Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، اراخامیا یکی از مذاکره کنندگان اوکراینی روز شنبه (به وقت محلی آمریکا) به شبکه خبری فاکس نیوز گفت که کی یف مایل به مصالحه در مورد حاکمیت ارضی خود در مذاکرات با روسیه نیست اما این کشور آماده گفت وگو در مورد "مدل‌های غیر ناتو" برای آینده است.  

اوکراین به عنوان همسایه غربی روسیه به دنبال پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو بوده که هر دو این اقدامات مورد مخالفت مسکو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه عضویت احتمالی اوکراین در ناتو را به عنوان تهاجم این ائتلاف نظامی به مسکو می داند.

اراخامیا تصریح کرد: پاسخی که ما از کشورهای ناتو می گیریم این است که آنها حتی آماده گفت وگو در مورد حضور ما در این پیمان برای پنج یا ۱۰ سال آینده نیستند.

او با اشاره به اینکه اوکراین مایل به صرف نظر از عضویت در ناتو است، تشریح کرد: ما آماده گفت وگو در مورد برخی مدل های غیر ناتو هستیم. برای مثال، ضمانت های مستقیمی می تواند توسط کشورهای مختلف مانند آمریکا، چین، انگلیس، شاید آلمان و فرانسه وجود داشته باشد. ما آماده گفت وگو در مورد چنین چیزهایی در یک چرخه بزرگتر، نه تنها در گفت وگوهای دوجانبه با روسیه، بلکه با دیگر شرکا هستیم.

هیات های مذاکره کننده اوکراین و روسیه دو دوره مذاکره را از زمان حمله مسکو  در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تا کنون انجام دادند.

روز پنجشنبه گذشته، طرفین توافق کردند که کریدورهای بشردوستانه را برای خروج غیرنظامیان از برخی مناطق جنگی ایجاد کنند؛ هرچند در اجرای آنها تاخیر وجود داشته است. به گفته طرف اوکراینی، دور بعدی مذاکرات روز دوشنبه برگزار می شود.

منبع: ایرنا اخبار مرتبط ۰۰:۴۷:۱۷ وقوع انفجارهای مهیب در پایتخت اوکراین + فیلم ۱۳:۴۱:۰۴ گسترش ناتو برای روسیه خطرناک است ۱۲:۵۸:۲۱ تاکید وزیر خارجه اوکراین برای پیوستن به ناتو ۱۱:۳۰:۳۸ انتقال صدها هزار غیرنظامی به روسیه در پی نا آرامی های شرق اوکراین ۰۹:۵۵:۲۸ هیچ شخصی جز اوکراین و ناتو نباید برای عضویت در ناتو گفت و گو کند ۱۰:۲۹:۰۷ سفر جانسون و رایزنی برای حل مشکل اوکراین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه ناتو اوکراین گفت و گو کی یف جنگ روسیه و اوکراین آماده گفت وگو در مورد آماده گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو مسئول اصلی جنگ کنونی در اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می‌کند.

استولتنبرگ گفت: چین می‌گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!