Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: موسیقی یکی از مهمترین جلوه‌های هنر است که می‌تواند به خوبی مفاهیم مربوط به ایثار را منتقل کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به ویژه اداره کل امور هنری بنیاد آمادگی حمایت از این آثار را دارد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی فقیه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر که روز یکشنبه ۱۵ اسفند در تالار وحدت برگزار شد، تصریح کرد: وقتی درباره موسیقی در ایران صحبت می‌کنیم، یکی از وجوه آن دور کردن انسان‌ها از رخوت و ایجاد تحرک روحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی ایران موتور محرکه فرهنگ در کشورمان است و در دوران دفاع مقدس نیز شاهد شور و هیجانی بودیم که از همین هنر نشأت می‌گرفت و هنوز هم همان موسیقی‌ها برای ما خاطره‌ساز هستند.

وی افزود: موسیقی زبان مشترک بین‌المللی است و نمونه آن سمفونی ایثار ساخته استاد مجید انتظامی است که پس از سال‌ها همچنان مورد استقبال قرار می‌گیرد و بر جذابیت آن افزوده می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه موسیقی به خصوص در نوع بی‌کلام در همه جای جهان پیام خود را منتقل می‌کند افزود: ذخایر فرهنگی بی‌شمار ما جز با هنر ماندگار نمی‌شوند و از تمام هنرمندان دعوت می‌کنیم که خصوصاً در عرصه ایثار به خلق اثر بپردازند. موسیقی یکی از مهمترین جلوه‌های هنر است که می‌تواند به خوبی مفاهیم مربوط به ایثار را منتقل کند و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به ویژه اداره کل امور هنری بنیاد آمادگی حمایت از این آثار را دارد.

در ادامه این جشنواره آرای هیئت داوران در بخش‌های مختلف قرائت شد که بر اساس آن در بخش گروه‌های کُر هیئت داوران این بخش از جشنواره (شهلا میلانی، شهروز حقی و نادر مشایخی) پس از بررسی و ارزیابی آثار اجرا شده، با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از گروه کر «مهر وطن» به سرپرستی مسعود نکویی از استان کرمان به عنوان رتبه اول، گروه کر «پارسه» به سرپرستی طیب فقیه  از استان فارس به عنوان رتبه دوم و گروه کر «طنین» به سرپرستی احسان صادقیان از خراسان رضوی به عنوان رتبه سوم و گروه کر «شقایق» به سرپرستی عباس بهادر از چهارمحال و بختیاری به عنوان شایسته تقدیر، تجلیل به عمل آورد.

هیئت داوران جشنواره در بخش تک‌آهنگ (مجید انتظامی، محمد سعید شریفیان و عبدالجبار کاکایی) پس از بررسی و ارزیابی آثار اجرا شده در بخش تک آهنگ با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی از گروه موسیقی «سردار» به سرپرستی علیرضا ملکی از استان خراسان رضوی، گروه موسیقی «نغمه‌های افلاکی» به سرپرستی طاهر مرادی از استان لرستان و گروه موسیقی «آتیلا» به سرپرستی حسین رسولی از استان آذربایجان شرقی به عنوان آثار برتر این جشنواره بدون اولویت تجلیل به عمل آورد.

در این قسمت هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از گروه‌های موسیقی «ارغنون» به سرپرستی امید دانشور از استان مرکزی و «سیلم» به سرپرستی سعدی صادقی از استان مازندران تقدیر کرد.

هیئت داوران بخش نماهنگ جشنواره (بهرام دهقانیار، مهدی فرجی و رحمان سیفی آزاد) پس از بررسی و ارزیابی آثار اجرا شده در بخش نماهنگ با اهدای تندیس  جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی از نماهنگ «رسم عاشقی» به تهیه کنندگی اسحاق مجیدی به عنوان رتبه اول، نماهنگ «اقیانوس بی‌پایان» به تهیه کنندگی مریم رزاقی و عبدالرضا باقری به عنوان رتبه دوم، نماهنگ «ایرانیم» به تهیه کنندگی هادی طاهرفر به عنوان رتبه سوم، نماهنگ «هدیه»  به تهیه‌کنندگی کامران همت‌پور به عنوان رتبه چهارم و نماهنگ «نشانی» به تهیه کنندگی حسن قهرمانی تجلیل به عمل آورد. همچنین هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نماهنگ «فاطمیون حرم» به تهیه کنندگی آستان قدس و نماهنگ «عشقی به نام ایران» به تهیه کنندگی علی یگانه تقدیر کرد.

هیئت داوران جشنواره در بخش سرود دانش‌آموزی (شهلا میلانی، شهروز حقی و نادر مشایخی) از بین گروه‌های شرکت‌کننده، با اهدای تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی از گروه سرود «نسیم صبا» از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رتبه اول، گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان و گروه سرود «مصباح الهدی» از فارس مشترکاً به عنوان رتبه‌ دوم و گروه سرود «شهید فرجی» از تهران و گروه سرود «جوانه‌ها» از مشهد مشترکاً به عنوان رتبه سوم تجلیل به عمل آورد.

در این بخش و در قسمت تک‌خوان از علی‌اصغر قهرمانی تک خوان گروه سرود «شهید فرجی»، از تهران به‌عنوان تک‌خوان برگزیده تجلیل به عمل آورد.

همچنین هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از امیر کرامتی تک خوان گروه‌ سرود «ندای ثامن» از تهران و نیما نیک‌بخت تکخوان گروه سرود «آوای مهر طاها» از اصفهان تقدیر کرد.

اجرای چندین اثر موسیقی از دیگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره موسیقی نوای مهر بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیپلم افتخار و جایزه نقدی بنیاد شهید و امور ایثارگران جایزه نقدی از گروه تهیه کنندگی عنوان رتبه هیئت داوران گروه سرود تک خوان گروه کر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است