Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه پانزدهم اسفندماه) با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در دومین مسابقه تیم‌های پیکان تهران و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به مصاف هم رفتند و شاگردان پیمان اکبری در تیم پیکان سه بر یک به پیروزی رسیدند تا با دو برد متوالی برابر نماینده اصفهان به دیدار نهایی راه یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم فولاد مبارکه سپاهان در ست دوم این مسابقه 25 بر 21 به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 22 و 25 بر 17نتیجه را به پیکان واگذار کرد تا به رتبه سوم مشترک لیگ برتر سال 1400 اکتفا کند.

مسعود یزدان‌پناه و بهروز جعفری ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 161 دقیقه طول کشید. البته این مسابقه در ست دوم به دلیل قطعی برق مجموعه ورزشی آزادی تهران 40 دقیقه متوقف بود. مسعود ذوقی، علیرضا قریب و محمدرضا درفش کاویان نیز داوران اول، دوم و ویدئوچک این دیدار بودند.

دو تیم پیکان و سپاهان که در مرحله مقدماتی دو بازی داشتند و هر کدام یک برد به دست آوردند، در مرحله نیمه نهایی نیز دو بار به مصاف هم رفتند و پیکانی‌ها موفق به شکست صدرنشین مرحله گروهی شدند تا در مجموع سه بار در سال جاری این تیم را شکست داده باشند.

تیم والیبال پیکان تهران که با 19 مدال از جمله 12 مقام قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر مردان است، در دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی نیز موفق به شکست فولاد مبارکه سپاهان شد تا بعد از پنج سال از آخرین حضورش در دیدار نهایی، دوباره فینالیست این رقابت‌ها شود.

دو تیم پیکان و سپاهان با کسب دو پیروی متوالی مقابل شهرداری ارومیه و پاس گرگان در مرحله نخست پلی‌آف راهی مرحله نیمه‌نهایی شده بودند. در اولین مسابقه امروز نیز تیم مقاومت شهداب یزد سه بر یک فولاد سیرجان ایرانیان را شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد تا دو تیم فولادی لیگ برتر به رتبه سومی این رقابت‌ها اکتفا کرده باشند و پیکان و شهداب در دیدار نهایی به مصاف یکدیگر بروند.

تیم فولاد مبارکه سپاهان سال گذشته نیز به همراه لبنیات هراز آمل در سکوی سوم لیگ برتر ایستاد. فینال لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه در روزهای 22، 24 و 26 اسفندماه پیگیری خواهد شد.

درخشش غفور مانع شکست سپاهان نشد

امیر غفور از تیم سپاهان با کسب 31 پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را به دست آورد. در تیم پیکان نیز پوریا یلی با کسب 18 امتیاز، بهترین بازیکن بود.

تیم پیکان در مجموع ست‌های این مسابقه 96 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 51 پوئن در حمله، 12 امتیاز در دفاع، هفت پوئن سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم فولاد سپاهان بود.

نماینده اصفهان نیز در این مسابقه در مجموع 82 امتیاز کسب کرد که شامل 50 امتیاز حمله، 6 دفاع، یک پوئن سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم پیکان بود.

محمدی‌راد: قول قهرمانی داده بودم، اما نشد/ خودم را مقصر می‌دانم

رحمان محمدی‌راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان پس از این شکست اظهار داشت: به تیم پیکان تبریک می‌گویم و آنها مستحق پیروزی بودند. ماکیفیت بهتری  نسبت به بازی قبل داشتیم، اما برای بردن پیکان کافی نبود. به بازیکنان و مجموعه سپاهان خسته نباشید می‌گویم. از مدیران باشگاه هم تشکر می‌کنم که امکانات را برای ما فراهم کردند تا امسال در لیگ باشیم. از همه عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: من قول قهرمانی داده بودم و امشب شکست خوردم و مقصر اصلی خودم بودم. برای برنده شدن در نیمه‌نهایی باید کیفیت اصلی داشته باشیم. بازیکنان جنگیدند و مقصر اصلی من بودم و از همه عذرخواهی می‌کنم. تمام شرایط را فراهم کرده بودیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. احساس می‌کنم تفکراتم و تاکتیکی که انتخاب کرده بودم مناسب این بازی نبود. خودم را مقصر می‌دانم.

سرمربی تیم والیبال سپاهان درمورد برنامه خودش و باشگاه سپاهان برای فصل آینده، گفت: حضور سپاهان در لیگ سال آینده قطعی است و به نظرم این باشگاه بزرگترین باشگاه ایران است. افتخار می‌کنم که 3 سال در این مجموعه کار کردم. از مسئولان باشگاه تشکر می‌کنم که به برنامه‌های من احترام گذاشتند. خوشحالم که منابع انسانی و مالی برای قهرمانی در لیگ برتر در سپاهان وجود دارد. سپاهان وقتی در صنعت حرف اول را می‌زند در ورزش هم باید حرف اول را بزند.

اکبری: خدا عاقبت‌مان را ختم به خیر کرد

پیمان اکبری، سرمربی تیم والیبال پیکان هم پس از پیروزی تیمش و صعود به فینال اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که لطفش شامل حال ما شد. از باشگردانم تشکر می‌کنم که دو بازی خیلی خوب به نمایش گذاشتند. سپاهان از نظر من تیمی بسیار ارزشمند و خوب است که بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد. آنها امسال خیلی خوب زحمت کشیدند و از خوب‌های لیگ بودند، اما در این مرحله یکی از ما باید حذف می‌شد.

وی ادامه داد: امروز بازی سخت‌تری نسبت به قبل در پیش داشتیم، چون سپاهان چیزی برای از دست دادن نداشت. در لحظات حساس شاگردانم همان چیزی بودند که توقع داشتم. در ست دوم که باختیم هم سپاهان به ما اجازه بازی نداد، اما در ادامه شرایط نرمال شد و با تمرکز توانستیم به پیروزی برسیم. برنامه‌های کادر فنی به خوبی در زمین پیاده شد. از امین شاکری، آنالیزور خوب‌مان هم به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم والیبال پیکان درمورد شرایط مالی این تیم در فصل جاری و اتفاقاتی که برایش رخ داد، خاطرنشان کرد: دوست ندارم درمورد بودجه صحبت کنم، اما از قدیم می‌گویند خدا آخر و عاقبت‌مان را ختم به خیر کند که این اتفاق برای ما افتاد. امسال خیلی سختی کشیدیم و تا هفته‌های هشتم و نهم مشکلات زیادی داشتیم، اما همیشه یک موضوع برای ما مشخص بود و آن هم عملکرد خوب مقابل تیم‌های قدرتمند بود. زمان زیادی برای ریکاوری نداشتیم ودر مجموع لطف خدا شامل حال ما شد و توانستیم به فینال برسیم. پیکان سال گذشته دهم شده بود و می‌دانستیم که کار سختی داریم. همیشه به شاگردانم گفتم برای قهرمانی بجنگند و خوشبختانه توانستیم خودمان را ثابت کنیم و به جمع مدعیان بازگردیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر والیبال تیم والیبال سپاهان تیم والیبال پیکان پیمان اکبری رحمان محمدی راد فولاد مبارکه سپاهان سرمربی تیم والیبال مرحله نیمه نهایی دیدار نهایی تشکر می کنم تیم پیکان تیم فولاد لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به وقت ایران مقابل تیم ملی قرقیزستان قرار گرفت که در نهایت این دیدار با برتری ۶ بر یک تیم ملی فوتسال ایران به پایان رسید.

تیم ملی قرقیزستان با شگفتی‌سازی موفق شد به این مرحله صعود کند. قرقیز‌ها در گروه C این رقابت‌ها بالاتر از تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی و با تفاضل گل کمتر نسبت به تاجیکستان به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. در مقابل تیم ملی ایران در گروه D این رقابت‌ها موفق شد با با اقتدار به عنوان صدرنشین بالاتر از تیم‌های افغانستان، کویت و بحرین پا به این مرحله بگذارد.

بهروز عظیمی خیلی زود با ضربه‌ای تماشایی گل اول را به ثمر رساند. در ادامه امانبائف در اولین موقعیت جدی قرقیزستان دروازه ایران را باز کرد. حملات تیم ملی فوتسال ایران ادامه داشت و سالار آقاپور از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی گل دوم را به ثمر رساند و نیمه اول با برتری ۲ بر یک ایران به پایان رسید.

در ابتدا نیمه دوم روی یک ضد حمله سعید احمدعباسی موفق شد روی پاس علی اصغر حسن‌زاده با یک ضربه بغل‌پا دروازه قرقیزستان را برای سومین‌بار باز کند و هفتمین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند تا جایگاهش در صدر جدول گلزنان تثبیت شود.

یک بار دیگر کاپیتان حسن‌زاده با یک پاس در عرض تماشایی مهدی کریمی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با عبور توپ از بین پا‌های دروازه‌بان قرقیزستان گل چهارم را به نام خود ثبت کرد. در ادامه مهدی کریمی موفق شد روی حرکت تماشایی و پاس سالار آقاپور با یک چرخش و ضربه تماشایی گل پنجم ایران را به ثمر برساند و در این دیدار دبل کند.

درخشش مهدی کریمی ادامه‌دار بود و موفق شد یک پربه خطا پنالتی را برای ایران کسب کند، علی‌اصغر حسن‌زاده کاپیتان ایران پشت ضربه قرار گرفت و با یک ضربه فوق‌العاده دروازه‌بان قرقیزستان را فریب داد و یکی از بهترین گل‌های این رقابت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

با این نتیجه تیم ملی فوتسال ایران موفق شد ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز کسب کند. ملی‌پوشان ایران باید در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار ازبکستان و ویتنام قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت
  • تصمیم عجیب مورایس درباره آقای گل لیگ برتر
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • نویدکیا: تلاش می‌کنیم از این مرحله عبور کنیم
  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • امروز بگو و بخند، فردا جنگ و جدل!
  • لیگ ملت‌ها: ۲۹ ستاره منتخب پرافتخارترین تیم جهان
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • محرومیت تماشاگران شمس آذر قزوین مقابل پیکان
  • صعود تیم ملی فوتسال به جام‌جهانی با عبور از قرقیزستان