Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی با هوشیاری پلیس آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس آباده حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "شیراز-اصفهان" در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، ماموران در بازرسی از این اتوبوس‌ها ۴۶ عدد سپر و چراغ خودرو، ۴ هزار و ۶۰۰ بسته انواع قهوه، ۹۶ جفت کفش، ۹ دستگاه ستاپ باکس اندروید با تجهیزات کامل و ۲ دستگاه اسپیکر خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده ارزش اموال مکشوفه  را ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: در این خصوص ۳ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه می‌باشد و مبارزه با این پدیده یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با آن به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

کشف زمین خواری ۲۰ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف زمین خواری ۲ هکتاری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در پی شکایت نماینده منابع طبیعی شهرستان کوه‌چنار مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۲ هکتار واقع در یکی از محله‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران به همراه نماینده منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۲ هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف و به بیت المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و از شهروندان خواستند در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۵ هزار نخ سیگار قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۳۵ هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پاسگاه انتظامی "فهلیان" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نورآباد-رستم" به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۳۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف شد و در این خصوص راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق سیم و کابل برق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری سارق سیم و کابل برق با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گفته او، مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق را شناسایی و وی را حین سرقت دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد و این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

لاستیک‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی خرامه از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۶۵ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی گفت: ماموران انتظامی خرامه حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را توقیف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۶۲ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خرامه گفت: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت خودرو پاژن در شیراز و کشف در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه پاژن سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

به گفته او، ماموران پاسگاه انتظامی "اکبر‌آباد" حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پاژن مشکی رنگ که بصورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد و تلاش برای دستگیری سارق متواری ادامه دارد.

پلمب صنوف متخلف توسط اداره نظارت بر اماکن

فرمانده انتظامی پاسارگاد از پملب ۷ واحد صنفی متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: با توجه به روز‌های پایانی سال و تشدید نظارت و برخورد با صنوف متخلف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ابتدای اسفندماه سال جاری از ۶۵ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

او با بیان اینکه در این بازدید‌ها ۷ واحد متخلف پلمب و به ۲۰ واحد دیگر اخطاریه صادر شد، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در راستای گسترش امنیت و آرامش شهروندان طی یک ماه اخیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در راستای پاسخگویی به مطالبات شهروندان و مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، ماموران انتظامی "جهرم" طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را به مدت یک ماه با بهره گیری از حداکثر توان اجرا کردند.

به گفته او، در این طرح مأموران انتظامی موفق شدند ۱۳۰ دستگاه وسایط نقلیه که تخلفاتی از قبیل ایجاد مزاحمت برای مردم، دور دور، صدای ناهنجار، همراه نداشتن مدارک و پلاک مخدوش داشت را توقیف و روانه پارکینگ کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم گفت: کشف ۷۲ فقره سرقت و دستگیری ۴۱ سارق، کشف ۵ خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری و جمع آوری ۲۳ قاچاقچی، خرده فروش و معتاد و کشف ۶ کیلو و ۴۶۸ گرم تریاک، ۱۰ کیلو و ۷۵۲ گرم هروئین و ۲۴۸ گرم شیشه از دیگر دستاورد‌های مهم اجرای این طرح بود.

رئیس پلیس جهرم گفت: برخورد با مخلان نظم و امنیت در چارچوب و ساختار قانونی اولویت مهم پلیس در این شهرستان است و هدف از اجرای این طرح‌ها افزایش احساس امنیت در بین شهروندان می‌باشد و از مردم درخواست می‌شود با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

توصیه‌‎های پلیس اقلید به جهت پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی اقلید گفت: با جدی گرفتن توصیه‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت منزل، هم از یک بحران روحی شدید در خانواده خود جلوگیری کرده و هم نقش غیر قابل انکار را در افزایش امنیت جامعه به خوبی ایفا کنید.

سرهنگ مرادصارمی گفت: سرقت یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است و هرکس ممکن است قربانی یک سرقت شود؛ به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشید.

او گفت: بروزهرگونه سرقتی از شما، آرامش خاطرتان را تا مدت‌ها از بین می‌برد و باور کنیم که رعایت نکات ذیل می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالمان به ما کمک کرده و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

۱-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنید.
۲-از باز کردن درب به روی افراد ناشناس خصوصاً به هنگام شب خودداری کرده و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.
۳-نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره پلاک و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ اطلاع دهید.
۴-چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید و آن را مجهز به آیفون تصویری کنید.
۵-تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری و برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، کلیه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و پاسیو حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.
۶-پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز و هنگام خروج از منزل تنها به قفل نمودن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه در‌های داخلی ساختمان اعم از پشت بام، هال، اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام و حیاط خلوت را قفل کنید.
۷-در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب ورودی را تعویض و کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.
۸-از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری و همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل جای نگذارید.
۹-برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح در صورت عدم امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.
۱۰-از قرار دادن چهار پایه، نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری و حتی الامکان درب‌های ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار دهنده مجهز کنید.
۱۱-در مواقع خالی بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ یک اتاق به مدت طولانی و مستمر خودداری و حتی المقدور از کلید‌های زمان دار خودکار استفاده کرده یا اینکه از همسایگان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهید که روشنایی داخل منزل را در هنگام شب تغییر دهند.
۱۲-در صورت وقوع هرگونه سرقت و یا موارد مشکوک آن را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی فرمانده انتظامی شهرستان سیم و کابل برق میلیون ریال ریال برآورد زمین خواری ۲۰ میلیارد گفته او مشکوک و آن فقره سرقت کوه چنار منزل خود او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد

کیفرخواست رشوه گیری و پولشویی بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان یزد صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از دادستانی استان یزد، کیفر خواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان درباره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۳ عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پول شویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پول شویی، دستور قضائی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان یزد ارسال شد و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها، به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پول شویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه نیز صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده‌اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده‌اند و بدین شیوه مرتکب بزه پول شویی شده‌اند.

شناسایی و برخورد با این گروه با شکایت سازمان صمت یزد آغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان یزد در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود می‌باشد.

کد خبر 747868

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود