشجویان آمریکایی و اروپایی سر داده می‌شود، به معنی موفقیت امامین انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در زمان این امام بزرگوار، هجمه‌های فرهنگی خیلی زیادی اتفاق افتاده بود که امام صادق (ع) در مقابل آن‌ها دو راهبرد داشت که یکی از آن‌ها تبلیغ و تبیین دین اسلام و پاسخگویی به شبهات بود.

وی با اشاره به اینکه زمان امام صادق (ع) شبیه زمان کنونی کشور ماست، گفت: امروز دشمنان با تمام قدرت رسانه‌ای، فیلم‌سازی، فضای مجازی و ... به‌دنبال هجمه فرهنگی در کشورند تا اراده را از جوانان ما بگیرند و آن‌ها را به فساد بکشانند. بنابراین ما باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم، باید کار تبلیغ و تبیین ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را انجام دهیم و جنایت‌های دشمنان را افشا کنیم.

وی بیان کرد: امروز جوانان و دانشجویان آمریکایی و اروپایی به میدان آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. این امر به معنی آن است که آن‌ها به رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون خود اعتماد ندارند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که رژیم صهیونیستی باید از بین برود، ادامه داد: با همین تدبیر امامین انقلاب، امروز همه جوانان این پیام را دریافت کرده‌اند و این امر به معنای موفقیت امامین انقلاب است.

وی گفت: راهبرد دوم امام جعفر صادق (ع) مبارزه با طاغوت بود که ملت ایران نیز از ابتدای شکل‌گیری انقلاب، مبارزه با طاغوت را در دستور کار قرار داد و امروز قدرت پیدا کرده است.

وی افزود: امروز اسرائیل بر سر انجام «وعده صادق» تنبیهی شد که نقطه عطفی برای همه جهان شد. سیلی‌ای که به رژیم صهیونیستی زده شد، قدرت ایران را نمایان کرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • امام صادق(ع)‌ پرچمدار ترویج معارف شیعه و مبارزه با تحریف دین بود
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم