Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:20:02 GMT

تو خادم این خاندان هستی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۲۳۴

تو خادم این خاندان هستی

ایسنا/قم استاد اخلاق جامعه الزهرا (س) گفت: حضرت عباس (ع) هیچ‌گاه اماما حسن (ع) و امام حسین (ع) را برادر خطاب نمی‌کردند؛ زیرا ام‌البنین به ایشان آموخته بود که آن‌ها فرزندان حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) هستند و تو خادم این خاندان هستی و فکر نکن که سطح برادری با آن‌ها داری.

طاهره حیدری مجد، استاد اخلاق جامعه الزهرا (س)، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک ولادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) عنوان کرد: حضرت عباس (ع) در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری به دنیا آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دستگاه خلافت الهی هیچ چیزی تصادفی واقع نمی‌شود و خداوند همه امور را حساب شده و دقیق آفریده است به همین خاطر ولادت امام حسین (ع) در سوم شعبان و ولادت برادرشان، حضرت عباس (ع)، در چهارم شعبان را هم نمی‌توانیم تصادفی بدانیم.

وی با اشاره به حضور تأثیر گذار و مهم حضرت عباس (ع) در کنار امام حسین (ع) به ویژه در حادثه کربلا، گفت: زندگی حضرت عباس (ع) را می‌توان در چهار مبحث حضرت عباس (ع) در دامن مادر، حضرت عباس (ع) در دانشگاه تربیتی امیرالمؤمنین (ع)، حضرت عباس (ع) در خدمت امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و حضرت عباس (ع) در میدان نبرد بررسی کرد.

حیدری مجد در رابطه با دوره اول اظهار کرد: مادر حضرت عباس یعنی ام‌البنین، زنی مؤدب به آداب اخلاقی و احترام کننده بسیار زیاد به حضرت زهرا (س) و فرزندان ایشان بود.

وی با تأکید بر اینکه اطاعت محض از امامت و ولایت امام زمان، بزرگ‌ترین درسی بود که حضرت عباس (ع) در دامان مادر یاد گرفت، گفت: حضرت عباس (ع) این اطاعت را هم در زمان حضرت علی (ع) و هم در زمان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) داشتند.

استاد اخلاق جامعه الزهرا (س)، ادامه داد: قبل از روز عاشورا امان‌نامه‌های زیادی برای حضرت عباس (ع) و برادرانشان ارسال می‌شود؛ اما ایشان سخت‌ترین شرایط زندگی را انتخاب می‌کنند و از ولایت و امامت جدا نمی‌شوند که این یکی از بزرگ‌ترین درس‌های مکتب ام‌البنین برای فرزندش بود.

وی افزود: بزرگ‌ترین درسی که حضرت عباس برای جامعه و نسل جوان دارند متعهد شدن به ولایت و تا پای جان در امر ولایت و رهبری ایستادن است که باید به طور ویژه باید به آن پرداخت؛ زیرا امروزه بعد از مدت‌های طولانی به جامعه شیعه رسیدیم.

حیدری مجد با تأکید بر اینکه امروزه باید نسل جوان از مکتب حضرت عباس (ع) این درس را بگیرد، گفت: برخی جوانان توجه زیادی به غرب و شرق دارند در حالی که دشمنان با تمام قوا برنامه‌هایی برای جوان‌های ما ریخته‌اند که چیزی جز نابودی جوانان ما و از بین بردن اهداف بلند انسانیت که مکتب اسلام برای آن‌ها در نظر گرفته، نیست.

وی ادامه داد: جوانان به ‌راحتی جامعه ولایی و حکومت ولایت‌فقیه را رها می‌کنند و به دامن دشمن پناه می‌برند در صورتی که امروزه اگر در این جامعه زندگی کنند خطرات و سختی‌هایی که آن روز برای حضرت عباس (ع) برادرانشان بود برای جوانان ما رخ نمی‌دهد.

استاد اخلاق جامعه الزهرا (س) تأکید کرد: در پای ولایت‌فقیه و امامت ماندن و متعهد شدن به ارزش‌هایی که خداوند در مسیر کمال ما قرار داده است یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی حضرت عباس (ع) است.

وی در رابطه با بخش دوم زندگی حضرت عباس (ع) عنوان کرد: شجاعت، شهامت و عظمت روحی چیزی بود که ایشان در عصر امام علی (ع) و در دانشگاه ولایت و امامت از حضرت علی (ع) آموختند؛ اگر چه سن ایشان حدود ۱۵ سال بود اما در جنگ صفین که یکی از مهم‌ترین جنگ‌های حضرت علی (ع) است می‌بینم که رشادت‌های بسیاری نشان می‌دهند.

حیدری مجد در رابطه با بخش سوم زندگی این حضرت ابوالفضل گفت: حضرت عباس بعد از شهادت پدرشان، ۱۰ سال در خدمت امام حسن و ۱۰ در خدمت امام حسین (ع) بودند و نقل شده است که ۱۰ سال دربان امام حسن (ع) بودند و هر کسی که می‌خواست با امام حسن (ع) ملاقاتی داشته باشد اول ایشان را ملاقات می‌کرد و ایشان واسطه بین مردم و امام حسن (ع) بودند.

وی ادامه داد: در ۱۰ سال امام حسین (ع) نیز همین‌گونه بودند و هیچ‌گاه آن‌ها را برادر خطاب نمی‌کردند؛ زیرا ام‌البنین به ایشان آموخته بود که آن‌ها فرزندان حضرت زهرا (س) و امیرالمؤمنین (ع) هستند و تو خادم این خاندان هستی و فکر نکن که سطح برادری با آن‌ها داری.

استاد اخلاق جامعه الزهرا (س) با بیان اینکه شهید حججی‌ها و قاسم سلیمانی‌ها کسانی هستند که مهم‌ترین ویژگی‌شان بصیر فاطمی است، تصریح کرد: بصیرت فاطمی به معنای متعهد و پای بند شدن تا پای جان به امر ولایت است.

وی با اشاره به اینکه امروزه نیز مادران باید رسم و سلوک حضرت عباس (ع) را به فرزندانشان آموزش دهند، گفت: قاسم سلیمانی ولایت مدار و متعهد به ولایت فقیه بود که این‌ها ویژگی‌ بارز حضرت عباس (ع) است که تا پای شهادت نیز به آن پایبند بودند همان‌گونه که حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) رفتار کردند و اولین شهیده راه ولایت و امامت شدند.

حیدری مجد با اشاره به عبارت یا عبد الصالح در زیارت‌نامه حضرت عباس (ع) گفت: عبد صالح مصداق همه آیاتی است که در آن یاایها الذین آمنو و عملوا صالحات گفته است و برای بررسی شخصیت ایشان باید تفسیر همه این آیات را بخوانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ولادت حضرت عباس ع منطقه قم حضرت زهرا حضرت عباس امام حسین ام البنین امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، هادی محمودنژاد اظهار داشت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 وی افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

 وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای 3 هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

 محمودنژاد تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • انتخاب صدیقه خادم به عنوان نایب رئیس بانوان فدراسیون کبدی
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق