Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:21:40 GMT

آمریکا در پی جایگزین کردن انرژی روسیه

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۷۱۲

آمریکا در پی جایگزین کردن انرژی روسیه

به گزارش  وال استریت ژورنال، منابع آگاه گفتند که دولت جو بایدن به دنبال کاهش تحریم های نفتی علیه ونزوئلا به عنوان بخشی از استراتژی گسترده ایالات متحده برای کاهش قیمت نفت است که به دلیل جنگ روسیه در اوکراین بشدت بالا رفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته این منابع، مقامات ایالات متحده در روزهای شنبه و یکشنبه با مقامات ونزوئلا در کاراکاس دیدارهای رودرویی را آغاز کردند تا به نفت خام ونزوئلا اجازه بازگشت به بازار آزاد بین‌المللی داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ سفید می‌خواهد روسیه را از ونزوئلا به عنوان مهم‌ترین متحد خود در آمریکای جنوبی، که تامین‌کننده ضروری نفت خام ایالات متحده است، دور کند.

پیشنهادهایی که در پایتخت ونزوئلا مورد بحث قرار می‌گیرد، تحریم‌ها را برای مدتی محدود به خاطر امنیت ملی آمریکا کاهش می‌دهد. از زمانی که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ تحریم های اقتصادی را علیه ونزوئلا آغاز و سپس تحریم های بخش نفت را در سال ۲۰۱۹ اعمال کرد.

کاراکاس برای سرپا نگه داشتن بخش نفت خود به چین، روسیه و ایران تکیه کرده است. از سال ۲۰۲۰، پترولئوس د ونزوئلا  شرکت نفت دولتی این کشور، حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید می کرد.

به گفته افراد مطلع از سیاست دولت در این زمینه، با کاهش تحریم‌ها اکنون ایالات متحده صادرات نفت ونزوئلا را به خارج از شبکه صادرات غیرشفاف به چین و به پالایشگاه‌های خلیج فارس که نفت خام سنگین تولید ونزوئلا را پردازش می‌کنند، هدایت می نماید.

منبع: ایرنا اخبار مرتبط ۱۶:۴۸:۰۲ سفر آمریکایی‌‌ها به ونزوئلا چه پیامی برای روسیه خواهد داشت؟ ۰۷:۵۹:۰۷ برنامه آمریکا برای نفت روسیه ۲۲:۱۵:۰۸ تحریم های بیشتر روسیه روی میز است ۱۳:۳۲:۵۳ جنگ نفت در راه است؟ ۱۹:۲۴:۳۸ بحران موشکی کوبا تکرار خواهد شد؟ ۲۱:۳۹:۳۳ تقویت مخالفان ونزوئلا توسط آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ونزوئلا آمریکا نفت روسیه ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد