Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال و گل گهر از ‌ساعتی قبل رو در روی هم قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز یکشنبه _ ۱۵ اسفند ماه _ در ورزشگاه آزادی میزبان گل گهر سیرجان بود که این مسابقه در نیمه دوم با برتری یک گله استقلالی‌ها در جریان است.

هفته بیست و یکم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های گل‌گهر و استقلال

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۴+۴۵ و ۸۹- از روی نقطه پنالتی برای استقلال) - مرتضی تبریزی (دقیقه ۵۴- برای گل گهر)

اخطار: روزبه چشمی (دقیقه ۱۶- از استقلال) - عزیزبک آمانوف (دقیقه ۱۶- از استقلال) - علیرضا علیزاده (دقیقه ۱۶- از گل گهر) - محمدرضا خانزاده (دقیقه ۴۵- از گل گهر) - محسن فروزان (دقیقه ۳+۴۵- از گل گهر) - سعید مهری (دقیقه ۴۸- از استقلال) - شایان مصلح (دقیقه ۷۸- از گل گهر)

اخراج: -

استقلال تهران: حسین حسینی، روزبه چشمی، عارف غلامی، محمد دانشگر، جعفر سلمانی، صالح حردانی (دقیقه ۷۰- وریا غفوری)، مهدی مهدی‌پور، عزیزبک آمانوف (دقیقه ۵۵- سبحان خاقانی)، امیر حسین حسین زاده (دقیقه ۷۰- ارسلان مطهری)، کوین یامگا، رودی ژستد (دقیقه ۷۰- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

گل‌گهر سیرجان: محسن فروزان، مهدی تیکدری (دقیقه ۶۴- بهنام برزای)، محمدرضا خانزاده، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور (دقیقه ۶۱- شایان مصلح)، علیرضا علیزاده، امین پورعلی، سعید صادقی، علی اصغر عاشوری (دقیقه ۷۶- امین قاسمی نژاد)، مرتضی تبریزی (دقیقه ۷۶- رضا شکاری)، کی روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

داور: بیژن حیدری

شرح بازی:

استقلال بازی را بهتر آغاز کرد اما شاهد موقعیت‌های چندان خطرناکی روی دروازه دو تیم نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان مجیدی اگر چه توپ را بهتر به گردش در می‌آوردند به جز حرکت انفجاری امانوف، موقعیت خوب دیگری را کسب نکردند.

با این حال پنج دقیقه پایانی نیمه اول برخلاف دیگر لحظات نیمه نخست، هیجان و پر اتفاق پیش رفت. ابتدا روی کرنر ارسالی گل گهری‌ها، داور هند دانشگر را گرفته و نقطه پنالتی را نشان داد. سعید صادقی این پنالتی را فنی به تیرک زد تا این فرصت استثنایی برای شاگردان قلعه‌نویی از دست برود. پس از این پنالتی خانزاده برای گرفتن توپ از فرهاد مجیدی، با این سرمربی درگیر شد و این آغاز آتش تنش میان کادر و بازیکنان دو تیم بود.

در همین شرایط که همه نگاه‌ها به پنالتی هدر رفته گل گهر خلاصه شده بود، کوین یامگا در دقیقه ۴۸ با هوشمندی توانست از بیژن حیدری پنالتی بگیرد. یامگا خودش پشت ضربه پنالتی ایستاد اما پنالتی را فروزان ابتدا گرفت ولی در برگشت یامگا دروازه گل گهر را فروریخت تا استقلال برنده به رختکن بروند.

نیمه دوم سرعتی و طوفانی از سوی دو تیم آغاز شد. شاگردان ژنرال برای جبران گل خورده پیش کشیدند و آن سوی میدان، استقلالی‌ها چشم به ضد حملات دوخته‌اند. حملات گل گهری‌ها خیلی زود جواب داد و در دقیقه ۵۴ روی شوت سر ضرب تبریزی بازی را به تساوی کشاندند.

بعد از این گل موج حملات گل گهری‌ها حفظ شد و فرهاد مجیدی برای برگرداندن ورق بازی، تعویض‌های خود را به میدان آورد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۴+۴۵- کوین یامگا) - پنالتی یامگا را ابتدا فروزان گرفت اما در برگشت یامگا تور دروازه را فروریخت.

۱-۱ (دقیقه ۵۴- مرتضی تبریزی) - پاس صادقی پشت محوطه را تبریزی بی‌درنگ به سمت دروازه استقلال شلیک کرد و حسینی فرو ریخت.

۱-۲ (دقیقه ۸۹- کوین یامگا) - یامگا پنالتی خود را به آرامی به گوشه دروازه زد و فروزان تنها نظاره‌گر بود.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۷- حرکت انفرادی عزیزبک امانوف که از نیمه زمین خودی تا پشت هجده قدم گل گهر رسید و شوتش را فروزان راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۱- ضربه صادقی به شکلی خطرناک روی طاق دروازه استقلال فرود آمد.

دقیقه ۴۴- پنالتی چیپ صادقی به تیرک افقی دروازه استقلال خورد.

دقیقه ۵۶- ضربه سر مدافع پیش کشیده استقلال به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۶۹- پاس چیپ و فرار تماشایی تبریزی او را تک به تک کرد و پاس تبریزی فرصت مناسبی در اختیار مصلح قرار داد اما شوت او را حسینی با پا گرفت.

نکات ویژه:

* دقیقه ۴۲ روی کرنر ارسالی و در شلوغی‌های محوطه استقلال، داور هند دانشگر را تشخیص و اعلام پنالتی کرد. این تصمیم حیدری اعتراضات فراوانی را از سوی آبی‌ها به دنبال داشت.

* پس از هدر رفتن پنالتی گل گهر، خانزاده برای گرفتن توپ در کنار زمین از فرهاد مجیدی، با او در گیر شد و سپس برادر مجیدی با بازیکن گل گهر درگیر شد.

* در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده یامگا روی پاس عمقی با فروزان تک به تک شده و زمانی که قصد داشت از گلر گل گهر عبور کند، نقش بر زمین شد تا بیژن حیدری نقطه پنالتی را این بار به سود استقلال نشان دهد.

* تبریزی پس از گلزنی مقابل تیم سابق خود، خوشحالی نکرد.

* دقیقه ۸۵ شوت استقلالی در میانه راه به مدافع گل گهر خورد. آبی‌ها معتقد بودند توپ به دست مدافع گل گهر خورده ولی حیدری در ابتدا هندی نگرفت. با این وجود حیدری با کمک خود مشورت و در عین ناباواری گل گهری ها نقطه پنالتی را نشان داد.

* روی صحنه جنجالی پنالتی دوم استقلال و اعتراضات شدید دو کادر فنی، داور فرهاد و فرزاد مجیدی را اخراج کرد.

کد خبر 559953

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال استقلال باشگاه استقلال استقلال تهران استقلال گل گهر سیرجان تیم فوتبال گل گهرسیرجان تیم گل گهر گل گهر لیگ برتر فوتبال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نقطه پنالتی فرهاد مجیدی کوین یامگا گل گهری ها گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان مجتبی حسینی علی‌رغم نمایش فنی برتر و حملات پرشمارتر نسبت به پرسپولیس تا دقیقه 85 نتوانستند به گل برسند تا اینکه مهدی لیموچی قفل دروازه قرمزها را شکست و ارسال احسان قهاری از جناح راست زمین و رفت و برگشت توپ در محوطه جریمه را با شوت روی پای تماشایی به گوشه دروازه فرستاد تا امیررضا رفیعی مثل همه تماشاگران نظاره‌گر این صحنه باشد.

اما درخشش مهدی لیموچی به همین‌جا ختم نشد و او که نقش اصلی در ایجاد حملات آلومینیوم را داشت، بازهم خط دفاعی پرسپولیس را به دردسر انداخت و توانست با نفوذهای سریع و استفاده از تکنیک بالای خود وارد محوطه جریمه شود و موقعیت‌سازی کند که بهترین اتفاق را در لحظات پایانی رقم زد.

گل اول آلومینیوم مقابل پرسپولیس توسط لیموچی امیدها را به اردوی ایرالکو برگرداند و آنها توانستند بازی را به وقت‌های اضافه بکشند، اما او سعی داشت در دقیقه 120 هم یک خطا در محوطه جریمه بگیرد که داور برخورد او و گئورگی گولسیانی را خطا تشخیص نداد ولی لحظاتی بعد این بازیکن زهرش را دوباره به قرمزها ریخت.

لیموچی که در این فصل جزء بهترین‌های آلومینیوم بوده و به پیراهن تیم ملی هم رسید، در لحظات پایانی دیدار مقابل پرسپولیس پاس در عمق به سمت چپ محوطه جریمه را با حرکت سریع خود تبدیل به موقعیت جدی کرد که پاس در عرض او با ضربه علیرضا نقی‌زاده تبدیل به گل شد تا بازی به پنالتی‌ها برود.

لیموچی که در فصل جاری لیگ برتر پنج گل به ثمر رسانده، سه پاس گل داده و دو پنالتی گرفته بود، در دیدار مقابل پرسپولیس هم علاوه‌بر یک گل حساس و یک پاس گل حیاتی، پنالتی خود را هم به تور دروازه چسباند و نقش مهمی در صعودشان داشت.

دیگر خبرها

  • امشب ساعت ۲۲:۳۰؛ سلاطین کامبک در دومین جدال نیمه نهایی
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2 - رئال مادرید 2
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • تلاش ناموفق جود: تمرکز کین به هم نخورد! (عکس)
  • بایرن مونیخ ۲ - ۲ رئال مادرید/ تساوی در تکراری‌ترین جدال لیگ قهرمانان اروپا
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • حذف پرسپولیس را این بازیکن شروع و تمام کرد!
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا