Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:18:00 GMT

پاسداری ریشه در قیام عاشورا دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۲۰۱

پاسداری ریشه در قیام عاشورا دارد

سردار یدالله بوعلی در صحن علنی شورای شهر شیراز با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت شهدای استان فارس گفت: هر چه زمان پیش می‌رود به وعده‌هایی که امام راحل و رهبری دادند، بیشتر پی می‌بریم  و آثار تدابیر امام راحل و رهبری و قطره قطره خون شهدا را نیز می‌بینیم.  

او گفت: آنچه در طول دوران انقلاب اسلامی رخ داد بخش عمده‌ای برخلاف برآورد دنیای کفر بود و ما امروز به واسطه باور و اعتقادی که همه دوستداران انقلاب اسلامی داشتند، امروز به مرحله‌ای رسیدیم که خلاف انتظار دنیا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: اعتقاد و باور فراتر از امکانات مادی اثرگذار است و هر چه تجهیزات لازم و کافی باشد باید با باور قلبی همراه باشد تا تاثیرگذاری خود را نشان دهد.  

سردار بوعلی گفت: امروز ارتش‌های کلاسیک چه از جهت کثرت تجهیزات و کثرت نفرات مقابل کسانی که با باور خود مقاومت می‌کنند، عاجز ماندند  و این امر در منطقه خاورمیانه بیشتر ملموس است.  

او گفت: شهدای ما در دوران دفاع مقدس با عنوان یک الگو این روحیه را به دنیا صادر کردند چرا که پاسداری یک فرهنگ است که ریشه در قیام عاشورا دارد و یکی از دلایل نامگذاری این روز این است که همه حرکت و جهت‌گیری در مسیر امام حسین (ع) باشد.  

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: اگر سپاه با عنوان یک ساختار قوی و مقتدر قادر است از تمامیت ارضی این کشور به صورت قاطع دفاع کند و فراتر از جغرافیای خودش اعمال قدرت کند،  براساس همان باور و اعتقاد است.  

سردار بوعلی گفت: امروز تنها بخشی از توانمندی‌های خود را نشان دادیم که همین بخش نیز دشمن را به تحیر و عجز درآورده است.

به گفته او، سپاه پاسداران ظرفیت‌ها و دستاورد‌های خیلی بیشتری از آنچه نشان می‌دهد، دارد. امروز دشمن نه تنها اذعان به اقتدار نیرو‌های مسلح می‌کنند بلکه جرات ندارند که بخواهند اقدام عملی کنند یا ضربه بزنند.  

این مقام مسئول گفت: درخواستم از شورای شهر این است که نگاه به مجموعه سپاه یک نگاه هم افزا باشد تا ظرفیت سپاه به کمک مجموعه شهر بیاید و  می‌توان از امکانات سپاه برای کمک به شهرداری و شورای شهر استفاده شود که در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری می‌توان این همکاری را گسترش داد.  

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در ۳۱ نقطه شهر به نوعی کمک به مدیریت شهری است تا گره از مشکلات مردم باز شود که در این راستا شورای شهر نیز مطالبه کند و شهردار شیراز حضور فعال‌تری داشته باشند تا مردم حس کنند که تغییر در مدیریت شهر رخ داده است.  

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه فجر فارس شورای شهر شیراز استان فارس گفت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد:‌ ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

بنابر گزارش ایسنا، به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد:‌ اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشورهای پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشورهای پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت های منطقه است که می بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه های آن باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901502

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟