Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:59:38 GMT

کاشت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۱۱۳۷

کاشت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در مازندران

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: در راستای طرح ایران سبز، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در مازندران کاشته شد.

حسن خیریانپور در آیین جشن روز درختکاری که در پارک جنگلی سی سنگان نوشهر برگزار شد، با اشاره به اجرای سه طرح بزرگ در مازندران در راستای افزایش سرانه فضای سبز استان اظهار کرد: یکی از این طرح ها زراعت چوب است که با تمام قوا در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیریانپور با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۶۷۰ هکتار زراعت چوب در استان مازندران انجام شد، افزود: به دلیل اینکه ۶۵ درصد نئوپان و صنایع سلولزی کشور در استان است و ۱۰ هزار نفر در این صنایع به طور مستقیم در مازندران مشغول بکار هستند تولید آن برای کشور و استان بسیار مهم است.

وی استمرار و حفظ این میزان اشتغال و تولید این صنایع را در گرو تامین مواد اولیه دانست و عنوان کرد: با طرح تنفس جنگل و جلوگیری از خروج ارز و قاچاق چوب ناگزیر به زراعت چوب هستیم که امسال ۲ هزار هکتار هدف گذاری شد که در انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران به طرح پویش ایران سبز اشاره کرد و گفت: این طرح طبق تاکید استاندار مازندران در حال انجام است و برای گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علامه حسن زاده آملی قرار است که نهضت درختکاری در حاشیه جاده های استان مازندران از رامسر تا گلوگاه اجرا شود.

خیریانپور به فعالیت فرمانداران، بخشداران، شهرداران، اعضای شوراهای شهر و روستا و دهیاران ۲۲ شهرستان جهت اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: با تشکیل گروه های واتساپی در کل استان در حال کنترل این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۸ کیلومتر از حاشیه جاده های اصلی استان پاکسازی و درختکاری شده است، تصریح کرد: برای اجرای سه طرح مهم استان، ۲ میلیون و ۳۰۰ اصله نهال کاشته شد که اغلب درختان جنگلی هیرکانی از گونه های بومی استان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در داخل شهرها و روستاها نیز شهرداران و دهیاران ۳۰۰ هزار اصله نهال نارنج، چنار و سایر درختان بومی کاشتند.

خیریانپور از کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال در غرب استان خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان کاشته شد.

وی تاکید کرد: همه اقدامات برای این است تا سرانه فضای سبز استان در بین سایر استان های کشور به بالای جدول برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نگهداری و حفاظت از این درختان را نیازمند مشارکت همه مردم دانست و افزود: برای حفظ و حراست از این درختان و آبیاری از آنها در فصل گرما برای هر شهرستان ۲ تانکر آب اجاره خواهد شد تا از فصل گرما عبور کنیم چراکه فرهنگ سازی برای حراست از این درختان بسیار مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کاشت نهال روز درختکاری هزار اصله نهال ۲ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم