Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه پانزدهم اسفندماه) با برگزاری دو دیدار پیگیری خواهد شد. در نخستین مسابقه امروز تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و مقاومت شهداب یزد به مصاف هم رفتند و نماینده یزد سه بر یک فاتح جدال کویرنشینان لیگ برتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت دو تیم در این مسابقه به ویژه در ست‌های اول، دوم و چهارم بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت. در ست دوم فولاد سیرجان ایرانیان 25 بر 23 به پیروزی رسید، اما شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت شهداب نتیجه ست‌های اول، سوم و چهارم را با امتیازهای 27 بر 25، 25 بر 20 و 25 بر 22 به سود خود پایان دادند تا برنده نهایی این مسابقه باشند.

بدین ترتیب تیم مقاومت شهداب یزد با کسب دومین برد متوالی برابر فولاد سیرجان به عنوان نخستین تیم فینالیست این دوره از رقابت‌ها معرفی شد و نماینده سیرجان نیز که سال گذشته قهرمان شده بود، با کسب رتبه سومی مشترک به کار خود در این مسابقات پایان داد.

مسعود یزدان‌پناه و علی‌اصغر حاجی‌کاظمی ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 139 دقیقه طول کشید. داود نافعی، امید فولادی‌وندا و قادر صادقی نیز تیم داوری این مسابقه بودند که به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم و داور ویدئوچک در این دیدار ایفای نقش کردند.

این مسابقه سه کارت زرد و قرمز داشت که سعید رضایی سرمربی سیرجان در ست دوم کارت زرد دریافت کرد. مصطفی حیدری از سیرجان و امیرحسین صداقت از شهداب در ست چهارم کارت قرمز دریافت کردند. در ست دوم این مسابقه نیز امین اسماعیل‌نژاد بازیکن شماره 18 شهداب یزد مصدوم شد.

نمایندگان یزد و سیرجان در مرحله گروهی در دو دیدار به مصاف هم رفتند که در هفته هشتم دور رفت تیم فولاد سیرجان با نتیجه سه بر صفر از سد مقاومت شهداب یزد گذشت و در بازی برگشت هفته بیست‌ویکم، یزدی‌ها در رالی پنج‌سته با نتیجه سه بر دو سیرجان را شکست دادند.

شهدابی‌ها که در مسابقه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی نیز مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان را شکست داده بودند، با شکست مجدد این تیم به سومین برد خود مقابل سیرجان در لیگ برتر سال 1400 دست یافتند.

چپرلی امتیازآورترین بازیکن میدان شد

سلیم چپرلی از تیم مقاومت شهداب یزد با کسب 17 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم فولاد سیرجان نیز عارف مرادی با کسب 15 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم مقاومت شهداب یزد در مجموع ست‌های این مسابقه 100 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 65 پوئن در حمله، 9 امتیاز در دفاع، دو پوئن سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم سیرجان بود.

نماینده سیرجان نیز در این مسابقه در مجموع 92 امتیاز کسب کرد که شامل 51 امتیاز حمله، هشت دفاع، سه پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم شهداب بود.

رضایی: پراشتباه بازی کردیم

سعید رضایی در واکنش به ناکامی تیمش از صعود به فینال گفت: همه از آغاز فصل شاهد سیر حرکتی فولاد سیرجان ایرانیان بودند؛ از حضور در جام باشگاه‌های آسیا و جهان گرفته تا اتفاقاتی که رخ داد. با این شرایط جلو رفتیم و همه بازیکنان زحمت کشیدند و مجموعه باشگاه از تیم حمایت کرد. کادرفنی و بازیکنان با تلاشی که داشتند موفق شدند تا این مقطع برسند.

وی تصریح کرد: از حدود یک ماه گذشته درگیر آسیب‌های شدید سه، چهار بازیکنمان هستیم؛ آسیب‌هایی که حتی قابلیت بازی نداشتند اما با تعصبی که بازیکنان از خود نشان دادند، در مرحله نخست پلی‌آف بازی کردند و موفق به حضور در مرحله نیمه‌نهایی شدند.

سرمربی سیرجان با تاکید بر این که در مرحله نیمه‌نهایی باید با شرایط کامل حاضر شد، افزود: همان‌طور که دیدید، ما در دو بازی اخیر نتوانستیم والیبال خود را ارائه کنیم. پر اشتباه و ساده بازی کردیم و طبیعتا نتوانستیم مقابل شهداب پیروز شویم. البته تاکید کنم تیم لبنیات هراز آمل در مقایسه با شهداب شرایط بهتری داشت و ما هم در آن زمان با وجود همه آسیب‌ها، شرایط بهتری داشتیم. در مجموع نتوانستیم. به همه بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. این سال با تمام فراز و نشیب‌هایش با نتیجه خوب سومی برای تیم فولاد سیرجان ایرانیان تمام شد. آن هم برای تیمی که غیرقابل پیش‌بینی بود که تا این مرحله پیش بیاید.

وی در واکنش به تحولی که بعد از جام باشگاه‌های جهان در تیم سیرجان ایجاد کرده، گفت: من تیم را متحول نکردم تمام مجموعه این کار را انجام  دادند. در دور رفت بیشترین پروازها را داشتیم اما بچه‌ها تمام توان خود را گذاشتند و پله‌پله پیش رفتند تا به این مرحله رسیدند. کاری که انجام دادیم یک کاری گروهی است و من هیچ‌وقت چیزی را به نام خودم تمام نمی‌کنم. من هم به عنوان عضوی از مجموعه تلاش کردم و خوشحال فولاد سیرجان با تمام اتفاقاتی برایش افتاد، موفق شد در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

طلوع‌کیان: همه به تیم ما انگ می‌زدند

علیرضا طلوع‌کیان درخصوص صعود تیمش به فینال گفت: به مردم یزد و هواداران شهداب تبریک می‌گویم. تیم شهداب تاکنون به جمع چهار تیم برتر راه نیافته بود ولی خوشحالم که امسال راهی فینال شده است. ما هدف‌گذاری خود را پله‌پله با بچه‌ها ارتقا دادیم. من از نیم‌فصل به کادرفنی اضافه شدم و از همان زمان با بچه‌ها صحبت کردیم و به دستاوردهای بیشتری رسیدیم. باز هم می‌گویم برنامه‌ریزی، تاکتیک‌پذیری و پتانسیل خوب بچه‌ها، در این موفقیت نقش داشت. همه به تیم ما انگ می‌زدند که تیم ما یک بازیکن اصلی دارد ولی امروز بدون آن تک بازیکن هم یک تیم بودیم. تک‌تک بازیکنان زحمت کشیدند و من به عنوان سرمربی کمترین نقش را داشتم. کادر فنی، تیم مدیریتی و بازیکنان خوب به من کمک کرد. دستم باز است و هر بازیکنی که انتخاب می‌کنم، خدا را شکر جواب می‌دهد. والیبال یک ورزش دانشگاهی و گروهی است و من فکر می‌کنم تاکتیک حرف اول را در تیم ما می‌زند.

سرمربی مقاومت شهداب یزد افزود: برای مردم یزد و تیم شهداب خیلی خوشحالم. نباید یادمان برود که چیزی حدود دو ماه و نیم پیش، تیم هشتم جدول بودیم. از طرفی هم نباید ارزش کارمان را پایین ببرند. ما به جز یک بازی، همه بازی‌های خود را در دور برگشت با پیروزی پشت سرگذاشتیم ولی می‌بینیم که رقبا می‌گویند ما آسیب‌دیده داشتیم یا حرف از داوری می‌زنند. این جالب نیست. باید به یکدیگر احترام بگذاریم. ما داریم زحمت می‌کشیم. پیشکسوتان و فنی‌ها والیبال می‌بینند که تیم ما برنامه دارد و ما بدون برنامه، بازی نمی‌کنیم.

وی در پاسخ به این‌که مایل است تیمش در فینال با کدام حریف رو در رو شود، گفت: برای ما فرقی ندارد در فینال با کدام تیم بازی کنیم. ما در نیم فصل دوم، هم پیکان را بردیم و هم سپاهان. این دو، تیم تیم‌های ارزشمندی هستند که از کادرفنی با قابلیت بالا و بازیکنان ارزشمندی برخوردارند. شرایط فینال متفاوت است. سعی می‌کنیم دل هواداران را شاد کنیم. اگر به پیکان میزبانی باشگاه‌های آسیا را داده ‌باشند، با پیروزی پیکان در بازی امشب، حضورمان در این رقابت‌ها هم قطعی می‌شود و می‌توانیم جشن باشگاه‌های آسیا را هم به همراه هوادارن یزدی بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال تیم والیبال فولاد سیرجان تیم والیبال مقاومت شهداب یزد فولاد سیرجان ایرانیان تیم مقاومت شهداب مرحله نیمه نهایی مقاومت شهداب یزد طلوع کیان لیگ برتر تیم ما بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های لیگ برتر و لیگ یک فوتبال ایران در حالی به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شود که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نظارت خود را روی انجام بازی‌ها بیشتر از قبل کردند و قصد دارند با تصمیمات خود از تنش و جنجال جلوگیری کنند تا تیم‌ها با تمرکز روی مسائل فنی کارشان را پیش ببرند.

در همین راستا، امروز جلسه کارگروه نظارت و صیانت در مسابقات هفته های پایانی لیگ برتر و دسته یک فوتبال ایران برگزار شد و در یک تصمیم مهم، مدیران تاکید داشتند که دیگر هیچ مسابقه‌ای نباید رایگان شود.

مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در این باره گفت: مقرر شد تا نمایندگان ارکان قضایی در جلسه هماهنگی قبل از هر مسابقه در هفته های پایانی حضور یافته و موضوعات مرتبط را مطرح و تایید کنند.

او همچنین تاکید کرد که همه باشگاه‌های میزبان باید بلیت فروشی را انجام بدهند و هیچ باشگاهی اجازه ندارد تا مسابقات خانگی خود را رایگان اعلام کند.

طی هفته‌های گذشته حداقل پنج باشگاه لیگ برتری بازی‌های خود را رایگان اعلام کرده بودند که این کار در بازی‌های باقی مانده ممنوع شده است.

دیگر خبرها

  • فجر با این تماشاگران شایسته لیگ برتر است
  • تیم ملی فوتسال ایران فینالیست شد/ یک گام تا قهرمانی در قاره‌کهن
  • صعود گل‌گهر به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد
  • مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • رسمی: مهدی مهدوی خداحافظی کرد و مربی شد!
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • شوک بزرگ به تیم ملی؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند