Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@10:38:43 GMT

تصویب نرخ بهای باغ فدک در ایام نوروز

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۱۲۰۱

تصویب نرخ بهای باغ فدک در ایام نوروز

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک و دیگر مراکز اقامتی و تجمعی همچون حسینه‌ها و ورزشگاه‌ها به تصویب اعضای شورای شهر اصفهان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی صالحی در نشست خبری سی‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امروز سومین جلسه نشست خبری شورای اسلامی شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم روزهای شادی را پیش روی خود داشته باشید. امروز سی و سومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان برگزار شد که چندلایحه در دستور کار شورا قرار گرفت. 

وی پیرامون جزئیات لوایح مورد بررسی در جلسه علنی امروز بیان کرد: یکی از موارد مورد بررسی نرخ بهای خدمات دریافتی از اتباع خارجی بود که با پیشنهاد اداره کل امور اتباع خارجی استانداری اصفهان مطرح شد. نرخ‌ پیشنهادی وزارت کشور مشابه سال 1400 بدون افزایش اعلام شده بود. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: توضیحاتی که در مورد نحوه هزینه‌کرد آنها و میزان وصولشان در سال 1400 مطرح شده بود پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی، امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب رسید که از حدود 250 هزار تومان برای یک نفر تا عدد 350 هزار تومان برای خانواده‌های 6 نفر و بالاتر که عدد پیشنهادی وزارت کشور و استانداری اصفهان بود به تصویب اعضای شورای شهر رسید. 

وی با بیان آنکه مبلغ وصولی این عوارض در سال جاری تا پایان بهمن ماه حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان است، ادامه داد: این عدد، عدد قابل توجهی در سرجمع درآمدهای عوارض شهرداری نیست اما طبق روال قانونی باید این موضوع طی می‌شد. 

صالحی پیرامون تفاهم نامه شهرداری اصفهان و نیروی انتظامی استان اصفهان در رابطه با جابجایی کلانتری 24 از خیابان امیرکبیر به خیابان بهارستان که در طرح تعریض قرار گرفته بود عنوان کرد: این لایحه مورد بررسی قرار گرفت که به دنبال معوض ارائه شده به نیروی انتظامی و تعهد به ساخت شهرداری اصفهان این تفاهم به تصویب رسید. 

وی در مورد لایحه دو فوریتی ارسال شده به شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: پس از بحث و بررسی 2 فوریت این لایحه رأی آورد و با توجه به زمان باقی تا پایان سال برای فرایند تصویب این نرخ در فرمانداری، طرح به صورت دو فوریتی آمد که از پیش کار کارشناسی بر آن انجام شده بود و نرخ بهای خدمات در مجموعه باغ فدک و برخی دیگر از مراکز خدماتی اقامتی در شهر بررسی شد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص جزئیات نرخ بهای خدمات باغ فدک خاطر نشان کرد: اقامت 24 ساعته همراه با خودرو و چادرخوابی 50 هزارتومان، اقامت بدون شب خواب به عنوان هزینه پارکینگ از ساعت 7 صبح الی 17، 7 هزار تومان، ورود شهروندان اصفهانی بدون اقامت شبانه 5 هزار تومان، ورود موتور سیکلت 3 هزار تومان در صحن علنی امروز به تصویب رسید. 

وی افزود: پیرامون سایر مجموعه‌هایی که خدمات اقامتی به صورت چادرخواب و تجمعی چون حسینیه‌ها و ورزشگاه‌ها ارائه می‌دهند 35 هزار تومان برای هر شب اقامت خانوار در نظر گرفته شد. همه این موضوعات با لحاظ اینکه خانواده‌های تحت پوشش حمایت دستگاه‌ها و نهادها با تخفیف 50 درصدی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

صالحی پیرامون لایحه افزایش هزینه صدور اسناد حمل شامل بارنامه، باربرگ و امثال آن اظهار داشت: با توجه به رویکردی افزایش بازدارندگی برای ورود خودروهای آلاینده و سنگین به حریم شهر اصفهان، تعرفه 1800تومان برای خودرو سبک، 2هزار و 500 تومان برای کامیونت نوع اول، 3 هزار و 200 تومان برای کامیونت نوع دوم در نظر گرفته شد. 

وی افزود: همچنین عدد 4 هزار تومان برای کامیون و 5 هزارتومان برای بونکرها به موجب وجود تفاوت در آلایندگی با لحاظ کردن 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده و به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید. 

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا شورای اسلامی اصفهان شورای اسلامی شهر شادی شورای شهر جلسه علنی وزارت کشور صحن علنی اعضای شورای شهرداری استان اصفهان نیروی انتظامی کارشناسی خودرو پوشش مالیات بر ارزش افزوده شورای شهر اصفهان باغ فدک اصفهان شورای اسلامی شهر اصفهان هزار تومان نرخ بهای خدمات علنی شورای جلسه علنی باغ فدک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت