Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان فارس گفت: ورزش باید با هدف توانمندسازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما به عنوان یک ابزار موثر و کارآمد با توجه به همه اقشار جامعه و بخصوص برای معلولین در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس حمید آذرمی در نشست هم اندیشی هیات ورزش های نابینان و کم بینایان فارس با ورزشکاران خاطرنشان کرد: درحالی استعدادهای خوبی در نابینایان و کم بینایان داریم که متاسفانه در جامعه زیرساخت‌ها برای حضور آنها میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار نابینا و کم بینا در استان فارس داریم که تنها ۲۵۰ نفر آن  ورزشکار است، ابراز کرد: این عدد بسیار کم است , باید هم در ورزش حرفه ای و هم ورزش های همگانی در راستای فرهنگ سازی تلاش شود که افراد نابینا و کم بینا از طریق ورزش در عرصه های اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کنند. آذرمی با اشاره به ضرورت حمایت وزارت ورزش و جوانان، مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری در امر ورزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در واقع باید هیئت ورزش های نابینان و کم بینایان را به عنوان پل ارتباطی و بازوی خودشان بدانند و از ورزش حمایت و پشتوانه سازی کنند تا بتوانیم حضور این عزیزان را در جامعه از کانال ورزش  فراهم کنیم. وی با بیان اینکه باید تلاش شود که جمعیت ۲۵۰ نفری ورزشکار نابینایان استان فارس را طی چند سال آینده به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر افزایش دهیم، یادآور شد: در حال حاضر ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در ۸ رشته ورزشی از جمله فوتبال، گلبال، شنا، دوومیدانی، پاورلیفتینگ و شطرنج فعالیت می‌کنند و افتخارات خوبی را کسب کرده اند. در این نشست مدیرعامل موسسه فرهنگی، آموزشی عصر طلایی رشد کودک(عطرک) نیز از امضای تفاهم نامه همکاری این موسسه با هیئت ورزش‌های کم بینایان و نابینایان استان فارس خبر داد و گفت: درواقع این همکاری برای موسسه عطرک افتخاری است و در این تفاهمنامه انچه که رسالت موسسه ما از حیث کمک به این قشر است را محقق می کند. موسسه عطرک با هدف فعالیت آموزشی و فرهنگی فعالیت دارد اما حضور در عرصه ورزشی را از  وظایف خود می داند. مسعود زاده باقری گفت: یکی از کارهایی که در حوزه ورزش انجام داده ایم  حمایت از مخصوص ورزش بانوان بوده است و اکنون  تیم فوتسال بانوان را  راه اندازی کرده ایم. وی با اشاره به حمایت از ورزشکاران برای مسابقات کشوری گفت: در بحث ورزش دو میدانی استان فارس  ورزشکاران مطرحی دارد که مقام جهانی و کشوری را دارا هستند. به گفته زاده باقری نابینایان و کم بینایان در واقع یک برش خاصی از جمعیت جامعه محسوب می‌شوند  که در بین آنها قهرمان ملی و بین المللی حضور دارند. وی افزود: همین موضوع انگیزه‌ ما را دو چندان کرده است که ما بیشتر بتواینم از آن ها حمایت کنیم. مدیرعامل موسسه عطرک خاطرنشان کرد:  حمایت های معنوی و  مالی از آمادگی برای مسابقات کشوری و آسیایی و پارا المپیک در پیش خواهیم داشت و همچنین موسسه ما یکی از کارهایی را که جزو برکت کار خود می داند حمایت از تمام کودکان بی بضاعتی است که در سطح استان فارس وجود دارند. به گفته زاده باقری با معرفی این کودکان از سوی نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد آموزش را از صفر تا صد رایگان دریافت می کنند  و  تمام شیرخوارگاه های سطح کشور تحت پوشش موسسه آموزش های آی مت و آموزش‌های مفاهیم پایه ریاضیات قرار داده ایم. 
 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نابینایان کم بینایان نابینا و کم استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی، همچنین با حضور علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی امروز جمعه هفتم اردیبهشت سال جاری ماه در سالن بین المللی اجلاس سران برگزار شد.

در این رویداد که همزمان با اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شده است و تا روز دهم اردیبهشت ادامه دارد، سهیلا مرادی بیدهندی، معاون تحقیقات و فناوری، رایناک قادری سرپرست روابط بین‌الملل و مسئولانی از مدیریت بازرگانی موسسه رازی نیز دکتر اسحاقی را همراهی کردند.

مسئولان موسسه رازی در حاشیه این همایش، با محمد جواد همت پناه، رئیس اداره اطلاعات و آمار اقتصادی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که این دفتر همکاری‌هایی موثر در برقراری ارتباط بین موسسه رازی و کشور‌های قاره آفریقا داشت، به بررسی زمینه‌های توسعه روابط دو طرفه با کشور‌های آفریقایی پرداختند.

بر اساس این گزارش، رئیس و مسئولان موسسه رازی در راستای افزایش تعاملات و صدور محصولات و فراورده‌های بیولوژیک موسسه رازی به کشور‌های افریقایی -به ویژه کشور‌هایی که سال گذشته در دوره‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی ساخت واکسن‌های موسسه رازی شرکت کردند- و همچنین مذاکره و بسترسازی برای صادرات محصولات رازی به این کشورها، حضور یافتند.

همچنین روز شنبه ۸ اردیبهشت نیز ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۲۴) گشایش خواهد یافت که شرکت‌کنندگانی از ۸۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند و موسسه رازی در این نمایشگاه با برپایی غرفه‌ای به مساحت ۱۴۰ مترمربع و ارائه دستاورد‌های خود در طول یک قرن فعالیت در عرصه تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک، حضوری فعال و پررنگ خواهد داشت.

گفتنی است؛ ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، موسوم به (IRANEXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱، از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدید کنندگان محترم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند