Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تعداد کم مسافران مانع از اختصاص اتوبوس از استان سمنان به مشهد مقدس می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سمنان استان هم‌مرز با خراسان و مضجع شریف حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) است، همین ویژگی سبب شده است سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از سراسر کشور از محورهای مواصلاتی استان سمنان در حال تردد به سمت مشهد مقدس باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم نیازمند توجه به خدمات‌رسانی هر چه‌بهتر در حوزه راه و ترابری از یک‌سو و احداث مجتمع‌های بین‌راهی و توجه به بهسازی مساجد و استراحتگاه‌های بین‌راهی برای ارائه خدمات به مسافران و زائران این مسیر پرتردد به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و ایجاد سفری امن و ایمن برای مردم و رانندگان است.

اما در کنار فراهم‌سازی این زیرساخت‌های مهم و حیاتی باید مسئولان امر به خواسته‌ها و مطالبات مردم سطح استان سمنان نظیر فراهم کردن خدمات و امکانات در حوزه مسافربری اعم از ریلی و اتوبوسی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بر اساس آنچه مسئولان امر نیز می‌گویند از مبدأ ایستگاه‌های استانی به سمت مشهد مقدس هیچ اتوبوس مسافربری وجود ندارد و همین امر سبب گلایه‌مندی شهروندان هم استانی شده است. همچنان که یکی از شهروندان شاهرودی عنوان می‌کند: از ترمینال شهرستان شاهرود روزانه حتی یک اتوبوس هم به مقصد مشهد مقدس وجود ندارد.این شهروند همچنین سؤالش این است که چرا نباید از مبدأ استانی اتوبوسی برای سفر به مشهد مقدس وجود داشته باشد.

تقاضا برای اتوبوس بین‌شهری کم است

غلامرضا طحان، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان سمنان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به وجود خدمات موازی به‌ویژه راه‌آهن در سطح استان سمنان تعداد متقاضیان استفاده از خدمات اتوبوسی بسیار اندک است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این خدمات اتوبوسی از شهرستان شاهرود به سمت مشهد مقدس وجود داشت، افزود: اکنون این خدمات جمع آوری شده  و علت آن کاهش متقاضیان استفاده از خدمات اتوبوسی و نبود توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان سمنان خاطرنشان کرد: البته این نوید را به هم استانی‌ها می‌دهیم که بر اساس مذاکراتی که با صنوف حمل و نقل استان سمنان داشتیم به زودی ارائه خدمات اتوبوسی به‌ویژه در مرکز استان و شهرستان شاهرود به مقصد مشهد مقدس آغاز می‌شود و تلاش ما نیز بر این امر است که بتوانیم خدمات مناسبی را به عموم مردم در این راستا ارائه دهیم.

طحان همچنین در پاسخ به این پرسش که خدمات ریلی نیز از مبدأ استان سمنان ارائه نمی‌شود و مبدأ تهران است، گفت: در این زمینه نیز این نوید را به مردم می‌دهیم که از اواخر فروردین‌ماه ارائه خدمات ریلی از مبدأ سمنان به شاهرود و از شاهرود به سمت مشهد داشته باشیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: خط ریلی برای افزایش سرعت حمل و نقل کالاهای اساسی در منطقه فعال شودناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان آماده خدمات به مسافران نوروزی استمجوز مجلس به وزارت راه برای فروش اموال در جهت توسعه زیربناهای حمل و نقلی

به گزارش تسنیم، با توجه به گرانی‌ها و افزایش هزینه‌ها در حوزه مسافرت‌های ریلی و اتوبوسی انتظار و دغدغه مردم استان سمنان ارائه خدمات هر چه‌بهتر و مطلوب از سوی مسئولان حوزه حمل و نقل و راهداری استان در این زمینه است که امیدواریم همان‌طور که وعده داده‌اند هر چه زودتر به این مطالبات و دغدغه‌های به‌حق مردمی پاسخ داده و مردم از این خدمات بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/363/ن/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خدمات اتوبوسی استان سمنان ارائه خدمات سمت مشهد مشهد مقدس حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • رد طرح رایگان شدن اتوبوس‌های شهری مشهد در کمیته انطباق
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴