Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@04:32:09 GMT

رویکرد دوگانه غرب در قبال اوکراین و یمن

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۵۵۹

نگاه غرب به جنگ اوکراین که تنها چندین روز از آغاز آن می‌گذرد، بسیار متفاوت از نگاه آن به جنگ‌های چندین ساله در کشور‌هایی مانند یمن و افغانستان است.

خبرگزاری میزان - درک غرب از جنگ در اوکراین به عنوان «بزرگترین جنگ در اروپا پس از جنگ جهانی دوم»، و ماهیت فوری واکنش سیاستی به آن، به شدت زیربنای نژادی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «پولیتیکو»، به عنوان مثال، «چارلی داگاتا»، خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس»، که هفته گذشته پناهندگان «متمدن» اوکراینی را با پناهندگانی که از «مکان‌هایی، با احترام کامل، مانند عراق و افغانستان» آمده‌اند، مقایسه کرد.

پس از یک اعتراض، پس از اینکه اظهارات مشابهی توسط سایر خبرنگاران سفیدپوست نیز منتشر شد، «داگاتا» عذرخواهی کرد، اما حققیقت این است که این امر به نحوه صحبت وی مربوط نمی‌شود.

به نظر می‌رسد واکنشی که کشور‌های اروپایی در روز‌های اخیر از خود نشان داده‎اند حاکی از درک مشابهی است؛ در سال ۲۰۱۵، یک میلیون پناهنده از خاورمیانه در کشور‌هایی مانند مجارستان، دانمارک و انگلیس مورد آزار و اذیت قرار گرفتند که تعداد آن‌ها «ناپایدار» ارزیابی می‌شود.

اکنون اروپا تنها در یک هفته در‌ها را به روی تعداد مشابهی از پناهجویان اوکراینی باز کرده است؛ دانمارک حتی مشتاق بود اعلام کند که «قانون جواهرات» بحث برانگیز خود را که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا اشیای قیمتی را از مهاجران به منظور پرداخت هزینه اقامت آن‌ها مصادره کند، در مورد پناهندگان اوکراینی اعمال نخواهد کرد.

برای شروع، مقیاس فاجعه اوکراین، آن را در میان درگیری‌های اخیر منحصر به فرد نمی‌کند؛ درگیری اوکراین هنوز با آنچه که می‌تواند یک جنگ خونین و اشغال حیرت انگیز توصیف شود فاصله بسیار زیادی دارد؛ جنگی که قربانیان آن به ده‌ها هزار نفر و یک رقم شوک برانگیز رسیده باشد.

بیشتر بخوانید: فراموشی جنگ یمن و انعکاس بحران اوکراین در جریان رسانه ای غرب زندگی یمنی‌ها زیر سایه بمباران‌های سعودی

اما به همان اندازه تکان دهنده است که بیش از ۳۷۷ هزار یمنی، جان خود را از دست داده‎اند.

جنگ آمریگا در عراق نیز به ذهن متبادر می‌شود؛ بر اساس مطالعات صورت گرفته بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر، جان خود را از دست داده اند.

استدلال‌هایی که عملیات نظامی روسیه را به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد «غرب‌گرا» نشان می‌دهند که اوکراین را از برخی «کشور‌های جهان سومی» متمایز می‌کند، نیز ناقص است.

در نهایت، منحصر به فرد دیدن این جنگ به دلیل موقعیت جغرافیایی اوکراین نیز غیر قابل قبول است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن اوکراین اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین یمن اوکراین اتحادیه اروپا حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!

دریافت 10 MB

"به CCN و همکارانم پیشنهاد می‌کنم به غزه نگاه کرده و کودکانی که دست‌ها و پاهای خود را از دست داده‌اند، نشان دهند."

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • خیزش دانشگاهیان آمریکایی؛ چالشی برای سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر
  • قیمت جدید مدل‌های مختلف پیکان اعلام شد/ جدول قیمت
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است