Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@18:45:45 GMT

کاهش ۲۲ درصدی آب در مخازن سدهای آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۲۹۲۷

کاهش ۲۲ درصدی آب در مخازن سدهای آذربایجان غربی

به گزارش «تابناک»، جواد محمدی در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر سدهای استان ۸۹۳ میلیون مترمکعب آب دارند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۴۴.۵ میلیون مترمکعب بود که آمار مقایسه ای نشان از کاهش ۲۲ درصدی حجم آب در سدهای استان دارد.

وی ادامه داد: سد بوکان با ۳۶۵ میلیون مترمکعب آب ، سد آغ چای با ۱۲۹ میلیون مترمکعب و سد مهاباد با ۱۲۳ میلیون مترمکعب در مخازن خود به ترتیب بیشترین حجم آب را در بین سدهای استان به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: هم اکنون در مخازن سد شهرچای ارومیه نیز ۸۵ میلیون مترمکعب آب موجود است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۹۶ میلیون مترمکعب بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه جزیره آشوراده آذربایجان غربی ذخایر سدها منابع آبی کاهش حجم آب مذاکرات وین اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور مناجات شعبانیه جزیره آشوراده میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد. ️

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان، مهدی صابری در رابطه با وضعیت هوای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دمای هوای استان با تقویت سامانه بارشی، از بامداد دوشنبه تا پایان هفته پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

️وی افزود: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی سامانه بارشی وارد شده به استان از روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه تقویت می‌شود و بارش‌های متناوب باران در مناطق مختلف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: این بارندگی‌ها برای همه مناطق پیش‌بینی شده که همراه با وزش تندبادهای لحظه‌ای، رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ است.

صابری از شهروندان خواست تا روز چهارشنبه از تردد در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تردد در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به علت احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه و وزش تند باد خودداری کنند.

کد خبر 751254

دیگر خبرها

  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی در فروردین ماه 
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید