Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که امروز(۱۵ اسفندماه) در بعضی ساعات به ویژه در نیمه جنوبی استان همراه با وزش باد شدید با احتمال باد و گرد وخاک است. در ادامه سازمان هواشناسی احتمال کاهش دما در تهران را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار سازمان هواشناسی به ساکنان ۵ استان کشور

از اواخر وقت یکشنبه تا صبح سه شنبه (۱۵ تا ۱۷ اسفندماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان گاهی ابری و در بعضی ساعات در سطح استان، بارش باران گاهی رگبار باران و وزش باد با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات بارش باران و برف همراه با مه و گاهی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۱۹ اسفندماه) به تناوب در بعضی ساعات گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی مورد انتظار است. 

در روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) کاهش نسبی دما و از روز سه شنبه تا پنج شنبه(۱۷ تا۱۹ اسفندماه) روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۱۶ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی ابری وبارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیرورکوه- امین آباد با دمای ۷- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

هشدار هواشناسی درمورد ورود سامانه بارشی

اداره کل هواشناسی استان تهران  با صدور هشدار  زرد رنگ  از نفوذ سامانه بارشی و در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی ارتفاعات و بارش باران و برف، مه، گاهی رعدوبرق و احتمال کولاک برف مناطق استان تهران از اواخر وقت یکشنبه(۱۵ اسفندماه) تا سه شنبه (۱۷اسفندماه) خبر داد.

در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط درتردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، احتیاط در کوهنوردی و صعود به ارتفاعات را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار  زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول، کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کنایه زدن دردسرآمیز کارشناس هواشناسی بخاطر متلک انداختن به برجام

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گردوخاک کاهش دما وزش شدید باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران گفت: براساس پیش‌بینی هواشناسی، مازندران از امروز تا شنبه آینده شاهد هوایی خنک و نیمه‌ابری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد اسدی، امروز_دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اظهار کرد: شرایط جوی استان مازندران از روز گذشته نیمه‌ابری همراه با افزایش محسوس دما بوده است و امروز، دوشنبه با هوای صاف تا نیمه‌ابری روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: از بعدازظهر به‌تدریج با افزایش ابر به‌ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید مواجه خواهیم شد.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران با بیان اینکه دمای هوای این استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش دما خواهد بود، گفت: این شرایط جوی از شب چهارشنبه ابری و خنک همراه با بارش باران (گاهی به‌شکل رگبار و رعدوبرق) و وزش باد است که تداوم تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

اسدی عنوان کرد: از بامداد جمعه به‌تدریج با کاهش ابر، صاف تا نیمه‌ابری با افزایش نسبی دما مواجه هستیم و در بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده همراه خواهیم بود.

وی وضعیت آب‌وهوایی، در روز شنبه صاف تا نیمه‌ابری با افزایش نسبی دما دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام دریای خزر مواج و خروشان است و مناسب برای فعالیت دریایی نیست و ممنوع است.

کد خبر 751063

دیگر خبرها

  • تهران تا پایان هفته میزبان باد و باران است
  • تهران تا کی بارانی است؟
  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای دوشنبه و سه شنبه | کدام استان‌ ها هشدار بارندگی گرفتند؟
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا کمی ابری